Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4318
Heisann! Har litt brunt liggende rundt og lurte på om noen hadde forslag til hva jeg kunne finne på å gjøre med det. Har ikke noe rullepapir eller lignende liggende rundt.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Svelg det helt
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Eller så kan du lære deg å søke, dette har blitt besvart mange ganger før. Du kan lage deg en flaskebong og røyke rent.
Bak en kake
Det er mange metoder, jeg gidder ikke å søke dem opp for deg, men sjekk ut:
"Glass hash" glassmetoden
"Bong flask" flaskebong
"Lightboulb vaporizer" vaporizer av en lyspære
"Hash oil spoon" Varme den i en skje med olje, for så å drikke/spise det. Da får du mer ut av det enn å spise den hel
"Apple pipe/bong" Du kan lage pipe ut av eple for eksempel
"Gravity bong" trenger du en 1 1/2 literflaske til
Sist endret av Membranplan; 25. september 2012 kl. 15:33.
1. Ta en spise skje med mat olje
2. Legg hasj klumpen oppi
3. Varm det opp med en lighter

Når hele klumpen er smeltet/smyldret sammen
så blander du det sammen i et shotte glass og drikker det.
Have fun!

edit: så ikke at Membran skrev det før nå, my bad
Sist endret av Juicekongen; 25. september 2012 kl. 15:42.
kaste det
selge det
gi det bort
spise det
røyke det (vannpipe)
Trådstarter
6 0
Sitat av P-freak Vis innlegg
Eller så kan du lære deg å søke, dette har blitt besvart mange ganger før. Du kan lage deg en flaskebong og røyke rent.
Vis hele sitatet...
Beklager om du ble irritert over tråden. Jeg vet jo om en god del ulike metoder, lurte vel mer på hva slags preferanser folk hadde/om det var noen storfavoritt. Jeg er så ubesluttsom, så av og til liker jeg bare å "følge flokken" - blir enklere for min del da.



Sitat av Juicekongen Vis innlegg
1. Ta en spise skje med mat olje
2. Legg hasj klumpen oppi
3. Varm det opp med en lighter

Når hele klumpen er smeltet/smyldret sammen
så blander du det sammen i et shotte glass og drikker det.
Have fun!
Vis hele sitatet...
Har hørt en god del godt om denne metoden, tror jeg skal prøve meg på dette. Burde jeg bare ha alt oppi med en gang? Jeg har tatt en pause på to uker, og har vel ikke så høy toleranse heller - så jeg tror ikke jeg trenger hele klumpen for å få en god effekt, noen tanker på dette? Vet at dette også avhenger av kvaliteten på hasjen (og selvfølgelig meg), men det går vel ann å ta noen antakelser likevel.
Sjekk her http://freak.no/forum/showthread.php?t=154729
Sist endret av knewt_; 25. september 2012 kl. 16:05.
Sitat av ViGu Vis innlegg
Beklager om du ble irritert over tråden. Jeg vet jo om en god del ulike metoder, lurte vel mer på hva slags preferanser folk hadde/om det var noen storfavoritt. Jeg er så ubesluttsom, så av og til liker jeg bare å "følge flokken" - blir enklere for min del da.





Har hørt en god del godt om denne metoden, tror jeg skal prøve meg på dette. Burde jeg bare ha alt oppi med en gang? Jeg har tatt en pause på to uker, og har vel ikke så høy toleranse heller - så jeg tror ikke jeg trenger hele klumpen for å få en god effekt, noen tanker på dette? Vet at dette også avhenger av kvaliteten på hasjen (og selvfølgelig meg), men det går vel ann å ta noen antakelser likevel.
Vis hele sitatet...
Man skal absolutt ikke innta 2 gram hasj oralt, med mindre man vil bli helt kake i mangfoldige timer. Rusen blir mer intens og varer lenger ved oralt inntak.

