Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  279 50542
Kanskje denne hjelper.
Sitat av Taffer Vis innlegg
Noen som vet om det er noen plasser i Norge de trener MMA?
Vis hele sitatet...
Det spørs hva du mener med "trene MMA"
Det begynner å bli ganske mange plasser som mener at de driver med MMA, delvis sant er det vel også. Men det er svært få plasser der de har noen nevneverdig nivå på det. Stortsett er det en gjeng skrullinger, gjerne med mer "vanlig" kampsportbakgrunn som plutserlig har hevet seg på bølgen og funnet ut at UFC ser fett ut, her kan vi tjene penger på å lære bort "MMA".
Sikkert sett et par instruksjonsvideoer på youtube, og lastet ned noe.
Plutserlig er man en MMA ekspert

Hvis du er seriøst ute etter å trene MMA, så finnes det ikke så veldig mange plasser i Norges land som jeg kan anbefale. Er du under 18år, så er det enda færre plasser

Frontline academy i oslo ( Er mer SW/BJJ og Thai avskilt enn direkte MMA)
Trondheim Fight gym (18års grense, men man får lært MMA fra grunnen av)

Er du under 18 år ville jeg anbefalt deg å gå den gamle ruta, start på en seriøs kickboxing/boxeklubb. Finn en BJJ klubb.
Finner du en bryteklubb med bra nivå er det topp... så gå over til en MMA klubb med en posjon ydmykhet og sett i gang når du er 18år

Fra kampsportforum(Ser det er gammel info dog, ihvertfall et par av de klubbene finnes ikke lengre/har skiftet eiere osv):

"Frontline Academy
Bogstadveien 27 B på Majorstua, Oslo
Kontaktperson: Thomas Hytten, John Olav Einemo og Trond Saksenvik
www.frontlineacademy.com
Thaiboksing, boksing, BJJ, SW og MMA

Team Valhall
Sandefjord
Kontaktperson: Jan Tore Stange
www.teamvalhall.com

Holmlia BJJ & MMA
Holmliahallen
Kontaktperson: Jan Stian Wiggen
TLF: 22752251/93875352 E-post:
Treningstider: man og ons kl 19, fre kl 18
www.holmliabjj.com

Trondheim Shootfighting
Trondheim
Kontaktperson: Marcus Andre Vangli og Erik Wammer-Pettersen

Bergen No Name
SV kjelleren/Bergen
Kontaktperson: Geir Sviggum

Combat
Kongsberg
Kontaktperson:
http://www.kampforum.com/forum/index...=profile;u=441

Trondheim BJJ
Hvor: Trondheim Kampsportsenter, Reina 8
Web: www.home.no/tbjjk
Kontaktperson: Per Chr. Andresen
Tlf: 45 42 89 64 45 42 89 64
mailtoerca@broadpark.no

Juggernaut Group Arendal
Stoa Industriområde - Starbygget 2.etg - Egen glassinngang
Kontaktperson: Dan Thomas Marceliussen
(=MSN & Mail)
918 0 7887 918 0 7887 / 370 35 400 370 35 400 (Privat / Jobb)
MMA (=SW/BJJ/VT light)
(Teknisk trening 2x - Kardio/styrketrening x Etter avtale - Sparringstrening 2x)

Trondheim Fight Gym
Trondheim
Kontaktperson: Jakob Sverre Løvstad
http://surf.to/tbjja

Ringerike MMA
Hønefoss
Kontaktperson: Kjell Iwan Grimmer

Drammen BJJ
Drammen
Kontaktperson: Nic Ruben Nicolaisen

Shootfighting Bodø
Bodø Kampsportsenter
Kontaktperson: Rune Lind

Porsgrunn MMA Klubb
Bokserommet i Kjølneshallen
Kontaktperson: Aksel L. Andreassen

Shootfighting Fredrikstad
Extreme Kampsport Senter
Dammyr 18, Fredrikstad
Kontaktperson: Anders Blomberg


