Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 9167
Satt og tenkte litt på hva som er viktigst for meg, det og få "mye" for pengene eller og få super kvalitet. Selvfølgelig ville en kombinasjon av begge være best. Men vis jeg må velge.

Hva ville dere valgt?

Hos dealeren som gir mer (kvantitet) er produktet helt bra.
Hos dealeren som gir kvalitet får du halve mengde, men til gjengjeld dobelt så kraftig produkt.

Hadde det vært før i tiden hvor jeg var nødt til og ha dopet mitt, ville jeg tatt kvantitet, mens nå hvor jeg kunn bruker en sjelden gang er jeg mer opptatt av kvaliteten.
Kommer nå helt an på hva det gjelder.

Hvis du skal bruke dealeren som eksempel, får du ofte i pose og sekk om du går for kvalitet forran kvantitet, ettersom et mer potent dop vil du jo ikke trenge like mye av.
Som han over her sier. Det kommer helt an på hva det er snakk om.
Kommer også an på hvilket drug det gjelder. Er det snakk om kokain, vil jeg heller ha 1 gram av top grade, en 5 gram av norsk gatekvalitet. I det tilfellet handler det mer om ''rushet'' en får. Dersom det er snakk om andre ting, som weed etc. så har det ingenting å si for meg. Da er det heller mengden virkestoff totalt som er gjeldende i prisen.
Hos dealeren som gir mer (kvantitet) er produktet helt bra.
Hos dealeren som gir kvalitet får du halve mengde, men til gjengjeld dobelt så kraftig produkt.
Vis hele sitatet...
Rent matematisk så er de helt like.

Om kvaliteten er halv mengde og dobbelt så kraftig som kvantitet produktet så kan vi si at:
Kvantitet 4g og 25% potent 4x25=100
Kvalitet 2g og 50% potent. 2x50=100

Så jeg ser ikke noen pose og sekk ved å velge kvaliteten i eksempelet som blir gitt, men heller det at alt kommer an på typen som gir DEG personlig best rus opplevelse.
Jeg ville valgt kvalitet. Alltid. Men hvis du ikke tror du kommer til å angre på det, så har du jo iallefall mer å røyke på, hvis akkurat det å røyke er det viktigste
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg ville valgt kvalitet. Alltid. Men hvis du ikke tror du kommer til å angre på det, så har du jo iallefall mer å røyke på, hvis akkurat det å røyke er det viktigste
Vis hele sitatet...
Nåja, det finnes hasj som gjør deg så ubrukelig at det er nesten ikke gøy engang, det er fint å ha slik hasj liggende, men ikke noe man røyker hverdag eller flere gang i uka, I de fleste tilfeller ville jeg valgt god hasj til billig penge fremfor superduper zerozero hasj som er dritdyr.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Nåja, det finnes hasj som gjør deg så ubrukelig at det er nesten ikke gøy engang, det er fint å ha slik hasj liggende, men ikke noe man røyker hverdag eller flere gang i uka, I de fleste tilfeller ville jeg valgt god hasj til billig penge fremfor superduper zerozero hasj som er dritdyr.
Vis hele sitatet...
Høyest kvalitet betyr jo ikke alltid at man blir steinest mulig. Da hadde vel ett bedre spørsmål vært: Kvantitet eller sterkest mulig?
Smak og irritasjonsgrad for halsen er også viktig for meg. Jeg røyker svært lite hasj. Foretrekker marijuana.
Sist endret av caperno; 25. mars 2015 kl. 18:18.
Hvis kvalitet er ensbetydende med renhet/mengden virkestoff, så er det jo utvilsomt kvalitet som gjelder. Vanskelig å se hva som skulle være hensikten med å velge kvantitet, hvis det eneste du får for de ekstra pengene er inaktive biprodukter og ekstra fyllmasse.
KVALITET UANSETT HVA FAEN. Kvantitet er som regel utblandet? Og det liker ikke vi! Vil heller ha i meg 1 gram sjikkeli bruning, enn 5 gram dårlig bruning som er utblandet med what so ever...
Min rutine var å rive opp plastikken og få kvartingen i skjea så fort som mulig, så for meg kunne dobbelt så bra kvalitet blitt ganske.. fatalt :P
Helt klart kvalitet, spesielt med tanke på bud. Uavhengig av mengde vil low-end vare ofte gi en mer fuzzy, tåkete og uklar high. Noe av dette henger sammen med at eldre bud som regel er indicadominert, men generelt så gir en godt dyrket og kraftig strain mer utpregede/tilfredsstillende effekter.
Sist endret av wat; 26. mars 2015 kl. 03:17.
Kvalitet, kvalitet og kvalitet. Kjenner meg igjen. Når jeg var i starten av gamet (typ 20 år) så handlet alt om penger og så forsvant kundene. Et tips, kvalitet! Handler for det meste om smartness. Kvalitet til gutta/jentene som betyr noe, kvantitet til folket som du gir f i

