Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 988
Hei

Jeg har en litt eldre pc med uregget win 7 på, som jeg bruker til å lagre (auto download) serier/filmer på, men veldig ofte når jeg skal streame til denne pc'en, aspire e 17 så finner den ikke den pc'en kun de andre i nettet.

Jeg må reboote hele nettverket (rt-acr66u eller noe sånt heter ruter) først da finner jeg den aktuelle pc'en igjen.

Er det noen som har noen umiddelbare tips hva som kan være feil her? Nå står det "får ikke tilgang til navn pc" Skal jeg nå streame så må hele nettet restartes.

Nytter ikke med remote desktop heller nå da. Denne pc her, aspire - laptop, har win 8.1

D
Får du kontakt med pcen fra de andre enhetene via ip? eller bruker du kun nettverkskartett du får når du kliker på nettverk?

Hva og hvordan streemer du media på nettverket? er det via en DNLA klient type "PS3 Media Server"? eller går du inn via delte mapper på nettverket?

Siden du får kontakt etter å resatt asus ruteren, er det trådløst eller kablet nettverk? mister de andre maskinene nettverket også og er de koblet til på samme måte?
Bruker wifi, glemte å skrive det. Mener att alle de andre pc'ene jeg bruker, samt wdlive og en annen tv stream box (husker ikke navnet i farta, bruker openelec) Streamer til denne pc'en med bsplayer pro og vlc alt etter hva jeg skal se.

Da velger jeg "åpne fil" så finner jeg hva skal se. Kan også være feil med denne laptop'en siden dropper ut av nettet rett som det er (wifi nett)