Dersom du vil trippe, bruk ca 0,5g, men dersom du har liten toleranse fra før av kan tom dette være for mye.
Bak, kake, røyk det, om du faktisk ikke selv vet hva du vil med dette. Burde du etter min smak legge det i en skuff, for å ta den opp når du faktisk har lyst på. Altså er du så lite hypp at du ikke selv vet hva du skal med det. Ikke ta det da vel?
Trådstarter
6 0
Sitat av kristoffern Vis innlegg
Bak, kake, røyk det, om du faktisk ikke selv vet hva du vil med dette. Burde du etter min smak legge det i en skuff, for å ta den opp når du faktisk har lyst på. Altså er du så lite hypp at du ikke selv vet hva du skal med det. Ikke ta det da vel?
Vis hele sitatet...

Tror du misforstår litt, har veldig lyst på noe jeg - er bare personlighetstrekk ved meg som gjør meg ubesluttsom og tafatt. Er helt enig i at man ikke skal bruke det bort bare fordi man har noe liggende.

Takk for all hjelp, tror jeg skal prøve meg med litt matolje i en skje
Sist endret av ViGu; 25. september 2012 kl. 16:49.
omg! lag deg en spliff eller tørr-bong ( ta en flaske, brenn et hull på siden, ta så å brenn et hull på toppen av flaska, legg så sølvfolie i hullet, teip gjerne så sølvfolien sitter, ta en øredobb eller lignende og lag små hull i sølvfolien, voíla - du har lagd en flaske bong) HETT TIPS: Ha sølv-folien klar slik at du enkelt kan dytte den nedi hullet du har brent, da vil den enkelt feste seg til den smeltede plastikken. NB: Plastikken er veldig varm, bruk gjerne noe til å ha forran fingeren når du dytter deni flaska.
Jeg ser at du svarte på posten over en time etter du lagde tråden, da kunne du vel bare kjøpt deg en rizla-pakke på butikken? med mindre du bor i ingemansland, da må jeg bare beklage.

Personlig er jeg glad i å spise, men det er jo også interessant å prøve å lage bonger. Det er jo masse du kan gjøre. Bare være kreativ.
har du anledning så ta å varm opp litt melk med en litt klatt smør opp i. Varmt nok til at du kjenner det når du putter fingeren oppe der. IKKE LA DET KOKE OVER.. Smuldre opp all kiefen slik at det er mest mulig delt opp. Når melken er varm nok visp inn kiefen i melken ganske bestemt og hardt. Hold på helt til melken får lys brun farge og det er minst(helst ingen)klumper igjen.
Ta så å kok opp en kopp te med minimalt vann, la det trekke litt, hell opp i melken og drikk. Smaken blir om Chai te brukes av en eller annen grunn. Bare pass på at du ikke skal noe dagen etterpå. En lite fare for at du kan våkne opp pissefjern:P..
Et lite tips sånn teoretisk sett:P..
Mye saiko forslag her... bare svelg den dude, uten så mye styr og årnings....

Happy baked evening, peeeeys !
Om du har noe sjokolade liggende kan du bare smelte sjokolade i en vanlig kjele og ha ca .5 oppi gryta. Du må riktignok ha en del sjokolade, ellers smaker det bajs.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Mye saiko forslag her... bare svelg den dude, uten så mye styr og årnings....

Happy baked evening, peeeeys !
Vis hele sitatet...
Poenget er jo at Thc og de aktive cannabinoidene skal "forsterkes" av smøret da thc er fettløselig vettu
Sitat av 1nameless Vis innlegg
KAst det driv med noe produktivt istedet!!!!!
Vis hele sitatet...
Det var ikke det han spurte om. Du kan sikkert opprette din egen tråd om du skal ytre ditt syn mot cannabis
Aldri bruk sølvfolie i hvertfall, da trekker du ned røyken fra papiret også, noe som er mer skadelig enn tjallen :/

Bruk alltid risten i vasken!
Sitat av Defman Vis innlegg
Aldri bruk sølvfolie i hvertfall, da trekker du ned røyken fra papiret også, noe som er mer skadelig enn tjallen :/

Bruk alltid risten i vasken!
Vis hele sitatet...
En gang for alle, kan dere som er så overparanoide mtp denne sølvfolien ta også backe opp påstandene deres med no begrunnelse/kilder på dette?
Fins vell ikke tall på hvor mange ganger dette har vært et tema her inne..Men til dags dato så er det merkelig nokk ingen som klarer komme med noen skikkelig kilder, det finner jeg litt rart =)
Skulle ikke være så vanskelig det vell? Hvis dette med alu folie var så allmennkunnskap som man ska ha det til..

