Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1743
Finnes det noen små enkle hodetelefonforsterkere som både kan drives av kun en mobil og evnt en laptop? Til rundt tusenlappen?


Takk for svar =)
Ved å google "portable headphone amp" finner du veldig mye.. De første som kom opp kostet langt mindre enn 1K men du finner helt sikkert dyrere varianter også!
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Skulle nesten tro at jeg hadde prøvd et lite google søk, før jeg orket å komme hit

Endte opp med Fiio E07K, blir spennende å høre om det blir noe forskjell på parringene:

Mobil - Sennheiser HD 25
PC - Xonar DS - Sennheiser HD 595.
Sist endret av SkyMarshal; 26. juni 2014 kl. 10:28.
Litt OT, men jeg har aldri forstått hvordan en hodetelefonforsterker kan gi bedre lydkvalitet? Anyone?
Mer strøm til hodetelefonene..
Sitat av 6udxd Vis innlegg
Litt OT, men jeg har aldri forstått hvordan en hodetelefonforsterker kan gi bedre lydkvalitet? Anyone?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte lenge at en forsterker kun var en nødvendighet for utstyr som trengte det, og at eneste funksjonen til en forsterker var å få høyere volum. Sånn er det faktisk ikke. Eller, det er også på grunn av det, men selve lydbildet blir så vanvittig mye bedre når man har en god forsterker. Gitarer med vreng lyter mye tykkere og "ballsy", bassen kommer lenger frem i rampelyset og trykket fra en dyktig trommis sin skarptromme/kick låter mye mer heavy.

Ble veldig offtopic, men poenget mitt er at et par gode hodetelefoner høres ikke like imponerende ut uten en forsterker.
Sist endret av Patrick; 26. juni 2014 kl. 14:25.
En hodetelefonforsterker forsterker hele lydbilde, altså ikke kun fekst mid, bass og vokal, og dette gir en helt sinnsyk lyd i forhold til hva du ville fått un-amped.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Må si jeg ikke merket den største forskjellen med HD 25 > FIIO > Mobil (LG P880)

Skal se om DAC som man kun får gjennom USB fra PC til HD 25 eller 595 gjør en større forskjell.


Dog fikk jeg spillt høyere og en litt klarere punch i bassen med kun forsterker delen fra mobil.
Sist endret av SkyMarshal; 26. juni 2014 kl. 20:51.