Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4017
Heiia! :]


Jeg bare lurte på om Røyking og/eller snusing gjør at du går ned i vekt ?

Er dette sant ? Noen gi en forklaring på hvorfor det gjør/ikke gjør.



Thanks,..
det er desverre ikke en snarvei for og bli tynn, da må man legge om kostholdet også.
Det setter opp forbrenninga litt.
Sist endret av onoffon; 26. juni 2010 kl. 04:07.
Mortick's Avatar
Trådstarter
86 2
Sitat av onoffon Vis innlegg
det er desverre ikke en snarvei for og bli tynn, da må man legge om kostholdet også.
Det setter opp forbrenninga litt.
Vis hele sitatet...
Ok, hadde hørt rykter om dette. Da tenkte jeg at nikotinet gjorde at du kunne gå leeenge uten å bli sulten osv : -)
Ja det fjerner litt sultfølelse i starten, men den forsvinner etter en stund med bruk.
Røyking kan hindre/svekke appetitten din hvis du røyker når du er sulten. Snus derimot har jeg ikke merket noen forskjell på appetitten. Skal du ned i vekt er det bedre å trene og spise sunt enn å ta seg en røyk når du er sulten.
Når jeg snuser får i alle fall jeg en økt apetitt.
Ser for meg at du "lurer" kroppen med og ha noe i munnen.
Mortick's Avatar
Trådstarter
86 2
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Røyking kan hindre/svekke appetitten din hvis du røyker når du er sulten. Snus derimot har jeg ikke merket noen forskjell på appetitten. Skal du ned i vekt er det bedre å trene og spise sunt enn å ta seg en røyk når du er sulten.
Vis hele sitatet...
Ok, Thanks :- ]
Sitat av Mortick Vis innlegg
Ok, Thanks :- ]
Vis hele sitatet...
Er vel mer vanlig at man går opp i vekt når man slutter med nikotin, enn at man går ned når man begynner. Som sagt over, legg om kostholdet ditt. Spis mindre og ofte for økt forbrenning.
Når ein røykjer aukar stoffskiftet, noko som gjer at ein forbrenner meir energi enn normalt.

I tillegg bruker røykjarar og snusarar meir energi enn andre, fordi nikotinet påverkar hjernen som gjer at hjertet pumpar raskare, pulsen stig og blodårane trekkjer seg saman.
Sitat av Viracocha Vis innlegg
Når ein røykjer aukar stoffskiftet, noko som gjer at ein forbrenner meir energi enn normalt.

I tillegg bruker røykjarar og snusarar meir energi enn andre, fordi nikotinet påverkar hjernen som gjer at hjertet pumpar raskare, pulsen stig og blodårane trekkjer seg saman.
Vis hele sitatet...
Høy puls og høyere blodtrykk er en like god indikator på at man forbrenner kcal som svette. Uansett hvor fort hjertet pumper er det totale arbeidet utført ubetydelig sammenlignet med energien som må til for bevege deg fra sofan til dassen e.l.

Som rettopp sier så er det heller opp i vekt ved røykestopp som er trenden framfor ned i vekt ved røykestart. Noe som like gjerne kan være en indirekte konsekvens av endret adferd som av tobakkens farmakologiske egenskaper.
jeg har snusa i 1 år, og jeg har vært 70 kg hele tiden.
Begynte å snuse for 2 år siden, og da veide jeg 86 kg, nå veier jeg 71 kg, men tviler på at det er noe med snusen å gjøre...