Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 26922
Hallo, i går kveld var jeg på butikken og bestemte meg for å ta noe alkohol i gymbaggen (ikke første gang), men denne ene gangen sa dama at jeg skulle bli med opp og vise henne det som var i baggen. Jeg fikk panikk og insisterte på at jeg måtte gå, etter litt snakking frem og tilbake sa hun at jeg er utestengt fra butikken og at dette kommer til å bli anmeldt.

Jeg hadde ikke vist henne noe i baggen min før jeg gikk.

Noen aning om hva som kan skje nå?
Sist endret av BlazerBro449; 19. mars 2016 kl. 12:16.
De anmelder det så sjekker de overvåknigskameraene. Er du heldig sto du i ett "blind spot" men det er nok usansynelig spesielt i alkoholavdelingen.
Blir vel sikkert kalt inn til avhør snart (hvis de har navnet ditt/vet hvem du er)
Sist endret av iColdman; 19. mars 2016 kl. 12:20.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Som nevnt over, du blir anmeldt slik at de så kan se over overvåkningskameraene. Du får bare håpe på at du var heldig og stod utenfor rekkevidde. Hold deg også unna denne butikken en god stund fremover.
Okei, nå ble jeg ganske redd. Hva burde jeg si og gjøre om jeg blir kalt inn? Jeg er 16 år, forresten.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Spørs helt på butikken og butikksjefen.

Er det en liten lokal butikk så er nok sjansene større for at du er anmeldt og vil få en telefon, men er butikken en sentrumsbutikk som har endel kunder innom hver dag så gidder dem neppe styret med å anmelde kun for noen få hundrelapper.
Sist endret av Bombasa; 19. mars 2016 kl. 12:32.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Spørs helt på butikken og butikksjefen.

Er det en liten lokal butikk så er nok sjansene større for at du er anmeldt og vil få en telefon, men er butikken en sentrumsbutikk som har endel kunder innom hver dag så gidder dem neppe styret med å anmelde kun for noen få hundrelapper.
Vis hele sitatet...
Alle de store kjedene har en policy hvor de anmelder ALL tyveri uansett.

Men uansett så spørrs det hvor mye politiet gidder å bry seg ettersom butikken ikke vet navnet ditt. Blir ikke overrasket om saken blir henlagt.

Politiet må i så fall sammenligne overvåkingsbildene med skolekatalogene fra distriktet ditt.
Sist endret av ZaiRoX; 19. mars 2016 kl. 12:42.
Hvor lang til vil det ta før jeg evt. får en telefon?
Sitat av BlazerBro449 Vis innlegg
Hvor lang til vil det ta før jeg evt. får en telefon?
Vis hele sitatet...
Alt fra noen dager til et par måneder ville jeg tippe.
Jaja, vi får se hvordan det går til slutt. Kan holde dere oppdatert om dere ønsker.
Hold oss oppdatert og kutt det tullet der. Få heller noen til å kjøpe for deg eller skaff deg alkohol på en annen måte hvis du er tørst på børst!
Ren tipping fra min side, men jeg tror du vil komme unna med dette med mindre du kjenner noen som jobber i butikken eller lignende. Politiet vil ganske sikkert dra til butikken for å se på opptaket at du stjeler, men de har jo ikke et navn de kan gå etter. Ser også at du bor i Asker, og det er ikke slik at "alle kjenner alle der". Gjør deg selv en tjeneste og slutt med det tullet der. Den kortvarige gleden er sjeldent verdt evt den store smellen du muligens vil gå på engang. Ting starter ofte i det små, men så plutselig eskalerer det seg.
Jeg ble tatt for tyveri da jeg var femten. Politet ble innblandet og hele greia, men jeg hørte aldri noe fra dem.
Sitat av Afrikaner1 Vis innlegg
Jeg ble tatt for tyveri da jeg var femten. Politet ble innblandet og hele greia, men jeg hørte aldri noe fra dem.
Vis hele sitatet...
Hvordan veit du at politiet og slikt faktisk ble innblandet da?
Slutt å stjel, og gå heller til innsamling om å skaffe bryggeutstyr i vennegjengen.
Hvis dere alle er under 18 år, så klarer dere uansett å gjemme en slik brygge-bøtte i et klesskap eller noe sånt på gutterommet. Alt som trengs er en stabil temp på rundt 18-22 grader. Helst rundt 20, for å unngå harsk ettersmak.

