Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 7638
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Det står at det var 5kg? pluss at 5millioner kroner delt på 100,-(gatepris) er 5kg(5000g) I media står det alltid gatepris for 1 og 1 gram
Vis hele sitatet...
tror ikke regnestykket ditt stemmer heller.
Jeg hadde bakt alt inn i en helt ekstrem bakst. Iscenesatt en eller annen hemmelig aksjon der det hadde endt med gratis kakestykker på alle kantiner i landet. Shit hadde bare vært såååå cash.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Hvordan skal en helt vanlig familie klare å omsette fem kilo hasj risikofritt?
Vis hele sitatet...
Veldig mange ville ha jobbet litt for å tjene en halv million.
Inkludert meg selv.

Men så har vi den andre delen av veldig mange som ville levert den tilbake.
De burde ha gjort det veldig anonymt syns jeg.
Det fins folk som er villige til å gjøre en god del smertefulle ting for den summen.
Ville beholdt nokk til eget forbruk over en gitt tidsperiode og levert sekken!
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Antageligvis har dette avisoppslaget her reddet denne familiefaren fra å få et særdeles ubehagelig besøk i nær framtid.
Vis hele sitatet...
Kan godt hende at han får et besøk likevel. Nå skal de ta han for at han leverte sakene dems inn til politiet. I deres øyne er det jo hans skyld at de har mistet hasjen sin.

For å svare på spørsmålet; Jeg hadde levert det inn. I hvert fall i den situasjonen jeg er dag. Kanskje det hadde sett annerledes ut om 5 år.
Sist endret av staM; 30. mai 2010 kl. 19:18.
Ville ringt politiet og latt det ligge der og heller hjelpe politiet med å la de spane på båten helt til de fikk tatt h*n som hadde lagt det der.
100% sikkert at den som la det der ville kommet tilbake etter det etter en kort stund med tanke på verdien
Sist endret av throwaway72; 30. mai 2010 kl. 19:26.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Veldig mange ville ha jobbet litt for å tjene en halv million.
Inkludert meg selv.

Men så har vi den andre delen av veldig mange som ville levert den tilbake.
De burde ha gjort det veldig anonymt syns jeg.
Det fins folk som er villige til å gjøre en god del smertefulle ting for den summen.
Vis hele sitatet...
Du hadde slitt med å få det til uten å bli oppdaget av politiet, og du ville ha fått smake pisken av de som eide hasjen hvis de fant ut at du drev og solgte hasjen dems.

Når de gikk ut i avisa med at de hadde levert hasjen til politiet er det jo ingenting de som eide hasjen kan gjøre for å få den tilbake, klart de kan true o.l., men jeg tror de vil trå litt forsiktig med tanke på at politiet har hasjen dems og evt. fingeravtrykkene.
Jeg hadde tatt halvparten selv og levert resten.
Hadde nok ikke blitt mistenkt for noe vis du kommer og leverer 2,5 kilo
Nei, men da kommer de som eier hasjen og vill ha tilbake sine 2,5 kilo
kjedelig streiting
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Veldig mange ville ha jobbet litt for å tjene en halv million.
Inkludert meg selv.

Men så har vi den andre delen av veldig mange som ville levert den tilbake.
De burde ha gjort det veldig anonymt syns jeg.
Det fins folk som er villige til å gjøre en god del smertefulle ting for den summen.
Vis hele sitatet...
Nå kan ihvertfall ikke de opprinnelige eierne true med at "hvis de ringer til politiet så får dem svi."

Tenker uansett ikke at beløpet svir så jævlig for eierne. Litt avhengig om det var importører eller folk som skulle videreselge. Er vel max kjøpt inn for 150-200 lapper.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Jeg hadde behandlet det som om noen mistet en 200-lapp fra lommeboka si. Jeg hadde funnet eieren og håpet på å få litt tilbake.
Hadde levert 4,5kg og beholdt 0,5kg selv. Hvor mange ganger har det ikke vært situasjoner der politiet oppgir feil vekt på beslag? Det hadde fortsatt kommet i avisa, og jeg hadde, som mannen som fant det, nevnt at jeg ikke visste hva det var, men mistenkte det for å være narkotika.
Sånn hadde jeg sluppet mistanke fra de som eide de 5kg, og politiet hadde trodd jeg utleverte alt jeg fant.
Sitat av staM Vis innlegg
Kan godt hende at han får et besøk likevel. Nå skal de ta han for at han leverte sakene dems inn til politiet. I deres øyne er det jo hans skyld at de har mistet hasjen sin.
Vis hele sitatet...
Det kan ikke utelukkes, men det er langt mindre sansynlig at de kommer når de vet at platene er hos politiet. De ønsker først og fremst å ikke gå i tap, og er antageligvis lite interessert i å plage en familie som for det første ikke har det de leter etter, og som for det andre allerede er i kontakt med politiet angående saken. Det er risikabelt, og skylden for det som skjedde ligger uansett hos en dum løpegutt, ikke hos en familiefar som bare handlet slik som de fleste andre familiefedre også ville ha gjort.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det kan ikke utelukkes, men det er langt mindre sansynlig at de kommer når de vet at platene er hos politiet. De ønsker først og fremst å ikke gå i tap, og er antageligvis lite interessert i å plage en familie som for det første ikke har det de leter etter, og som for det andre allerede er i kontakt med politiet angående saken. Det er risikabelt, og skylden for det som skjedde ligger uansett hos en dum løpegutt, ikke hos en familiefar som bare handlet slik som de fleste andre familiefedre også ville ha gjort.
Vis hele sitatet...
Litt værre går det nok mest sansynlig for han som hadde ansvaret for plasseringa av platene.
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Litt værre går det nok mest sansynlig for han som hadde ansvaret for plasseringa av platene.
Vis hele sitatet...
Tror dere det er en liga bak alle dop forbindelser i norge eller. Det er ikke alt for mye dop det er snakk om her.
De 5 kiloene tilhørte sikkert kun en person, som prøvde å være litt smart å gjemme de et sted før båtsesongen startet.