Regner med at du aldri har brukt/bruker sølvfolie til no matlaging osv?
Siden denne alu folien er så heidundranes kreft fremmkallende etc etc

Dollarlars, leste du noen gang tittel på tråden, evt første post til TS?
Sist endret av Hightime; 27. september 2012 kl. 16:18.
Sitat av Hightime Vis innlegg
En gang for alle, kan dere som er så overparanoide mtp denne sølvfolien ta også backe opp påstandene deres med no begrunnelse/kilder på dette?
Fins vell ikke tall på hvor mange ganger dette har vært et tema her inne..Men til dags dato så er det merkelig nokk ingen som klarer komme med noen skikkelig kilder, det finner jeg litt rart =)
Skulle ikke være så vanskelig det vell? Hvis dette med alu folie var så allmennkunnskap som man ska ha det til..

Regner med at du aldri har brukt/bruker sølvfolie til no matlaging osv?
Siden denne alu folien er så heidundranes kreft fremmkallende etc etc

Dollarlars, leste du noen gang tittel på tråden, evt første post til TS?
Vis hele sitatet...

Vel, hvis du hadde sett min postcount så hadde du sett at jeg er ny på forumet og ikke har vært med i disse "utallige" diskusjonene ang sølvpapir..


Du kan jo alltids ta en lighter under sølvfolie å se hva som skjer selv, bevis nok det vel? Eller er du kanskje litt svaksynt og ikke ser røyken som da kommer fra foliet? Skjønner ikke hvorfor jeg skal ha andre kilder når du fint kan prøve selv?

Har heller ikke nevnt noenting med kreft? Hvor får du dette fra mitt innlegg?

Det å tenne på sølvfolie med en lighter kan jo ikke sammenlignes med matlaging? Hvordan lager du maten din egentlig?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Defman Vis innlegg
Du kan jo alltids ta en lighter under sølvfolie å se hva som skjer selv, bevis nok det vel? Eller er du kanskje litt svaksynt og ikke ser røyken som da kommer fra foliet? Skjønner ikke hvorfor jeg skal ha andre kilder når du fint kan prøve selv?
Vis hele sitatet...
Prøvde. Kom stortsett svart røyk, som tyder på at det er sot. Alufolie inneheld lite karbon, så truleg er det karbon frå lighterflammen. Og no prøvde eg for sikkerhetsskuld å varme opp folien til den smelta, utan å sjå synleg damp eller røyk.
Sitat av Defman Vis innlegg
Det å tenne på sølvfolie med en lighter kan jo ikke sammenlignes med matlaging? Hvordan lager du maten din egentlig?
Vis hele sitatet...
Aluminium er relativt reaktivt. Sure og basiske løysinger reagerer med oksidbelegget, og kan føre til aluminium i matvarene. Sjekker du pH på ting før du koker det i aluminiumsgryter?
Fortsatt bedre med rist enn aluminium mener nå jeg, da kommer det ingen røyk.. Og står fortsatt for at den røyken fra folie er mer skadelig enn selve tjallen, all røyk i lungene er skadelig for oss desverre.. og nei (før noen hopper inn) jeg mener ikke at tjall er skadelig, bare røyken man trekker ned..

Altså bedre med rist eller å spise det i mine øyne i forhold til aluminium, anyways, lykke til med tjallen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Defman Vis innlegg
Fortsatt bedre med rist enn aluminium mener nå jeg, da kommer det ingen røyk.. Og står fortsatt for at den røyken fra folie er mer skadelig enn selve tjallen, all røyk i lungene er skadelig for oss desverre.. og nei (før noen hopper inn) jeg mener ikke at tjall er skadelig, bare røyken man trekker ned..
Vis hele sitatet...
Røyk fra organiske forbindelser inneheld tjære, cyanider og ymse andre lumske stoff. Det er ikkje heilt utan grunn at røyk er vanleg dødsårsak ved brann... Aluminium er derimot eit vanleg grunnstoff, som er eitt av få metall nyrene våre kan skilje ut rimeleg effektivt. I tillegg er det ikkje spesielt mykje som fordampar ved såpass låge temperaturar. Kokepunktet til aluminium er høgt.