Tror dere skal klare å få kjøpt alt på europris, evt få en storebror eller noe til å kjøpe selve øl-bryggesettet, ettersom de mest sannsynlig spør om legitimasjon på disse.
Dere får øl-sett helt ned i 150 kr, eller så kan dere gå for de som selges for 300 kr. De er bedre, men kanskej start med noe enkelt for 150-200 kr.

Det er jævlig lett, og jævlig digg (hvis dere brygger riktig) - også får dere minst 22-25 liter øl hver batch.

Myyyye mer stas enn å stjele øl som en eller anna taper
Seriøst, gjør det. Dere vil ikke angre (om dere gjør det her riktig og nøyaktig)
Sitat av BlazerBro449 Vis innlegg
Hallo, i går kveld var jeg på butikken og bestemte meg for å ta noe alkohol i gymbaggen (ikke første gang), men denne ene gangen sa dama at jeg skulle bli med opp og vise henne det som var i baggen. Jeg fikk panikk og insisterte på at jeg måtte gå, etter litt snakking frem og tilbake sa hun at jeg er utestengt fra butikken og at dette kommer til å bli anmeldt.

Jeg hadde ikke vist henne noe i baggen min før jeg gikk.

Noen aning om hva som kan skje nå?
Vis hele sitatet...
Saken er igrunn lett, de sjekket ikke baggen din idet du forlot siste betalingspunkt. Bare nekt på å ha stjelt, ikke godta noe forelegg, sier de at de har film av deg så sier du at du tok det ut av baggen igjen et annet sted i butikken, om de viser deg filmen. Saken vil bli henlagt.

Og slutt å stjel.
Sitat av Dice Vis innlegg
Saken er igrunn lett, de sjekket ikke baggen din idet du forlot siste betalingspunkt. Bare nekt på å ha stjelt, ikke godta noe forelegg, sier de at de har film av deg så sier du at du tok det ut av baggen igjen et annet sted i butikken, om de viser deg filmen. Saken vil bli henlagt.

Og slutt å stjel.
Vis hele sitatet...
Takk, kan noen andre bekrefte dette?
Sitat av BlazerBro449 Vis innlegg
Takk, kan noen andre bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
De har ingen bevis på at du stjal fra butikken der, kanskje kan de finne bildene som viser at du puttet det i baggen, men du kan si at du tok det ut i ettertid. Saken vil dermed garantert bli henlagt med mindre du selv innrømmer hva som skjedde, samtidig regner jeg med butikken vil anmelde tyveriet så du bør unngå å vise deg der igjen. Til slutt for å gjenta de over: slutt å stjel det er ekstremt lavmål.
Takk for hjelpen folkens, jeg skal aldri stjele igjen. har hatt en puls på rundt 90 i hele dag og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Om du skal stjele igjen må du huske på og alltid kjøpe noe, og stå i blindspots.. Det skal litt til for å bli tatt om du gjør det skikkelig, spesielt med tanke på at det meste overvåkningsutstyret som blir brukt i butikker er relativt dårlig ( av egen erfaring).

Vil ikke si at du ikke kommer til å få straff, kan være at politiet har lite å gjøre og har tid til deg, spesielt om du er ungdom og de vil forebygge deg.
De har deg muligens på film, men de vet vel ikke identiteten din?
Sitat av Dice Vis innlegg
Saken er igrunn lett, de sjekket ikke baggen din idet du forlot siste betalingspunkt. Bare nekt på å ha stjelt, ikke godta noe forelegg, sier de at de har film av deg så sier du at du tok det ut av baggen igjen et annet sted i butikken, om de viser deg filmen. Saken vil bli henlagt.

Og slutt å stjel.
Vis hele sitatet...
Dette forutsetter dog at han etter å ha puttet varene i bagen har gått inn i en sone uten kameraovervåking. Mao: finnes det sammenhengende video fra varene puttes i bagen til TS går ut døren så failer planen ganske miserabelt. Tenker meg uansett sannsynlighetene her til at beste strategi vil være den du skisserer. Nekt nekt nekt.
Sitat av Poppis Vis innlegg
Hvordan veit du at politiet og slikt faktisk ble innblandet da?
Vis hele sitatet...
Er ikke helt hjernekirurgi i utgangspunktet, men mulig det bare var tomme trusler tbh.


