Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1527
Skal kjøpe laptop - hjelp med å velge

Hvem av disse bør jeg velge?
Jeg trenger en liten og lett laptop.
Skal bruke Linux og en del forskjellige grafiske programmer.

1) Dell Latitude D 510 - L08511
Intel® Pentium® M 730 (1.60GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB) 14.1" XGA LCD with UMA Graphics, Microsoft® Windows® XP Professional SP2 med Media, NTFS (norsk)
Oppløsning: 1024x768
Veier ca. 2.3 kg

2) Komplett Notebook S260
http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10122
Har ingen TV-utgang. På denne er det viktig at jeg kan bruke hele skjermen
i Linux. Regner med at det bare er å stille inn på oppløsning.
Veier ca. 2.0 kg med batteri
Sist endret av cspace; 23. august 2005 kl. 15:52.
Beklager at jeg ikke kommer med noe forslag til hvem av de to nevnte maskinene du bør kjøpe. Mest sansynelig vil jeg bare gjøre deg enda mer usikker på hva du skal kjøpe, etter du har lest dette:

Om du er Linux-intressert (og trenger grafiske programmer!) så finnes det ingen vei utenom - iBook 12" eller PowerBook 12" er noe du sterkt bør vurdere. Du får med en maskin som er penere en noe annet på PC-markede og OS'et bygger på Unix, noe som igjen gir deg terminalen og muligheten til å bruke alle Linux-programmer rett i OS X.

iBooken ligger vel på rundt 8000 med WiFi og alt ditt hjerte måtte begjære. PB'en ligger på 13000 nå, og det var kanskje litt i overkant av hva du ville betale? Men den er verd pengene!

EDIT: Ser andrevalget ditt har ganske lave speks, men en ganske høy pris. Ville ikke anbefalt den med tanke på pris vs. ytelse.
Sist endret av messo; 23. august 2005 kl. 16:03.