Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2218
Hei.

Jeg har nylig fått ett problem med mine CLS-215 etter å ha brukt de på en fest.

Diskanten spiller veldig veldig lavt og det kommer ikke noe behagelig lyd fra mellomtonen, mens bass elementene spiller helt fint. Det som er litt spesielt er at det har skjedd med begge to samtidig.

Jeg tenkte å kjøpe nye delefiltre, men vet ikke hvordan jeg skal få fjernet de defrekte delefilterne, de sitter bom fast selv etter jeg skrur ut de fire skruene som holder den fast.

Hvis dere tror det kan være noe annet så hadde jeg satt veldig pris på om dere skrev litt om hva det kan være og hva som kan forårsake akkurat dette problemet?

Takker for svar!
Hmm, skjedd på begge to samtidig?

Sikker på at det ikke noe gale med forsterker, eventuelt lydbehandlingsutstyr? Prøvd med annen forsterker?
Trådstarter
64 0
Har prøvd med 3 forskjellige forsterkere og effektforsterker med samme resultat.

Ja, det må ha skjedd samtidig eller ihvertfall samme kvelden.
Du har spilt for høyt. Kjent problem. CLS215 har dårlig delefilter. Mest sannsynlig så har diskanten gått også, men det finner du ut. Kan hende du er helig.

Regner med at de sitter fast i de trebitene? De er limt på i tillegg. Enten knekk dem ut eller bruk noe for å oppløse limet.
Sist endret av iskrem; 14. juli 2014 kl. 09:39.
Trådstarter
64 0
Diskant og mellom tone virket fint når jeg testa de utenom delefilteret.
Men det blir jo ganske skarp lyd fra diskant når man bare hører den så vet ikke om jeg klarer å bedømme det riktig....

Snakket ihvertfall med HFK idag, og de mente det var delefilterne som hadde tatt kvelden og at det bare var å bytte, men det blir vel ikke så veldig lett siden det er første gang jeg gjør dette. Men er det bare å rive av den treklossen? tror du det kommer med en nye "trekloss" når jeg kjøpe nye nå?
Du får kun kortet og ikke treklossen.

Hvis du må kjøpe nye så bare dra dem av. Prøv med en flattrekker. Hvis du har garanti/forsikring og må bytte dem inn, så ta dem med til HFK så fikser de det der.

"Funfact": Jeg hadde "idiot"/Utvidet Pluss forsikring hos HFK som varte i 5 år. Har byttet 8-10 delefiltere og rundt 4 diskanter!
Sist endret av iskrem; 14. juli 2014 kl. 14:44.
Trådstarter
64 0
Okei, da kan jeg bare rive av selve filtret for det er jo defekt uansett.. også lime det nye på samt skru fast.

Ja, tenkte kanskje det var en mulighet å bruke en vis garanti på det, men jeg har kjøpt dette brukt og da regnet jeg med at det ikke var så enkelt å få til noe sånt

Takk for svar, var til stor hjelp!