Stavanger MMA Klubb
Consul Sigvald Borgesens vei 85
Hillevåg, Stavanger.
Kontaktperson: Øistein Johannessen, .
http://www.stavangermma.com

Shootfighting Årnes
Møllertorget 10, Årnes
Kontaktperson: Bjørn Holt

FUFFA - Fredrikstad Underground Free Fighting Alliance
Gressvik, Fredrikstad
Kontaktperson: Andreas Lebesby

Bergen bjj klubb
Nordre Bjorøy
5177 Bjørøyhamn
Kontaktperson: Jarle Johannesen
http://www.hjemme.no/bergenbrazilianjjklubb/"

Vet ikke helt hvorfor jeg orker å rote meg innpå dette temaet, men bare for å ha sagt det.
En rettferdig streetfight kommer veldig sjelden, og stortsett er en eller flere ruset. Stortsett blir det aldri mellom 2 personer, (flere blander seg inn) og mennesker er noen drittsekker, de vil nesten aldri starte en slosskamp hvis ikke de er temmerlig sikker på at de kommer til å "vinne"(nå er ofte bedømmings evnene deres redusert pga rus så, alt er relativt")

Så med mindre du jobber i døra eller lignende jobber, så er sannsynligheten for at du havner i bråk ganske liten spørr du meg. med mindre du går inn for det selv, med teit oppførsel.

Men når det først skjer, så kan du banne på at det føles ut som det går veldig fort og mange stivner og blir apatiske når de får seg en på nebbet. Alt blir sykt mye mer slitsomt pga alt adrenalinet. Tenk på det som å ha sex for første gang. Det blir sjelden bra, og man blir klumsete, og bare etter 1min med bryting/slossing er man helt utslitt.
Hjernen slutter å funke, alt blir grovmotorikk. Du faller ned på det laveste nivået i treningen din. Du yter kanskje 10-20% av det du ville ha klart under vennskaperlig "sparring" eller lekeslossing. Du kan bare glemme fancy saker med mindre du har terpet på det 10 000 ganger. Det du kunne ha gjort i "søvne" er det som funker i bunn og grunn.
Sist endret av MrBlåtann; 5. april 2010 kl. 20:50.
Bor du i Oslo er det absolutt værdt å dra til frontline academy på majorstua som han oppfor meg har skrevet.John Olav Einemo har vunnet adcc (det største evente i grappling værden), Thomas Hytten har fightet mange mma kamper i skandinavia (noen i England tror jeg) pluss Joachim Hellboy Hansen bruker å trene der når han er i Norge og han var Dream's lightweight gp champion og slåss og desverre tapte nettopp mot en av værdens beste grapplere i Bibiano Fernandez.
Sitat av StaiN Vis innlegg
Bor du i Oslo er det absolutt værdt å dra til frontline academy på majorstua som han oppfor meg har skrevet.John Olav Einemo har vunnet adcc (det største evente i grappling værden), Thomas Hytten har fightet mange mma kamper i skandinavia (noen i England tror jeg) pluss Joachim Hellboy Hansen bruker å trene der når han er i Norge og han var Dream's lightweight gp champion og slåss og desverre tapte nettopp mot en av værdens beste grapplere i Bibiano Fernandez.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet trener ikke Joachim Hellboy Hanser der til vanlig liksom.
Han og nære venner driver sin egen lille sak.(ikke kommersiell)
Men der må du allerde være ok etablert for å få trene.
Det har vært forsøk og mye snakk om å få samlet "A MMA laget i Oslo" på 1 gym, men dessverre har det ikke gått helt bra. Ikke for å ta noe kred vekk fra deg da, Frontline ER en bra plass.
Sist endret av MrBlåtann; 5. april 2010 kl. 21:24.
Sitat av MrBlåtann Vis innlegg
Såvidt jeg vet trener ikke Joachim Hellboy Hanser der til vanlig liksom.
Han og nære venner driver sin egen lille sak.(ikke kommersiell)
Men der må du allerde være ok etablert for å få trene.
Det har vært forsøk og mye snakk om å få samlet "A MMA laget i Oslo" på 1 gym, men dessverre har det ikke gått helt bra. Ikke for å ta noe kred vekk fra deg da, Frontline ER en bra plass.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte at Joachim ikke trener der til vanlig lenger, men han var med på å starte opp klubben sammen med Jon Olav og Trond Saksenvik og noen flere for en del år tilbake. Joachim har egen proffklubb i Oslo. Vi har mye bra trenere på frontline, av 6 eller 7 svartbelter i bjj i Norge har vi 5 av de, samt at vi har Mohsen Bahari som tar seg av Thai og MMA treningen.
Mohsen trener på dagtid med Team Hellboy som er Joachim sin klubb og trener oss på Frontline på kveldstid.
Trond Saksenvik har også vært med I ADCC der det er "Invite only" for verdens beste grapplere.
Gracie ju-jitsu
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av M&G Vis innlegg
Om du tror du lærer noe praktisk av å sitte foran en dataskjerm, da kommer du til å få sjokk når den virkelige verden smeller i trynet på deg.
Samme hvor "god" du blir i teorien på å blokke og slå, så kommer du til å bli slått kav steike i småbiter.