Ble konfrontert med stjelingen på et stort kjøpesenter med tyvegods i lommene og ansatte som insisterte på at jeg hadde "lurt dem" selv om jeg ikke nødvendigvis hadde noe fra deres butikk i lommene.
-Jævla idioter.

Holdt seg vel innenfor senterets fire vegger. DET, eller mangel på ressurser som gjorde jeg slapp unna.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Dette forutsetter dog at han etter å ha puttet varene i bagen har gått inn i en sone uten kameraovervåking. Mao: finnes det sammenhengende video fra varene puttes i bagen til TS går ut døren så failer planen ganske miserabelt. Tenker meg uansett sannsynlighetene her til at beste strategi vil være den du skisserer. Nekt nekt nekt.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner vel kameraene i butikken ut og inn, og jeg garanterer at jeg gikk i områder uten overvåkning. Uansett, takk for hjelpen. Denne butikken har seriøse mangler på kameraer, noe som har gjort det veldig fristende i utgangspunktet.
Sist endret av BlazerBro449; 20. mars 2016 kl. 16:03.
Ble tatt for noe sånt da jeg var på din alder. Signerte en slags tilståelse også, litt usikker på hva det var. Hørte aldri noe mer og tviler på at butikken faktisk sendte den inn. Dette var en Rimi litt utenfor byen. Det var dog bare snakk om en brus.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hallo, det har gått en uke og har fortsatt ikke hørt noe. Jeg regner med at hvis noen i butikken hadde kjent meg igjen hadde de identifisert meg? Nå har det vært ferie og flere helligdager så er ikke helt sikker. Er fortsatt redd for å bli kalt inn til avhør. Om jeg evt. blir kalt inn, burde jeg fortsatt nekte? Er ganske sikker på at jeg gikk i områder uten overvåkning etter at jeg hadde lagt ting i baggen.


Og siden de ikke sjekket meg, hvordan gjelder denne loven som jeg fant på http://www.ohf.no/naskeri-og-tyverihandtering/: "7. Forutsetningen for pågripelse er at ansatte har sett kunden utføre naskeriet/tyveriet, og at kunden tas på fersk gjerning eller ferske spor. Dersom kunden kommer tilbake dagen etter kan vedkommende ikke pågripes for gjerningen. Varsle i stedet vektertjenesten/politiet slik at de kan ta kontakt og forsøke innhenting av personalia."
Hadde du passert siste betalingspunkt da du ble stoppa? Selv om du ble "stoppa" av en ansatt så tror jeg nok det her kommer til å gå bra. Butikken har ingen personalia på deg. Hvis butikken anmelder blir det under Ukjent gjerningsmann, så med andre ord blir nok saken henlagt.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er ingen lov du har sitert, men råd fra en fagforening for handelsnæringen.

Du har ikke nasket eller begått tyveri med mindre du har passert kassen eller gått ut av butikken. Det er ikke nok at du har puttet den i lomma, med mindre du innrømmer at det var intensjonen din, vel og merke. Og da skal du være passe dum. Samtidig er man passe dum om man stjeler også, så det er kanskje ingen tilfeldighet at mange går i den fella.

For fremtiden, ingen, ikke vektere eller butikkansatte, selv ikke politi, kan kreve å se hva du har i baggen, med mindre du ble tatt på fersk gjerning. Og selv da så vil en rutinert vekter bare vente til Politiet kommer. Han har tross alt sett deg putte varene i baggen og forlatt butikken.