Smoke, tjen penger, kos deg !
Sist endret av $pliffeN; 26. mars 2015 kl. 03:31.
Kvalitet,spesielt når det gjelder hasj.
foretrekker en god mellomting. gjelder dog amf.
er det pur kvantitet piss og man må mekke opp 0.5-1g I en smell istedet for 0.3g med god peppersmell så blir den 5ern fort trykt inn I åra I forhold til den 3ern med god pepper som det kreves mindre doser av.. men jeg har den leie tendensen til og bli så kokt at jeg bare trykker på uansett kvalitet så om det er super elr ræva kvalitet så går det fort inn uansett..
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Kvalitet, dette er fordi du sparer lungene så mye ved å ta fks; ett trekk i timen istedet for hvert 15 minutt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kommer også an på hvilket drug det gjelder. Er det snakk om kokain, vil jeg heller ha 1 gram av top grade, en 5 gram av norsk gatekvalitet. I det tilfellet handler det mer om ''rushet'' en får. Dersom det er snakk om andre ting, som weed etc. så har det ingenting å si for meg. Da er det heller mengden virkestoff totalt som er gjeldende i prisen.
Vis hele sitatet...
Ehh, du er klar over at begge svarene dine er det samme?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Ehh, du er klar over at begge svarene dine er det samme?
Vis hele sitatet...
Tenker du på renheten på colaen? Utdyp er du grei. =)
Sist endret av Relevant; 26. mars 2015 kl. 17:52.
Siden han bare sier dopet mitt. Regner jeg med han mener heroin. Blir hvertfall bare kalt for dop eller minus her
Sist endret av greatness; 26. mars 2015 kl. 18:09.
Helt klart kvalitet>kvantitet om jeg er nødt til å velge en av de, men jeg kan innrømme at jeg noen ganger går for kvantitet når det kommer til røyk(med visse forbehold)... Er jeg ikke innrøyket så foretrekker jeg kvantitet>kvalitet da veldig god hasj/weed rett og slett blir for kraftig- med det sagt så er det viktig at produktet er av god kvalitet uansett og ting som smak og utseende(weed) er kanskje like viktig for meg som hvor potent varen er.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Hvorfor er det slik at dere vil ha det beste av det beste? Vis du får valget mellom hasj som er 8/10 i kvalitet og hasj som 10/10 og det er 70-100kr i pris forskjell, hvorfor ikke velge kvantitet da?
Du må røyke kanskje 0.08g mer i en joint av 8/10 bønna enn av 10/10 bønna for og få like god funk og det er så lite det er snakk om at du får mange flere jointer med like god funk til en mye billigere penge. Eller liker dere bare å sløse penger?

