Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 787
Hei!

Har nå slitt med en crappy bærbar PC i noen år, og vurderer nå investering av ny stasjonær. Tenkte å bygge denne selv, da jeg har mye erfaring med dette fra før av. Skal bestille deler på komplett.no, med et budsjett på rundt 10-12 høvdinger.

Har kommet opp med følgende oppsett: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-CC545D307E7F

Har valgt å ikke ta med HDD, da jeg har en liggende som jeg skal bruke midlertidig. Til prisene på HDD skjerpes ihvertfall.

Noen tips til hva jeg kan ha med, eventuelt bytte ut? Har skjerm og alt det andre som trengs liggende fra før av.
Du trenger ikke 16 GB RAM, og du kan evt velge et skjermkort med 2 GB VRAM hvis du skal spille tunge spill. Annet enn det ser det vel greit ut.
Hvis du ikke skal holde på med videoredigering osv så glem i7 prosessor og 16 gb ram.

Kjøp en i5 2500k og 8 GB ram. Holder i massevis.
Til spilling så yter en i5 2500k like godt som en i7, men til en MYE lavere pris.
Med prisen du sparer her, så kan du også fjerne 560TI GPU'en din og kjøpe en 570 istedenfor.
Eller du kan kjøpe 560TI og spare til kepler kommer ut så du kan kjøpe det
Sist endret av Nikon01; 9. januar 2012 kl. 10:33.
Vil anbefale å kjøre 560 TI i SLI dersom du skal kjøpe det skjermkortet. 560 ti er ett av kortene som skalerer best med SLI, og du får mye ytelse for pengene. Og du trenger max 8 GB ram til en vanlig maskin nå til dags, og en god tid fremover.

Mvh Rediver
0step0p's Avatar
Trådstarter
64 3
Takk for tips!

PCen skal stort sett brukes til gaming. Blir da å gå for i5 og 8GB RAM, som jeg ser alle sier jeg bør

Noen tips til GPU? Noen som har gode erfaringer med noen spesielle SSDer?
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Rediver Vis innlegg
Vil anbefale å kjøre 560 TI i SLI dersom du skal kjøpe det skjermkortet. 560 ti er ett av kortene som skalerer best med SLI, og du får mye ytelse for pengene. Og du trenger max 8 GB ram til en vanlig maskin nå til dags, og en god tid fremover.

Mvh Rediver
Vis hele sitatet...
hvor mye bedre blir det med 560Ti i SLI? vurderer å kjøpe enten enda et 560Ti eller et 570, hva forslår du?

(sry for å stjele tråden litt =) )