Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1043
Hei,

Hvis folk kjenner meg igjen så begynner kanskje folk å bli lei av at jeg poster noe shit hele tiden men Freak er det eneste stedet jeg har funnet hvor jeg kan få konstruktiv kritikk kjapt.

Jeg hadde ikke skrivd noe på 4 dager så jeg fant ut at jeg bare skriver noe for å øve på rap/flow og mixing. Jeg har ikke lagd beaten. Det er JonesssBeatz.

og som jeg liker å nevne er hvor lenge jeg har holdt på. Jeg begynte med skriving/mixing/rapping rundt 20.Oktober 2012. Flow er veldig viktig for meg så jeg prøver først og fremst å bli trygg på meg selv og forran micen... (Jeg skjelver fortsatt i knæra og hjertet pumper som bare F bare jeg tar en rap forran mine beste kompiser) :P

https://soundcloud.com/lovekingpowel...g-jonesssbeatz
tok mer enn 4 minutter å laste inn sangen, men jeg hørte hele.. det sier vel godt hva jeg syns
Morsomt å høre en tekst om det å skrive tekst
Sitat av Novice Vis innlegg
tok mer enn 4 minutter å laste inn sangen, men jeg hørte hele.. det sier vel godt hva jeg syns
Morsomt å høre en tekst om det å skrive tekst
Vis hele sitatet...
hehe ja visste ikke hva jeg skulle skrive! Så jeg tenkte da skriver jeg om det jeg har gått å tenkt på i noen dager..

Det vil si at det hørtes ok ut siden du lot den laste?
Sitat av Bebisnull Vis innlegg
Det vil si at det hørtes ok ut siden du lot den laste?
Vis hele sitatet...
Det var kjempe bra.. jeg hørte de første 40 sekundene mer enn 10 ganger
Jeg har ikke noe konstruktivt å komme med da

Beaten var også stilig.. pleier egentlig ikke legge merke til den, men det gjorde jeg her
Greit det der, minnet meg om Stigi Wondah !
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Jeg synes også det var kult! Spessielt med tanke på hvor lenge du har holdt på! Keep em comming!
Det eneste jeg fant litt unaturlig var måten du "dro" på noen ord for å få vokalen til å følge takta. Jeg merka det først og fremst når du sier "noe som jeg skal mestre" etter 44 sek, og det høres ut som "noee som jeeg skal meestree". Akkurat som om du mister litt "farten" i vokalen. Jeg kan ingenting om musikk, så dette er helt og holdent supersubjektive preferanser.

Jeg syns du er på god vei, ass. Med litt intensiv øving tror jeg du kan mestre dette bra.
Takk for feedbacks Deilig å få høre noen gode feedbacks også. Hvem liker ikke litt positivitet Vil jo si at jeg går riktig vei også, og ikke faller nedover. Det hadde jo vært litt trist.

Bare å komme med mer om noen har noe på hjertet.. Hva som helst Slutten av sangen var noe jeg bare prøvde på. Ble det rotete, kunne vært krydra litt mer, passa ikke helt? Hva som helst
Meget bra! Det er tydelig at du begynner å få feelen for dette kjapt!
KP

Over til litt konstruktiv kritikk*.
Følte intro vokalen lå litt for mye i bakgrunnen og ble maskert, kanskje du kunne hevet volumet litt der, evt, tweaket litt på eqn?

Bra vokal editing og effekter var det også

Stå på!
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Meget bra! Det er tydelig at du begynner å få feelen for dette kjapt!
KP

Over til litt konstruktiv kritikk*.
Følte intro vokalen lå litt for mye i bakgrunnen og ble maskert, kanskje du kunne hevet volumet litt der, evt, tweaket litt på eqn?

Bra vokal editing og effekter var det også

Stå på!
Vis hele sitatet...
Takker

Orka ikke sette meg ned å begynne så mye med den nå. Er klar for å gå videre :P men jeg endra litt så det er litt bedre men burde nok gjort litt finjusteringer på EQ. Tar bare litt tid for meg å sitte å lytte om igjen og om igjen og om igjen.... :P men er jo det som er treninga!

Lekte bitte litt videre med slutten også bare. Deilig å få disse tilbakemeldingene

Hva står forresten KP for? hehe

http://www.youtube.com/watch?v=pVbDMb87fVQ
Kp: Om du ser på posten din oppe til høyre : 2 Kvalitets Poeng

Det er viktig å bare ta lærdom av tilbakemeldingene og bare gå videre, ellers blir en aldri ferdig med prosjektene
Og som du selv sier, når en lytter om og om igjen så er det fort gjort å miste det objektive synet på låta.
Det skader aldri å la låta hvile noen timer for og så gå tilbake med freshe ører
Jøss, dette var faktisk bra! Eneste jeg har å si er at det kunne vært litt mer ''trøkk'' i stemmen din om du skjønner. Høres ut som om du holder litt tilbake.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Jøss, dette var faktisk bra! Eneste jeg har å si er at det kunne vært litt mer ''trøkk'' i stemmen din om du skjønner. Høres ut som om du holder litt tilbake.
Vis hele sitatet...
Takk

Ja det er jeg prøver å jobbe med. Jeg har alltid vært veldig monoton eller hva det heter i måten jeg prater på, utenom når jeg etterligner folk og gjør "skuespill" :P

Det er det beste jeg har fått til så langt med "trøkk" i stemmen. Prøver å være mest mulig meg selv og ikke være redd for å drite meg ut (selvom det ikke er noen tilstede under innspilling som regel)

Målet er jo å forbedre meg for hver sang, så bra du sier i fra så jeg får jobba litt mer med det! Det er veldig uvant å høre seg selv. Fått litt sjokk noen ganger over hvor dårlig ting kan bli når du har spilt det inn i forhold til hvor bra det høres ut i hodet :P

Sitat av BarBeats Vis innlegg
Det skader aldri å la låta hvile noen timer for og så gå tilbake med freshe ører
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg finni ut av. Sitter å mixer og mixer, og er egentlig dritt lei. Får det til å høres bra ut. Tar meg en pause på noen timer og begynner igjen så hører jeg at det er dårlig.

noen ganger hjelper det bare å få høre det av noen andre hva som er feil også. Som det du sa med at introen lå litt i bakgrunn. Ikke noe jeg hadde tenkt så veldig over, men når du sa det så hørte jeg det med en gang selv