Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 706
Så får å ta den lange historien, etter nylig endt fagbrev så har jeg kommet meg i fast jobb og lønna er ganske bra for en som bor hjemme og eneste utgiftene jeg har er 1900 for fri tog / buss i fra Drammen til Oslo og de 3000 jeg betaler for å bo hjemme på det min mor omtaler som "hotell".



Men nok om det, ettersom den økonomiske situasjonen min er ganske bra tenkte jeg som så at det hadde vært kult å gjøre om gutterommet til en "mancave".

Og da kommer spørsmålene

Etter mye grubling og leting har jeg funnet frem denne

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...k/183990.5290/

1) Det er et relativt ukjent merke som jeg ikke har vært i kontakt med før, så har noen kunnskap om dette er et godt merke? Eventuelt om jeg burde legge inn noen lapper ekstra og kjøre på med noe enda litt mer fancy?

2) Noen som har erfaring med at dere faktisk har for stor TV? Isåfall noen som har peiling på hvor langt unna man bør sitte for å få full utnytte av 55"?

3) For å gi min gode nabo en hjelpende hånd med å få PCen hans opp på Tven merket vi at den ikke støttet 1920x1080 oppløsning, altså at bilde ble langt større og ikonene forsvant fra bilde. Er det enkelt tilfelle eller er det noe jeg må være OBS på i kjøp av TV?

4) Sist men ikke minst (tusen takk til de som har lest helt ned hit), har noen anbefaling av hjemmekino anlegg til rundt 1000-2000?


På forhånd takk for svar!
Vist tv'n er Full HD så betyr vel dette at den støtter oppløsninger på 1920x1080 ?