Og til alle som kommer med råd om å finne blind spots og kjøpe noen andre varer så kan jeg avsløre at det hjelper absolutt ingenting. Ja, i et blind spot så vil du kanskje ikke bli filmet, men enhver tulling som jobber i butikk vet om blind spots, og blir gjerne litt mer nysgjerrig når noen går dit, direkte fra ølskapet med en treningsbag. Den eneste grunnen til at dere ikke blir tatt er at det er få ansatte på jobb og ingen egentlig bryr seg eller har tid til å bry seg.
Siden det er gått over en uke tviler jeg på at du har blitt anmeldt (da ville politiet ringt foreldrene dine umiddelbart)
Butikken har vel også bare lov å oppbevare overvåkingsvideo i 7 dager (hvis jeg husker riktig) så da har de heller ikke noe som helst form for bevis om de skulle anmelde deg nå. Da er det bare å nekte for at du har stelt noe.
Sitat av Deezire Vis innlegg
For fremtiden, ingen, ikke vektere eller butikkansatte, selv ikke politi, kan kreve å se hva du har i baggen, med mindre du ble tatt på fersk gjerning. Og selv da så vil en rutinert vekter bare vente til Politiet kommer. Han har tross alt sett deg putte varene i baggen og forlatt butikken.
Vis hele sitatet...
Har du en kilde på det? Fant bare denne artikkelen. Artikkelen påpeker at KUN politi kan ransake deg.
Tl;dr:
* Butikken kan ikke ransake deg.
* Butikken kan ikke holde deg igjen, selv om politiet er på vei.

Så med andre ord, følg den gyldne regelen, nekt nekt nekt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
* Butikken kan ikke holde deg igjen, selv om politiet er på vei.
Vis hele sitatet...
Jo, dei kan pågripe deg, om dei har skjellig grunn til mistanke. Det vil grovt sagt sei at det er større sannsynsovervekt for at du er skuldig enn omvendt.

Retten til å pågripe følgjer av straffeprosesslova §171 og 176, samt straffelova §323.
Her er en snutt som viser hva du kan vente deg:
https://www.facebook.com/NRKBrennpun...30069/?fref=nf

SKREKK OG GRU
Vi har jo alle vært drittunger en gang, og jeg har gjort akkurat det samme som deg TS, må le litt når jeg tenker tilbake på hva vi gjorde; Gikk inn å tok en 6-pac hver og når vi kom ut sa vi til de andre gutta at "null stress de sjekker ikke leg engang" var så gøy å titte inn i butikken da ungdom på ungdom ble stoppet og sjekket for leg, noe de selvsagt ikke hadde.

Har du hørt noe mer? Jeg tror du kan være helt trygg på at det ikke kommer til å skje noe som helst, men det ville være dumt å gå tilbake til samme butikk naturligvis... Og er nok ikke sånn at de henger opp et dårlig overvåkningsbilde av deg der det står; WANTED: ungdom stjal 4 øl, vet du hvem dette er kontakt butikksjef.

Skulle det faktisk skje noe mer får du gi oss en oppdatering
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Vi har jo alle vært drittunger en gang, og jeg har gjort akkurat det samme som deg TS, må le litt når jeg tenker tilbake på hva vi gjorde; Gikk inn å tok en 6-pac hver og når vi kom ut sa vi til de andre gutta at "null stress de sjekker ikke leg engang" var så gøy å titte inn i butikken da ungdom på ungdom ble stoppet og sjekket for leg, noe de selvsagt ikke hadde.

Har du hørt noe mer? Jeg tror du kan være helt trygg på at det ikke kommer til å skje noe som helst, men det ville være dumt å gå tilbake til samme butikk naturligvis... Og er nok ikke sånn at de henger opp et dårlig overvåkningsbilde av deg der det står; WANTED: ungdom stjal 4 øl, vet du hvem dette er kontakt butikksjef.

Skulle det faktisk skje noe mer får du gi oss en oppdatering
Vis hele sitatet...
Har ikke hørt noe mer, nei, og jeg har ingen planer om å gå til den butikken. Må også si at jeg blir ganske beroliget av alle innleggene deres og jeg skal holde dere oppdatert i tilfelle noe skulle skje. Håper virkelig dette blir noe jeg kan fortelle som "den gangen jeg NESTEN ble tatt". Hehe
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Jo, dei kan pågripe deg, om dei har skjellig grunn til mistanke. Det vil grovt sagt sei at det er større sannsynsovervekt for at du er skuldig enn omvendt.

Retten til å pågripe følgjer av straffeprosesslova §171 og 176, samt straffelova §323.
Vis hele sitatet...
Kan du linke til lovdata hvor dette står? Fordi jeg mener det ikke stemmer.

