Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 620
Har et micro sd til telefon det står at minnekortet er skadet så på mobil kommer ingen filer opp. Når jeg prøver på pc skjer det enten at vinduet for disken/innholdet fryser, eller at noen av bildene kan ses som forhåndsvisning men med fargede striper over og bare halve bildet.

Fins det noen måte å redde innholdet på? Er villig til å gå til mobilsjappe om de kan fikse det mens jeg står å ser på (bare så ingen går gjennom og ser alle bildene mine)
Det er ikke akkurat lett for noen å gjøre data recovery om de ikke kan se på innholdet. Men jeg stiller meg ganske tvilende til kunnskapene på en gjennomsnittlig corner shop.

Du må i det minste ta en kopi på blokknivå før du gjør noe som helst. Monter minnekortet som read only og ta et image av det med verktøy som ddrescue. Så kan du gjøre gjenoppretting av data fra denne kopien. På den måten risikerer du ikke at minnekortet bare slutter å fungere. Du kan gjerne ta ganske mange kopier med varierende resultater om det er sviktende flash storage.

For hver gang du skriver til minnekortet vil du trolig være et steg nærmere å ødelegge det fullstendig og irreversibelt.