Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3275
Heisann!

Har seg sånn att jeg hadde en razzia hjemme her for ca. 1måned siden, der det ble gjort ett beslag på 1g hasj.

Selvfølgelig så skulle jo de ransake hele leiligheten, good cop/bad cop satt i sofaen og var rett så stolt over det lille grammet de tok.
Endte opp med att jeg fikk ett forelegg i posten på 3000kr, noe som ble betalt 1uke etter forelegget kom i posten(gadd ikke mer styr, så ville legge saken død).

Men så skjedde det utrolige, Politiet kom tilbake ca 10dager etterpå, i full utrykkning(blå lys å hele greia) klokka 00:30 på natta med bikkje og 4stk ifra narkogruppen som bruker å være her i strøket.
De banket på døren, og ville snakke med meg om forelegget jeg fikk(som var betalt).
Ble rimelig irritert og forklarte dem att det hadde jeg betalt, noe som tydligvis ikke var bra nok for dem.
Det endte med att de gikk inn i leiligheten, uten tillatelse eller ransakningspapir.
Ettersom jeg veit, så har de ikke lov til det uten å ha en sterk mistanke om noe ulovlig.
De reagerte på vaskebøtta(full av vann og grønnsåpe) mi når de kom inn i leiligheten, og att det lå noe snop på stuebordet og ett pizzastykke.
De sa videre da att de hadde sterk mistanke om att det var narkotika i leiligheten og slapp bikkja inn.

Hvordan i huleste kan de få sterk mistanke om narkotika av snop og pizza på en lørdagskveld..? Må da vell være lov å kose seg litt med snop..

De fant absolutt ingenting i leiligheten min den kvelden, og de dro videre etter 30min ca.

3dager etterpå, så dukker de opp igjen, med det samme forelegget som jeg allerede hadde betalt, og ville att jeg skulle signere att jeg aksepterer boten osv.
Da trengte de seg inn i leiligheten og begynte å grave i tingene mine.

Av totalt 3 razzier, så har 1 vært lovlig og 2 ulovlige(føler jeg), noen tips til hvordan jeg kan håndtere saken videre?
Vil snakke med advokat og høre hva jeg kan gjøre videre..

Noen her som har noen tips til hva jeg burde gjøre videre med politiet/advokaten?

Om dette endte opp på feil plass, så beklager jeg!
Første innlegget mitt, så takk for all hjelp!
Sist endret av nso; 4. juni 2014 kl. 06:41.
kjedelig streiting
Anmeld politimennene involvert for brudd på straffeprosessloven. Evt. kan jo en advokat hjelpe deg, kanskje helst om du vil ta saken videre innen det sivile rettssystemet. Mener å huske at det er en gammel høyesterettsdom går på nettopp at det at en person har blitt dømt/straffet tidligere fork knark ikke gir skjellig grunnlag for ransakning så her har dem jo ganske klart bryti noen paragrafer.
Dersom de har sterk mistanke har de lov til dette. Men de må uansett forsvare seg å forklare hva mistanken kommer av, ett forelegg for noen dager siden holder neppe
Trådstarter
5 0
Det er akkurat det jeg føler dem gjør, er jo trakassering på høyt nivå..
Har fått ett stort rykte på meg att jeg tydligvis er narkovrak av naboene og resten av bygda..
i full utrykkning(blå lys å hele greia)
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg bare rett og slett ikke på. Og da vet jeg heller ikke hvor mye annet du smører på i denne historien din.

Men; er ting tilfelle, så bør du anmelde det. Og da er www.spesialenheten.no rette stedet.
Sitat av ipon Vis innlegg
Dette tror jeg bare rett og slett ikke på. Og da vet jeg heller ikke hvor mye annet du smører på i denne historien din.

Men; er ting tilfelle, så bør du anmelde det. Og da er www.spesialenheten.no rette stedet.
Vis hele sitatet...
Nå forsvarer jeg ikkje TS eller sier at det han forteller er sant, men registerte du deg bruker bare for å publisere at du tror at TS lyger? I såfall så kan man jo spørre seg om hvilke hensikter du har med en slik post? Svekke TS sin troverdighet?

