Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2293
Hei

Har nettopp kjøpt en brukt Galaxy S4. Den var hundre 100% for 4 timer siden, men nå har jeg bare 72% batteri. Jeg har ikke brukt den så veldig mye. Er dette normalt? følere den sluker batteri. Burde jeg kjøpe meg nytt batteri? takk for svar
De fleste smartelefoner holder vel ikke stort mere enn en dag uansett, men sikker på den ikke har oppdatert/lasta ned masse greier mens du ikke har brukt den?
Trådstarter
68 1
tror ikke det? ikke som jeg vet om ihvertfall
Hva venter du på?
Kjøp gjerne 2 stykker
http://www.ebay.com/itm/New-White-Li...item53fdf62168
Sjekk nøye at du bestiller riktig.
En USB kabel for lading fra Laptop er praktisk
Det er helt normalt at telefonene bruker så mye strøm, ja.

Har ikke en S4 selv, men min HTC One har akkurat nå 67% strøm igjen og den ble plugget ut av laderen halv 9 imårrest ca. Har kun brukt den til snapchat og litt surfing liksom.
Sitat av Jim114 Vis innlegg
Hva venter du på?
Kjøp gjerne 2 stykker
http://www.ebay.com/itm/New-White-Li...item53fdf62168
Sjekk nøye at du bestiller riktig.
En USB kabel for lading fra Laptop er praktisk
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, mtp at en USB-utgang på en laptop leverer mye mindre strøm enn en stikkontakt. Det vil ta mye lengre tid å lade opp telefonen, med mindre man har en dedikert ladeport på PC'en, noe de aller fleste ikke har.

Min Nexus 4 varer i ca 1 1/2 dag med normalt bruk. Plugget den ut av laderen klokken 7 i morges, og har nå ca 80% strøm igjen.
Sist endret av Dimergon; 25. oktober 2013 kl. 11:45.
Trådstarter
68 1
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Egentlig ikke, mtp at en USB-utgang på en laptop leverer mye mindre strøm enn en stikkontakt. Det vil ta mye lengre tid å lade opp telefonen, med mindre man har en dedikert ladeport på PC'en, noe de aller fleste ikke har.

Min Nexus 4 varer i ca 1 1/2 dag med normalt bruk. Plugget den ut av laderen klokken 7 i morges, og har nå ca 80% strøm igjen.
Vis hele sitatet...
Har du brukt den mye da? Jeg har nå 67%, virker litt rart syns jeg
Det er ikke rart. Helt normalt at batteriet går nedover ganske så fort.
Har du hatt en litt eldre smart telefon eller annen telefon så er det bare uvandt for deg.

Du kan jo sette på strømsparing, sette ned lyset på skjermen osv for å spare litt strøm da.
Trådstarter
68 1
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Det er ikke rart. Helt normalt at batteriet går nedover ganske så fort.
Har du hatt en litt eldre smart telefon eller annen telefon så er det bare uvandt for deg.

Du kan jo sette på strømsparing, sette ned lyset på skjermen osv for å spare litt strøm da.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt iphone 5 til nå men det kan jo hende jeg bare er opptatt av at alt skal funke perfekt, haha

Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Det er ikke rart. Helt normalt at batteriet går nedover ganske så fort.
Har du hatt en litt eldre smart telefon eller annen telefon så er det bare uvandt for deg.

Du kan jo sette på strømsparing, sette ned lyset på skjermen osv for å spare litt strøm da.
Vis hele sitatet...
Har hatt iphone 5 til nå det kan hende det er bare at jeg er opptatt av at alt skal funke perfekt, haha
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Egentlig ikke, mtp at en USB-utgang på en laptop leverer mye mindre strøm enn en stikkontakt. Det vil ta mye lengre tid å lade opp telefonen, med mindre man har en dedikert ladeport på PC'en, noe de aller fleste ikke har.
.
Vis hele sitatet...
Hvis man sover om natten spiller det ingen rolle at det tar litt lenger tid.
Du kan uansett bruke den vanlige laderen til daglig.
Ekstra batteri og USB lader er kjekk på ferie.
Da slipper man bekymres for at batteriet går tomt hvis man surfer mye
på flyplassen.
Trådstarter
68 1
På 20 minutt nå, har det gått ned 9% .....
Sett på strømsparing. Merker nesten ikke forskjell ytelsesmessig og batteri holder lenger. Gjerne demp lysstyrken litt også om du har den på maks.
Trådstarter
68 1
Jeg har på strømsparing, og har lav lysstyrke... noe må være veldig galt
Roaming/wi-fi er vel noe som bruker batteri også, og slike GPS-apps (dunno egentlig, første jeg slo av på min S3).

I innstillinger-menyen har du en oversikt over hva batteriet blir brukt på, du kan jo ta en kikk der?
Trådstarter
68 1
Bare skjermen som bruker en del. Chrome bruker 15%, og resten ligger rundt 3-6
Sikkerhetsklarert
Har en S4 som for øyeblikket er degradert til vekkerklokke, dvs den står med wifi og mobilnett avslått. Denne holder bare 2 dager om GPS er på. Slår jeg av GPS holder den 5-6 dager.
Trådstarter
68 1
Har lagt merke til at gps har stått på ja.. trodde det var det samme som stedstjenester på iphone, men tydeligvis ikke! Dette har vel en del å si?
Ladet min Samsung Note 3 til 100% i går ettermiddag. Har ikke lada den siden og ligger nå på en 75% ca. Brukt til facebook, spotify, snapchat, chrome etc i løpet av den tiden.

