Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5137
Har tenkt å prøve fluesopp og fant en stor en på kubeite, lest endel om det å at man må finne riktig sort for at det ikke skal gå galt men finner ikke så lett ut om den jeg har er safe.

http://imgur.com/a/IJw15

Noen som vet om denne er grei?
Det er utvilsomt Rød fluesopp du har funnet der. Ingen andre sopp i norsk natur har kombinasjonen av denne fargen og de hvite flekkene.
Stooy's Avatar
Trådstarter
15 4
Men vet du om det er en av typene som kan brukes for tripping?
Sitat av Stooy Vis innlegg
Men vet du om det er en av typene som kan brukes for tripping?
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.php?t=159653
Rød fluesopp er rød fluesopp (Amanita muscaria). Tror ikke vi har noen andre varianter som er like. Du har hvit og grønn fluesopp, men disse er veldig giftige og er ikke like i det hele tatt om du ser på fargen.
Så ja, du har funnet typen du kan bruke for å trippe. Jeg har aldri prøvd å trippe hardt på amanita før, men hører man må ta ganske store doser. Husk å tørke soppen først, så giftstoffene forsvinner. Ikke drikk kullsyre etter inntak, det aktiverer visstnok giftstoffene igjen. Går også an å røyke fluesopp, men det er ikke veldig potent alene. Har røyka feite spliffs med bare fluesopp, og du får definitivt en beroligende og småstein effekt av den aleine.

Jeg pleier å legge tørka fluesopp i spliffen med weed, og får god effekt av den blandinga det høres helt fjernt ut, men tørka fluesopp brenner veldig bra, og en veldig behagelig røyk, faktisk.
Jeg mener man får en psykedelisk boost av å røyke det med cannabis. Fler av vennene mine har også kjent at man definitivt får en anna rusopplevelse om man blander inn litt amanita
Du får lese deg opp på anbefalte doseringer av fluesopp, så du ikke tar for mye. Jeg hører btw at en fullblown fluesopp-trip kan være veldig sært, og til tider svært ubehagelig, så vær forberedt på det
Sist endret av Alzo88; 3. august 2016 kl. 14:43.
Sitat av Stooy Vis innlegg
Men vet du om det er en av typene som kan brukes for tripping?
Vis hele sitatet...
Ja, det vet jeg, og det burde strengt tatt du også vite hvis du virkelig vurderer å spise den. Du burde begynne med å lese litt. Det er en del ting man bør vite om Rød fluesopp før man faktisk begynner å forberede en tripp.
Stooy's Avatar
Trådstarter
15 4
Dayum, fluesopp spliff, må prøves! takk for infoen ^^ har den i ovnen til tørking nå, tror jeg vil prøve å røyke den først

Har lest endel men så og si alle sidene har advarsler etc så jeg ville spørre her først
Sitat av Stooy Vis innlegg
Dayum, fluesopp spliff, må prøves! takk for infoen ^^ har den i ovnen til tørking nå, tror jeg vil prøve å røyke den først

Har lest endel men så og si alle sidene har advarsler etc så jeg ville spørre her først
Vis hele sitatet...
Yeah, men ikke forvent det super-mario-trip liksom, det er mer som en underliggende glød som er med i cannabis-highen. på en måte får du det psykedeliske gliset og generelt mer eufori, enn om du røyker cannabisen aleine.

Hvis planen er å ta den fullt ut, med super-mario-effekter (altså følelsen av å krympe eller vokse som en kjempe og slike ting), må du nok spise noen gram. Tror vanlig "medium kraftig" dose er mellom 10-15 gram tørket, men dette må du lese deg opp på selv og finne ut.
Stooy's Avatar
Trådstarter
15 4
Røyka den 2 ganger med organisk tobakk uten weed, må si den har en medisinsk effekt selv med så lite, den dreper angsten, en sigg med fluesopp tar bort sosial angsten for 1-2 timer (for meg hvertfall) røyka en rett før jeg dro på NAV, var faktisk litt artig å fylle ut skjema å gi kreative svar xD anbefales? >__< hadde en bivirkning tho, våkna midt på natta av å være skrubbsulten, kanskje også en appetitt booster?