Gå heller ut og finn deg et trenings senter eller noe, f.eks et sted som driver med shootfighting, så kanskje du lærer noe som du kan bruke til annet enn å sanke poeng under konkurranser.
Vis hele sitatet...
Så du tror hvem som helst kunne banket opp proffe mma fightere? tror du tar litt feil der. Men men..
Jui Jitsu for forsvar, til angrep, go gammaldags lugging.
Ultimate selvforsvar
Ingenting slår det her, yellow bamboo.
BJJ funker bra det, men takedowns er en missing link i gamet + hva om fyren har et par kompisser som sparker deg, mens du ligger nede og prøver å submitte han? Bad idea..
Keysi Fighting Metode. Har trent dette en stund. Sinnsykt fett. Søk på YouTube. Det er vel en av de mest effektive selvforsvars-stilartene.

Bare send PM hvis det er noe dere lurer på angående KFM.
Sist endret av Donkeybrain; 11. mars 2011 kl. 00:15.
Muay thai funker vell fett det også? Du kan hvertfall knocke ut idiot fort.
slå med flat hånd(dette må sje fort) over trommehinnen slik at den sprenger der etter counter du med omvendt albue i hode så tar du tar i hode å skaller til han. forhåpentlig vis så går han i bakken, prøv å knus tryne hans med helen din. vis han enda står enda, spring eller hent et balltre.. trenger ikke å bli så mer avansert en det . føler selvforsvar er litt i seineste laget vist en kommer bort til deg, du merker jo fort om det vil bli bråk, det gjeller bare å være først ute med slag (dette sjer jo som oftest på fylla noe som gjør at du er en idiot, ganske vanskelig å blokke slag/spark da) derfor går jeg for å kline til først.
trener MMA/BJJ og er det en ting jeg har lært er det at takedown + ground n pound vil få hvem som helst til og bryte sammen. hvorfor gjøre ting komplisert:P
Sist endret av Shellshock; 11. mars 2011 kl. 18:21.
Sitat av Shellshock Vis innlegg
trener MMA/BJJ og er det en ting jeg har lært er det at takedown + ground n pound vil få hvem som helst til og bryte sammen. hvorfor gjøre ting komplisert:P
Vis hele sitatet...
fordi at du har felt han, og sitter å slår på han, så kommer alle de andre kameratene hans og så blei du et enkelt offer! du har ikke oversikt over situasjonen der nede i fra, og det er vanskelig å forlytte seg

funker fint så lenge det er en mot en, men det er som regel stor sjans for at flere er involvert når det gjelder bråk på gata
Sitat av sicarlse Vis innlegg
fordi at du har felt han, og sitter å slår på han, så kommer alle de andre kameratene hans og så blei du et enkelt offer! du har ikke oversikt over situasjonen der nede i fra, og det er vanskelig å forlytte seg

funker fint så lenge det er en mot en, men det er som regel stor sjans for at flere er involvert når det gjelder bråk på gata
Vis hele sitatet...
hvis det er en mot fler har man uansett ikke stor sjanse, man klarer kanskje 1-2 stk før man blir banka opp. svaret jeg ga var ment for et 1 vs 1 slagsmål
eller du kan ty til smertepunkter som de viser her^^ :
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...t-2061642.html
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Hvis du er intressert å lære, se på UFC, strikeforce, last ned gammel Pride. MMA (mixed martial arts) Er den nye veien å gå. Et event er alt fra 7 til 10 kamper der du får se masse forskjellige teknikker. Hvis du søker litt rundt finner du også masse lære videoer fra MMA.

