Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1409
Hei!
Nå har jeg lett og lett men finner ikke det jeg leter etter på nett.

Noen som vet om hvordan jeg kan gjøre eller om det går.

Jeg har tatt en sikkerhetskopi av hele maskinene min for 8 mnd siden og det ble 16 stk dvd, tenkte den gang at jeg kunne lagre noe musikk etc i denne sikkerhetskopien.

Så har jeg byttet harddisk også skulle jeg hatt musikken som er på denne sikkerhetskopien.
Det jeg lurer på er , går det og ta ut dette fra noen av disse dvd`ene ?


Det finnes jo så utrolig mange dyktige pc folk her inne.

Hilsen Roy
Prøv denne guiden, den tar for seg det å hente ut filer eller mapper fra windows 7 backups.

How to Restore Files from a Backup in Windows 7
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Prøv denne guiden, den tar for seg det å hente ut filer eller mapper fra windows 7 backups.

How to Restore Files from a Backup in Windows 7
Vis hele sitatet...



takker så mye, skal se litt på denne om jeg får til. :-D

Sitat av annkande Vis innlegg
takker så mye, skal se litt på denne om jeg får til. :-D
Vis hele sitatet...
Rettelse, ble litt feil skrevet så jeg.
Jeg skal se litt på dette og se om jeg får det til som det står forklart
Sist endret av annkande; 1. desember 2014 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det var ikke så lett for jeg har 16 dvd plater og jeg vet ikke på hvem av dem filene mine jeg skal hente er.
Ble litt for tungvint og bruke den metoden der.
Noen som vet om en lettere måte og se gjennom filene på en dvd sikkerhetskopi uten og lagre på disk osv osv.

Det var ikke så lett for jeg har 16 dvd plater og jeg vet ikke på hvem av dem filene mine jeg skal hente er.
Ble litt for tungvint og bruke den metoden der.
Noen som vet om en lettere måte og se gjennom filene på en dvd sikkerhetskopi uten og lagre på disk osv osv.
Sist endret av annkande; 3. desember 2014 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
det høres ut for meg at det er "windows recovery bacup" som har blit brukt og hvis dette stemmer så er det ikke direkte backup av selve filene dine men av hele systemet i en kryptert fil, og eneste måten jeg har funtet som fungerer å få filene til bake på er å "restore" hele maskinen tilbake med de 16 dvdene, sånn at maskinen din blir akkurat som slik den var da du tok denne backupen

hvis det er noen andre som vet om en annen metode så er jeg også interessert i dette
Sitat av knutazz Vis innlegg
det høres ut for meg at det er "windows recovery bacup" som har blit brukt og hvis dette stemmer så er det ikke direkte backup av selve filene dine men av hele systemet i en kryptert fil, og eneste måten jeg har funtet som fungerer å få filene til bake på er å "restore" hele maskinen tilbake med de 16 dvdene, sånn at maskinen din blir akkurat som slik den var da du tok denne backupen

hvis det er noen andre som vet om en annen metode så er jeg også interessert i dette
Vis hele sitatet...


Ja det er akkurat slik jeg har gjort. Men problemet er at jeg har byttet til en SSD disk og da vil den ikke installere denne kopien igjen.
Ser ut som man må installere på samme disk som den ble laget fra dessverre.
Så om noen vet hvordan man kan gå inn i en slik kopi (windows recovery bacup) så blir jeg glad.
Sist endret av annkande; 4. desember 2014 kl. 13:50.
ingen som vet noe mere her?
Ellers så bare kaster jeg dem 16 dvd med windows recovery bacup.
Sist endret av annkande; 7. desember 2014 kl. 11:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av annkande Vis innlegg
ingen som vet noe mere her?
Ellers så bare kaster jeg dem 16 dvd med windows recovery bacup.
Vis hele sitatet...
Kva har du prøvd? Du fekk eit par forslag. Har du testa nokon av dei forslaga? Fungerte det ikkje? Kva skjedde?

Du har som sagt eit backupset du truleg har laga med windows sitt backupverkty. Har du prøvd å nytte det verktyet for å hente ut data og?

Å mase etter meir info utan å fortelje om kva du har funne ut av det som er skreve i tråden er uhøfleg.
Jeg prøvde det forslaget jeg fikk men når jeg kom halvveis så la den en kopi på min maskin. Men fikk akkurat samme filene som er på dvd som ikke klarte og åpne. Så var like langt.
Vanskelig og forklare hvor det stoppet.

Prøvde det som sto på linken og prøvde på flere måter, men kom like langt hver gang.
Sist endret av annkande; 7. desember 2014 kl. 21:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.