Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1259
God kveld freak, har bestemt meg for å bytte ut min billige panasonic 42" til 3600 med en litt større og bedre TV Er stor fan av filmer og skal spille litt på tven (PS3). Så lurer på om dere kan komme med noen tips til meg? Maks budsjett er 15000. Lurer på Samsung UE55ES7005. Ellers er det noen gode forslag? Kan gjerne fortelle meg fordelene og ulempene ved LED og Plasma tv'er! Og håper mest på å få en 60" eller 65" :P
Selv om es7005 er en svært god TV, mener jeg at du kan få TV-er bedre egnet til ditt behov i den prisklassen. Toppseriene til Samsung er overlegne på Smart-TV og tilhørende funksjoner. Når det gjelder ren bildekvalitet skårer både 7- og 8-serien høyt, men ser du mye på film ville jeg heller gått for en Panasonic av typen VT50 som gruser så å si alt når det gjelder bildekvalitet. Det er en plasma-TV, som i og for seg ikke er et problem nå lenger når det gjelder innbrenning, så så lenge du ikke har store vinduer som lyser direkte inn på TV-en burde du ikke ha store problemer når det gjelder klarhet i bildet.

Samsungs LED-TV-er sliter også med "clouding", som betyr at i sorte/mørke scener vil du oppleve at panelet har flere grå flekker av mindre og større størrelse rundt omkring. Dette er ikke i og for seg et problem for Samsung, men kant-LED-ene generelt sliter med dette.

Så ta en titt på VT50, Lyd & Bilde har skrevet en anmeldelse her: http://www.lydogbilde.no/test/panasonic-50vt50

Uansett, til slutt vil jeg bare påpeke viktigheten av et godt lydanlegg ved siden av. TV-ene i seg selv gir elendig lyd, og det er ikke artig å se på en god film med pipete lyd.
Sist endret av Glowiej; 1. mars 2013 kl. 01:37.
panasonic plasma.. beste filmopplevelsen og fungerer bra til å spille med
Trådstarter
57 6
Supert, da er det bare å vente på lønning så eg kan bestille!