Og den delen med spesialenheten bør TS allerede være informert om, da politiet skal informere om muligheten for å klage på tjenesteutøvelse/tjenestemann/forelegget når dem skriver ut forelegg.
Sitat av ipon Vis innlegg
Dette tror jeg bare rett og slett ikke på. Og da vet jeg heller ikke hvor mye annet du smører på i denne historien din.

Men; er ting tilfelle, så bør du anmelde det. Og da er www.spesialenheten.no rette stedet.
Vis hele sitatet...
Spesialenheten er for å ta kriminelle politimenn, og jeg mistenker at politimennene det her er snakk om vil være i stand til å levere nok argument for sterk mistanke til at de er innenfor lovverket.

Det høres derimot ut som ett klart tilfelle av dårlig dømmekraft og oppførsel man ikke ønsker fra politiet (vi bør tross alt forvente ganske mye bedre 'vi brøt ikke loven' fra politifolk), og da er det politimesteren som er riktig klageinstans. Få hjelp av noen som er flinke til å uttrykke seg klart og tydelig, og send inn en helt normal klage på oppførselen deres. Fokuser på hva som skjedde, og skriv lite om følelser og annet som kan kalles 'drama'. Framstå seriøs.

Selv om det ikke nødvendigvis hjelper for denne saken, så kan det hjelpe nestemann som ønsker å klage på dem.. fordi jo flere klager de får på seg, jo vanskeligere blir det for politimesteren å overse dem.
Trådstarter
5 0
Sitat av ipon Vis innlegg
Dette tror jeg bare rett og slett ikke på. Og da vet jeg heller ikke hvor mye annet du smører på i denne historien din.

Men; er ting tilfelle, så bør du anmelde det. Og da er www.spesialenheten.no rette stedet.
Vis hele sitatet...

Det att du ikke tror på meg, det bryr jeg meg ikke om egentlig..Det får være din sin sak, men istedet for att du sitter her og obv. prøver å gjøre meg og min topic mindre troverdig så kan du jo finne deg noe annet å lese.

Til alle andre som har kommet med relevante innlegg, tusen takk for alle svar!
Kjører saken videre med advokat, har skiltnr på alle politimennene som har vært her den siste måneden.
Skal prøve å dra det så langt som mulig innenfor retten, men det spørst jo hvor langt jeg kommer i retten med dette..Vi får se!

Ang. narkopolitiet så var det narko nord eller hva di nå heter igjen som har vært her.
Første gang så sa di att di skulle statuere ett eksempel til alle andre som driver med ett eller annet(røyking,piller osv).
Og det var derfor di først og fremst kom til meg tydligvis og tok meg, men ett eksempel hjelper jo lite, da jeg er en bruker og ikke en selger.
Jeg er som en nål i en høystakk iforhold til hva di burde være ute etter.

Men takk for all hjelp og alle relevante svar!

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Spesialenheten er for å ta kriminelle politimenn, og jeg mistenker at politimennene det her er snakk om vil være i stand til å levere nok argument for sterk mistanke til at de er innenfor lovverket.

Det høres derimot ut som ett klart tilfelle av dårlig dømmekraft og oppførsel man ikke ønsker fra politiet (vi bør tross alt forvente ganske mye bedre 'vi brøt ikke loven' fra politifolk), og da er det politimesteren som er riktig klageinstans. Få hjelp av noen som er flinke til å uttrykke seg klart og tydelig, og send inn en helt normal klage på oppførselen deres. Fokuser på hva som skjedde, og skriv lite om følelser og annet som kan kalles 'drama'. Framstå seriøs.

Selv om det ikke nødvendigvis hjelper for denne saken, så kan det hjelpe nestemann som ønsker å klage på dem.. fordi jo flere klager de får på seg, jo vanskeligere blir det for politimesteren å overse dem.
Vis hele sitatet...

Uansett om det ikke hjelper min sak med politiet, så vil det hjelpe alle andre som sliter med trakassering av politiet.
Noen må klage, for att noe skal skje..Og det er det jeg skal gjøre!
Tusen takk for hjelpa!
Sist endret av Remedyx; 4. juni 2014 kl. 11:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.