Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7130
Hei,

Jeg er ganske så nybegynner og kan ikke så alt for mye om høytalere og slikt.
Jeg bare lurer på hvordan man skal koble opp en effekforsterker hvis du ikke har disse utgangene "pre-out" eller noe. Er det mulig og ta høytalerkabler fra den vanlige forsterkeren til effektforsterken og så videre til høytalerene?

Takker for alle svar!
Sett i manualen ? Det er jo meningen at en effektforsterker skal kobles til en forsterker , så ja det er fullt mulig , men du må ha de rette kablene til det.
vurderer og kjøpe en effektforsterker så har ikke noe manual for det, og forsterkeren er gammel og bruksanvisning har blitt borte iløpet av årene.

Ahhrg lurer skikkelig på dette!
Paradise lost
1492's Avatar
Du er nødt til å ha pre out signal til power ampen din. Hvis du på en eller annen måte greier å koble høyttaler utgangene på din integrerte forsterker inn på slutt trinnet så ender du opp med å brenne hele inngangstrinnet på effektforsterkern din.
Sist endret av 1492; 6. september 2011 kl. 18:09.
Sitat av Rambola Vis innlegg
Hei,

Jeg er ganske så nybegynner og kan ikke så alt for mye om høytalere og slikt.
Jeg bare lurer på hvordan man skal koble opp en effekforsterker hvis du ikke har disse utgangene "pre-out" eller noe. Er det mulig og ta høytalerkabler fra den vanlige forsterkeren til effektforsterken og så videre til høytalerene?

Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
Du må jo ha PRE OUT om det skal gjøres forsvarlig.

Vet ikke hvilke Reodor Felgen metoder andre her tenker på, men PRE OUT må du ha.

Sitat av Rambola Vis innlegg