Etter hva jeg har lært på vekterkurs og som tidligere nevnt i tråden kan en sivil pågripelse kun gjøres hvis strafferammen er på minst 6mnd (dvs ikke naskeri) og mistenkte er tatt på fersk gjerning eller med ferske spor.

Når det gjelder ransakelse/sjekk av bag er det kun politiet som kan kreve dette og da kun hvis de har skjellig grunn til mistanke. Butikkansatte, vektere o.l kan ikke kreve dette, men kan såklart spørre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Arsis42 Vis innlegg

Etter hva jeg har lært på vekterkurs og som tidligere nevnt i tråden kan en sivil pågripelse kun gjøres hvis strafferammen er på minst 6mnd (dvs ikke naskeri) og mistenkte er tatt på fersk gjerning eller med ferske spor.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt korrekt, men nasking hadde 6 månaders strafferamme, og med ny straffelov er det rett nok kun bøter for mindre tjuveri, men det er eksplisitt nevnt som unntak i straffeprosesslova.
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
Kan du linke til lovdata hvor dette står? Fordi jeg mener det ikke stemmer.

Etter hva jeg har lært på vekterkurs og som tidligere nevnt i tråden kan en sivil pågripelse kun gjøres hvis strafferammen er på minst 6mnd (dvs ikke naskeri) og mistenkte er tatt på fersk gjerning eller med ferske spor.

Når det gjelder ransakelse/sjekk av bag er det kun politiet som kan kreve dette og da kun hvis de har skjellig grunn til mistanke. Butikkansatte, vektere o.l kan ikke kreve dette, men kan såklart spørre.
Vis hele sitatet...
Straffeloven § 391a.

Jeg vet ikke når du gikk på vekterkurs, men allerede i 2002 ble strafferammen for nasking utvidet slik at pågripelse er hjemlet i loven.
Sitat av Xtend Vis innlegg
Straffeloven § 391a.

Jeg vet ikke når du gikk på vekterkurs, men allerede i 2002 ble strafferammen for nasking utvidet slik at pågripelse er hjemlet i loven.
Vis hele sitatet...
Ooooog som Vidarlo skrev over her kom det i 2015 ny straffelov, som gjør at Naskeri(eller mindre tyveri som det heter nå) ikke lenger oppfyller krav om sivil arrest.
Sitat av Dice Vis innlegg
Ooooog som Vidarlo skrev over her kom det i 2015 ny straffelov, som gjør at Naskeri(eller mindre tyveri som det heter nå) ikke lenger oppfyller krav om sivil arrest.
Vis hele sitatet...
Hei. Du ser etter strpl § 176 jfr § 171 (2).
Sitat av Dice Vis innlegg
Ooooog som Vidarlo skrev over her kom det i 2015 ny straffelov, som gjør at Naskeri(eller mindre tyveri som det heter nå) ikke lenger oppfyller krav om sivil arrest.
Vis hele sitatet...
Dette er løst ved å føye til følgende i straffeprosessloven 171;
Det samme gjelder den som med skjellig grunn mistenkes for overtredelse av straffeloven § 323(mindre tyveri).

Så man kan fortsatt foreta sivilarrest ved naskeri.
Sist endret av Putresopp; 1. april 2016 kl. 23:04.
Carpe Diem
LiteI's Avatar
4 0
Tipper det blir Henlagt mister... men svetter du over dette så ville jeg tenkt meg over konsekvensene en annen gang..


Ryke for et par pils er slik tullinger gjør, derimot om du er en tulling så skal jeg ikke utdype meg mer..
Det finnes en tid du får råd til og kjøpe deg dette.. Den tiden kommer ganske raskt. Bruk heller den tiden du har nå til og grunnlegge deg med kunnskap uansett hvor kjedelig det høres ut, slik at når du har et bunnfeste, en karriere... Da kan du drikke og feste så mye du orker og virkelig feire at du ikke må ty til dette i voksen alder ..