Jeg skjønner at ingen ville valgt 5år gammel tørrokk framfor en god og myk hasj, men når begge typer er ser god og myk ut og funker nesten like bra så er det veldig uøkonomisk å kjøpe den dyreste bare for at den er best og heter "zero zero kashmir templeball" og den andre er av ukjent navn og kanskje ikke ser like bra ut.
Sist endret av Trollanon; 26. mars 2015 kl. 22:42.
Lost
Kastrup's Avatar
Trådstarter
Ja, det kommer Ann på hvilket stoff det er snakk om.
For min egen del så lagde jeg denne tråden, etter og ha fått to forskjellige bags med cola. Begge ble "baset".
Jeg satt igjen med en jævlig god stein, men som bare holdt til 3 runder.
Imens den andre var bra, men her hadde jeg 6-7 runder.
Djiises: Man vurderer vel gjerne kvaliteten før man kjøper. Har man flere alternativer, så ser man på og kanskje prøver begge. Så velger man hva man vil kjøpe. Da velger jeg alltid den jeg liker best.
Sist endret av caperno; 26. mars 2015 kl. 22:57.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Djiises: Man vurderer vel gjerne kvaliteten før man kjøper. Har man flere alternativer, så ser man på og kanskje prøver begge. Så velger man hva man vil kjøpe. Da velger jeg alltid den jeg liker best.
Vis hele sitatet...
Ja det er det jeg mener, den du liker best kan faktisk være den som er 15kr eller 100kr billigere, prisen speiler ikke alltid kvalitet. Noen ganger er røyken svindyr fordi den er håndlaget i nepal og vil bli sett på som ypperste kvalitet og så har du en som er like god som er laget i stor skala i marokko eller spania som er billigere og vil da bli sett på som kvantitet.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Ehh, du er klar over at begge svarene dine er det samme?
Vis hele sitatet...
Tenker du på renheten på colaen? Utdyp er du grei. =)

Nei, jeg mener at Renheten på Cola og "mengden virkestoff" er for det meste det samme :P
Sitat av ztaale Vis innlegg
Tenker du på renheten på colaen? Utdyp er du grei. =)

Nei, jeg mener at Renheten på Cola og "mengden virkestoff" er for det meste det samme :P
Vis hele sitatet...
Da misforsto du litt, kan hende jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg tenkte sånn at 1 gram kvalitetscola har kanskje mindre totalt virkestoff en typ. mange gram gatecola, men vil heller ha 1 gram kvalitet, fremfor mer virkestoff - siden jeg liker rushet av cola.

Med cannabis, er ikke hvor potent det er noe viktig, da handler det mer om hvor mye thc jeg får for pengene. Heller 5 gram gateweed med 8% thc en 1 gram prima med 16%. Med cola, er det ikke slikt for min del, men det er slik med weed. Forsto du nå?
Ikke egentlig men ja :P
Hmm, ville dere valgt å betalt 2000kr for 1g med top grade cola
eller betalt 800-1200kr for gate cola?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Kjemzi Vis innlegg
Hmm, ville dere valgt å betalt 2000kr for 1g med top grade cola
eller betalt 800-1200kr for gate cola?
Vis hele sitatet...
1g går så fort at det er ikke verdt 2k, og gate cola funker som regel så dårlig at du kommer til å føle deg mega lurt.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av ztaale Vis innlegg
Ikke egentlig men ja :P
Vis hele sitatet...
Jeg tror det Relevant vil frem til er at han heller ønsker 1g Kokain med høy renhetsgrad, i stedet for 5g med lav renhetsgrad til samme pris - selv om den totale mengden virkestoff tilsammen kanskje er høyere i de 5 grammene med lav kvalitet.

For å ta et eksempel:

1g 80% ren cola innholder tilsammen totalt 0,8g ren kokain.
5g 20% ren cola innholder tilsammen totalt 1g ren kokain.

Så selv om han tilsammen for mer kokain til samme pris om han går for den dårligere kvaliteten, så velger han heller å totalt få litt mindre kokain
i bytte mot høyere renhetsgrad. Dette hadde jeg nok personlig gjort selv også da, som relevant nevner, rushet man for av konsentrert cola er en fin ting.

Med cannabis så ble det omvendt - total mengde virkestoff kan være viktigere en renheten på produktet. Noe som jeg av forskjellige grunner også kan si meg enig i.

For min del må konklusjonen derfor bli, som mangen andre har sagt; Hva som er viktigst mellom kvalitet og kvantitet avgjøres av hvilket stoff det er snakk om.
Sist endret av P-freak; 28. mars 2015 kl. 13:05.
Har hørt at flere er villig til å betale en høg pris for 90% + cola
Men hvor lenge holder 1g for en ny cola bruker ?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Kjemzi Vis innlegg
Men hvor lenge holder 1g for en ny cola bruker ?
Vis hele sitatet...
Dersom du har alt tilgjengelig når du begynner tar det som regel 1 kveld.