Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1171
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg investerte i bitcoins som nå har steget til litt over 2k. Men jeg har de liggende hos Localbitcoins, og det er vel ikke det lureste? Jeg ønsker å overføre alt til en wallet, vil localbitcoins ta en fee om jeg overfører til en annen wallet, og hvilken wallet tar ikke fees for både mottak og uttak av bitcoins?

Godt nyttår!
Eh, har ikke vært borti cryto på en god stund nå, så kan være jeg bommer litt, men ved alle transaksjoner er det en såkalt 'mining fee'. Altså de som løser matteoppgaver får en liten slant. Hvor mer du øker denne hvor fortere får du/sender du coinsa dine.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det beste er å ha de i localbitcoins sin wallet? Hva er egentlig "farlig" med å ha dem liggende der?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det beste er å ha de i localbitcoins sin wallet? Hva er egentlig "farlig" med å ha dem liggende der?
Vis hele sitatet...
Du kan jo spørre de som hadde pengene sine på Mt. Gox.
Localcoins er helt greit for så små beløp. Bare bruk 2trinns autentisering (2 factor authentication)

BTC er dyrt å flytte rundt, slik er det dessverre blitt.

Det som er "farlig" er at det vanligvis er litt enklere å hacke slike "exchanges" enn en wallet som krever mer sikkerhet i form av lengre passord osv.
Sist endret av SkyMarshal; 30. desember 2017 kl. 12:07.
Er ikke direkte farlig å ha de i en online wallet slik som localbitcoins, da denne har et godt og stabilt rykte. Andre slike tjenester har vært kjent for å fryse penge til folk eller lukke ned siden å stikke av med pengene. Men som sakt localbitcoins er ganske trygt.

Jeg liker å bruke en 'cold/offline wallet' da jeg har fult ansvar og oversikt over coinsa mine, men jeg skal ikke si at den ene er bedre enn den andre. Gjør som du vil, men du vil alltid ha en transaksjonsfee ved en overføring av bitcoins.