Det skal også sies at mange av gutta i MMA har lært seg Brazilian Jiu-Jitzu. Som for meg, som objektiv titter virker som rette stilen. Lærer mye om blokking, og hvordan man skal uskadligjøre motstanderen.

Men en gatekamp er en gatekamp, hvis det står mellom å få juling og ikke juling, bruk alt. Spark i ballene funker alltid. Beste blokken.
Sist endret av Navnl0s; 16. mars 2011 kl. 17:33.
du knyker neven og knekker nesa hans
Dytt han vekk fra deg, når han skal angripe slår du hendene inn i begge ørene hans, han vil da ble delvis døv og holde seg til hodet, slå i magen, ta albuen i ryggen og finish off med et spark til kjeven. Spytt og gå!
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/721203/

Kampkunst 4:10 - På gata
Dokumentarserie i ti deler. (4:10) I USA er det mange som underviser i selvforsvar. Armann drar til Texas for å lære å klare seg på gata.
Har oppdatert erfaringene mine; Krav Maga er nok mest effektiv på gata så lenge "alt går".

Annbefaler godtfolk og finne episoder av Fight Quest (tror det gikk på Nat. Geo, eller Disc. Channel).
Lattelig kult show, der de reiser rundt om jorda med et åpent sinn for og prøve nye kampkunster.
Som nevnt mange ganger her, vil Muay Thai fungere veldig bra. Har selv gått på det en stund og vet at det er veldig effektivt ift. gateslagsmål.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Som nevnt mange ganger her, vil Muay Thai fungere veldig bra. Har selv gått på det en stund og vet at det er veldig effektivt ift. gateslagsmål.
Vis hele sitatet...
Har flere ganger brukt "muay thai-grepet" på en kompis som veier hele 40 kilo mer enn meg og er vel 20cm høyere. Det eneste som er tricky er å først få tak.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Dytt han vekk fra deg, når han skal angripe slår du hendene inn i begge ørene hans, han vil da ble delvis døv og holde seg til hodet, slå i magen, ta albuen i ryggen og finish off med et spark til kjeven. Spytt og gå!
Vis hele sitatet...
Det der kan du bare drite i å få til når du er i en slåsskamp med flere rundt deg, og du er stresset.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Det der kan du bare drite i å få til når du er i en slåsskamp med flere rundt deg, og du er stresset.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men det var en artig kombo jeg kom på i farta.
Har etpar kurdere i klassen som er syke i bryting. De kaster deg rundt som en sprettball.. Virker som det er nytteløst å kunne sparke eller slå når de får tak i deg.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Selvfølgelig, men det var en artig kombo jeg kom på i farta.
Vis hele sitatet...
Tehe ja, det minte meg faktisk om Sherlock Holmes filmen, når han sloss i undergrunnen xD
Mine erfaringer fra flere år med kamsport/selvforsvar bak meg består mest av kombinasjonen Krav Maga/ BJJ og nå i senere tid overgang til Guerillia JJ. Dette er etter mine erfaringer meget godt egnet til SELVFORSVAR, selv om begge også fint kan egne seg til angrep.
▼ ... noen uker senere ... ▼
MMA teknikker hadde vell funket greit i street fighting også?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av alicante55 Vis innlegg
MMA teknikker hadde vell funket greit i street fighting også?
Vis hele sitatet...
yeah, men fortsatt noen tradisjonelle tma fanatikere som tviholder på sine arter og nekter på videreutvikling.