Just saying!!
Jeg håper ikke det skjer noe, noe jeg ikke tror heller. Men sånn rent teoretisk, hvor lang tid ville det ha tatt før politiet ville ha kontaktet meg? Er det mulig at de legger saken til side og venter til de har tid til meg? Jeg tror det hadde vært ganske lett å finne meg siden jeg var med venner, det hadde vært mange folk de kunne evt. ha gjenkjent. Siden det har gått over 2 uker allerede tror jeg ikke det skjer noe i det hele tatt. Hva tenker dere?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dice Vis innlegg
Ooooog som Vidarlo skrev over her kom det i 2015 ny straffelov, som gjør at Naskeri(eller mindre tyveri som det heter nå) ikke lenger oppfyller krav om sivil arrest.
Vis hele sitatet...
Joda, det oppfyller kravet i massevis. Strafferamma er rett nok redusert, men det er fortsatt adgang til sivil arrest. Hadde du sjekka det eg oppga som referanser ville du sett det.
Siden du er under 18 vil dine foresatte bli ringt opp med en gang du blir anmeldt. Det er vertfall min erfaring. Du får beskjed om å møte til avhør der du sier du ikke tok noe som helst. Etter det kan det ta lang tid før politiet henlegger saken. Jeg måtte vente ca 8 måneder selv.
Så tviler sterkt på at de vet det er deg/at butikken anmeldte.
Sist endret av iColdman; 4. april 2016 kl. 11:40.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Siden du er under 18 vil dine foresatte bli ringt opp med en gang du blir anmeldt. Det er vertfall min erfaring. Du får beskjed om å møte til avhør der du sier du ikke tok noe som helst. Etter det kan det ta lang tid før politiet henlegger saken. Jeg måtte vente ca 8 måneder selv.
Så tviler sterkt på at de vet det er deg/at butikken anmeldte.
Vis hele sitatet...
Ble du tatt på fersken eller dro du slik jeg gjorde?
Sitat av BlazerBro449 Vis innlegg
Ble du tatt på fersken eller dro du slik jeg gjorde?
Vis hele sitatet...
Jeg ble anmeldt for noe helt annet enn tyveri. Det var en person som direkte anmeldte meg for noe. Dagen etterpå ble mamma ringt opp. Jeg møtte i avhør dagen etter det. Forklarte at jeg var uskyldig (som jeg var). Noen måneder senere var saken henlagt.
Sist endret av iColdman; 4. april 2016 kl. 12:29.
Fortsatt ikke hørt eller fått noe brev enda, 3 uker siden imorgen. Hadde også en venn som ble tatt for å naske en cider etter at det forhenget foran alkoholen hadde blitt dratt det, altså han stakk armen sin bak selve forhenget og dro ut en cider, og securitas-dama sto jo bak der og kikka. (snakk om idioti). Dette skjedde altså før en fest 2 dager etter min hendelse fant sted. Han fikk brev i posten samme uka som det skjedde. Så hvis det tar under en uke for han å få respons tviler jeg på at det skjer noe med meg nå som det allerede har gått 3 uker.

Hehe, skjønner kanskje at det virker som jeg fortsatt er stressa, noe jeg egentlig ikke er. Men man vet jo aldri.
Har lite tro på at dette er det siste du hører om saken. Av egen erfaring kan det like gjerne gå 3 måneder som 3 uker før det kommer brev. Du burde ikke slå deg til ro med at dette er over ihvertfall.
▼ ... over en uke senere ... ▼
28 dager senere (pun intended), fortsatt ikke kalt inn til avhør
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av BlazerBro449 Vis innlegg
28 dager senere (pun intended), fortsatt ikke kalt inn til avhør
Vis hele sitatet...
Var i en lignende situasjon selv for 7 år siden, var da tre kompiser og han ene ble amerikanskfotball-taklet av en vekter i det vi begynte å løpe, han sladret ikke men sa at de i butikken sa at vi andre to kom til å bli anmeldt og.

2500+ dager senere har jeg ikke hørt noe, så tror det gikk bra.
Sitat av m4nson Vis innlegg
Var i en lignende situasjon selv for 7 år siden, var da tre kompiser og han ene ble amerikanskfotball-taklet av en vekter i det vi begynte å løpe, han sladret ikke men sa at de i butikken sa at vi andre to kom til å bli anmeldt og.

2500+ dager senere har jeg ikke hørt noe, så tror det gikk bra.
Vis hele sitatet...
Kanskje det var fordi vekteren taklet vennen din? Han var vel ikke rett til å gjøre det, har han?