Forøvrig framstår du som lite nyansert når du tilsynelatande hevder cannabis er ufarleg. Sjølv om skadeverknadane gjerne er mindre enn fordelane for deg, så vil ikkje det sei at det ikkje er skadeleg eller farleg.
stikk hele klumpen på en binders sånn at den stikker i været og klarer å stå på bordet. fyr på og la den brenne litt, blås ut, sett et glass over, la det fylle seg med røyk, åpne glasse nederst forsiktig, sug ut lufta, enjoy..
Sitat av Defman Vis innlegg
Vel, hvis du hadde sett min postcount så hadde du sett at jeg er ny på forumet og ikke har vært med i disse "utallige" diskusjonene ang sølvpapir..


Du kan jo alltids ta en lighter under sølvfolie å se hva som skjer selv, bevis nok det vel? Eller er du kanskje litt svaksynt og ikke ser røyken som da kommer fra foliet? Skjønner ikke hvorfor jeg skal ha andre kilder når du fint kan prøve selv?

Har heller ikke nevnt noenting med kreft? Hvor får du dette fra mitt innlegg?

Det å tenne på sølvfolie med en lighter kan jo ikke sammenlignes med matlaging? Hvordan lager du maten din egentlig?
Vis hele sitatet...
Vell, så at du hadde sagt i en tidligere post at du har lurket rundt her ei stund, så da trodde jeg du hadde fått med deg noen av de xx diskusjonene rundt dette, sry for den..

Dette med kreft var noe jeg slang med for at det blandt utallige andre sykdommer er blitt nevnt tidligere rundt dette tema.
Ser ikke ut som vi blir enige angående dette, så vi kan vell like godt være enige om at vi er uenig =)

Takk til Slashdot for gode svar
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Poenget er jo at Thc og de aktive cannabinoidene skal "forsterkes" av smøret da thc er fettløselig vettu
Vis hele sitatet...
Feil, bare noe mange tror det.

Varme kan forsterke potentheten i marihuana, derfor vil du gjerne løse opp mariuhanaen i fett((smør f.eks)cannabis er fettløselig derfor fett.) da dette gjør det mer brukervennlig ved at du kan putte det i brownies(eller lignende), enn at du må varme opp masse marihuana i en stekepannne og så spise det rått....

Med hasj så er det jo lettere, for da kan du bare svelge klumpen og kjenne effekten.

Altså: At thc blir mer aktivt i kontakt med fett er bare TULL, varme gjør de aktive cannabiodene mer aktive that's it. Svelg klumpen å slutt og TULL.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Defman: Vi har hatt flere tråder om aluminiumsfolie, jeg har dog ikke sett noen poste bevis noe bevis for at det er farlig som jeg ikke tar for meg i denne posten.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Feil, bare noe mange tror det.

Varme kan forsterke potentheten i marihuana, derfor vil du gjerne løse opp mariuhanaen i fett((smør f.eks)cannabis er fettløselig derfor fett.) da dette gjør det mer brukervennlig ved at du kan putte det i brownies(eller lignende), enn at du må varme opp masse marihuana i en stekepannne og så spise det rått....

Med hasj så er det jo lettere, for da kan du bare svelge klumpen og kjenne effekten.

Altså: At thc blir mer aktivt i kontakt med fett er bare TULL, varme gjør de aktive cannabiodene mer aktive that's it. Svelg klumpen å slutt og TULL.
Vis hele sitatet...
Jeg har nå forstått det slik at kroppen har lettere for å ta opp virkestoffene når det er løst opp i fett. men jeg har nå heller ingen kilder på det. Noen med peiling som kan oppklare?