Mao; kjøp telefon med ordentlig batteritid :P
Ja. GPS trekker en del strøm.
Og dette er ikke uvanlig i det hele tatt. Galaxy S3'en min varte i 7-8 dager med jevn bruk før jelly bean. Når den kom så vart batteriet i 2 dager MAKS med lite bruk.

S4'en min må jeg lade hver kveld hvis jeg spiller, ringer, sender melding etc. Men hvis jeg ikke spiller noe, så varer den i litt over 2 dager.
Trådstarter
68 1
Hadde 100% 0730 og har nå 9 %... hva skjer?????
Husk å lukk programmer helt, ikke bare trykk hjem knappen.
Sitat av Reite95 Vis innlegg
Hadde 100% 0730 og har nå 9 %... hva skjer?????
Vis hele sitatet...
Det du har opplevd nå er middelmådig laptop-hardware i en telefon, selvfølgelig vil den sluke batteriet rått når du fyrer igang skjermen og flekser litt muskler med den.



Når du har hatt telefonen et par dager vil du lære deg hvordan du skal bruke den for å spare strøm, jeg anbefaler deg å skaffe deg en appkiller med en gang så du kan slå av prosesser du ikke trenger. Vi er ganske langt forbi tidene der telefonen varte i ukesvis uten og laddes.
Trådstarter
68 1
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Det du har opplevd nå er middelmådig laptop-hardware i en telefon, selvfølgelig vil den sluke batteriet rått når du fyrer igang skjermen og flekser litt muskler med den.



Når du har hatt telefonen et par dager vil du lære deg hvordan du skal bruke den for å spare strøm, jeg anbefaler deg å skaffe deg en appkiller med en gang så du kan slå av prosesser du ikke trenger. Vi er ganske langt forbi tidene der telefonen varte i ukesvis uten og laddes.
Vis hele sitatet...
Hvilken appkiller vil du anbefale?
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Ja. GPS trekker en del strøm.
Og dette er ikke uvanlig i det hele tatt. Galaxy S3'en min varte i 7-8 dager med jevn bruk før jelly bean. Når den kom så vart batteriet i 2 dager MAKS med lite bruk.

S4'en min må jeg lade hver kveld hvis jeg spiller, ringer, sender melding etc. Men hvis jeg ikke spiller noe, så varer den i litt over 2 dager.
Vis hele sitatet...
Galaxy S3 sitt batteri varte i 7-8 dager?
Nå må jeg ha gått glipp av noe på veien.
Jeg har også s3 og lader tlf sånn ca 1 gang uka. MEN jeg har ikke wifi/datanett eller gps på hele tiden. Ser heller ikke vitsen med det.

Batterier på tlf varer nok etter bruken. Bruker tlf til å ringe og sms når jeg er på jobb og er på wifi når jeg er hjemme eller andre steder med wifi.

Har også custom rom på tlf
Sist endret av DrD.O.C; 27. oktober 2013 kl. 13:12.
Noe jeg merket på S4 er at den trekker uhordelig mye strøm dersom 4G er aktivert.
Jeg selv har ikke behov for 4G-hastigheter på telefonen så satte den tilbake til maks "H+". Dette er mer enn nok hastighet til det aller meste (Måler fint rundt 8mbps).

Dette kan forandres på:
Innstillinger -> (Se fane: Tilkoblinger) -> Flere Nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus -> Velg "GSM/WCDMA (Automatisk tilkobling).

Den øverste som inkluderer "LTE" er dette 4G nettet. Tror antennen for dette spiser mye strøm. Min batterilevetid var ihvertfall øket med rundt 30-40% etter jeg gjorde dette.
Sitat av Reite95 Vis innlegg
Hvilken appkiller vil du anbefale?
Vis hele sitatet...
Appkillere er som oftest appkillere.


Jeg kjører Avast antivirus på min telefon, og den har og mulighet til å avlive app's. Er en del mas med antivirusen, men du kan endre i innstillinger sånn at den ikke spretter opp i taskbaren flere ganger daglig. AVG har dårligere antivirus men bedre appkiller.
Sitat av Kriis Vis innlegg
Husk å lukk programmer helt, ikke bare trykk hjem knappen.
Vis hele sitatet...
Dette hjelper ingenting.

TS, installer Wakelock Detector. Som regel er det de to Facebook-appene som sluker mest batteri, men ditt tilfelle virker ganske så ekstremt så det skulle ikke forundre meg om det er en obskur elendig app som står bak. Som nevnt over er også 4G en stor batterisluker, og enda mer om dekninga di er dårlig. btw, er telefonen roota? Gå på innstillinger > about device elns. Står det modified et eller annet sted? (lenge siden jeg har sett på samsung software)

Ehm, glemte jo det første man bør sjekke: gå på innstillinger > batteri. Hva er det som tar opp de største prosentene?
Sist endret av bloodshotEyes; 27. oktober 2013 kl. 22:50.