Jeg tipper 100% at han ikke er så dum at han ikke henter de før slutten av mai, så sjangsene for at han allerede sitter inne er store siden det aldri ble hentet.
Sist endret av vedinhio; 30. mai 2010 kl. 23:27.
Tenk den kule båtturendei kunne hatt, men eg hadde levert det inn pga rullebldet, viktig med plettfrivandel for meg
Sitat av vedinhio Vis innlegg
Tror dere det er en liga bak alle dop forbindelser i norge eller. Det er ikke alt for mye dop det er snakk om her.
De 5 kiloene tilhørte sikkert kun en person, som prøvde å være litt smart å gjemme de et sted før båtsesongen startet.

Jeg tipper 100% at han ikke er så dum at han ikke henter de før slutten av mai, så sjangsene for at han allerede sitter inne er store siden det aldri ble hentet.
Vis hele sitatet...
Folk som løper rundt med hasj i kilovis eier sjelden hasjen helt selv. De har som regel kritet det, og skylder penger til mennesker som ofte igjen skylder enda mer penger. Hasjmarkedet er ikke så ulikt andre økonomiske systemer, hvor gjeld gjerne er en forutsetning for at ting skal gå rundt.
Det mest påfallende her er kanskje det at en hel drøss med brukere tilsynelatende antar at de som leverer det inn gjør det fordi de er redde for represalier eller på grunn av samvittigheten, som om det er helt uhørt at det finnes mennesker der ute som ikke nyter å røyke seg ned til sedat zombienivå.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Det mest påfallende her er kanskje det at en hel drøss med brukere tilsynelatende antar at de som leverer det inn gjør det fordi de er redde for represalier eller på grunn av samvittigheten, som om det er helt uhørt at det finnes mennesker der ute som ikke nyter å røyke seg ned til sedat zombienivå.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at en hel drøss med brukere har antydet det noe sted.
Da er det vel bare jeg som har en så sterk aversjon mot hasjfolk at jeg ser masse falske implikasjoner.
Om man ikke har kontakter rundt om i underverdnen er det vell ikke så lett å selge 5 kilo brunt uten at noen skjønner noe. Man kan jo ikke som en familie far gå ned til Akerelva å si at du har 5 kilo brunt du vil selge. Da tror jeg det rimelig fort hadde kommet noen litt større fisker inn i bildet som hadde blitt litt sure fordi du "stjal" dealerne dems!
Er ikke bare bare å selge 5 kilo brunt.

Men om jeg hadde funnet det hadde jeg kost meg i en god stund fremover.
Vell når du selger 5 kilo brunt så hiver du ikke på deg sekken og springer ned til elva, da er det litt mer planlagt vettu
Jeg hadde lagd verdens sykeste 5kgs brownie.
faren min, som jobber i narkopatruljen var ute å luftet bikkja en dag for ca 2 år siden, plutselig merker han at hunden drar han i en annen retning av hvor han skal, han ser på hunden at han er på sporet av noe. Hunden fører faren min inn i skogen (kanskje 30-40m fra veikanten), der finner han en bag, han åpner bagen og finner STORE mengder hasj (fikk senere vite at det var rundt 9 kg hasj i bagen). Det kunne jo aldri falt han inn å tatt noe slikt selv pga at han jobber som narkosnut, så han ringte til kolleger i politiet som la seg på spaning der hvor bagen lå. Det gikk ett par dager før eieren av bagen dukket opp, da han hadde plukket opp bagen og var på vei tilbake til bilen sin, som han hadde parkert borte i veikanten så kom spanerne fra politiet ut av noen busker og tok han.

Syke greier at så store mengder er gjemt så dårlig like i nærheten av der man bor ;s
Er rimelig kjipt at det ikke var jeg som lufta bikkja den dagen også...
Sitat av rettOpp Vis innlegg
hehe nei synd det bare skjer med slike som ikke vil ha noe med det å gjøre.
Vis hele sitatet...
Du tror ikke heller saken er at det bare er disse tilfellene man hører om? En som fant en slik sekk og bestemte seg for å selge innholdet ville vel sannsynligvis ikke gå til avisa og fortelle det.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Jeg hadde lagd verdens sykeste 5kgs brownie.
Vis hele sitatet...
hehe. Jeg vil se en 5kg's brownie..
hadde reist til en storby, solgt alt, litt billigere enn gateverdi.

kanskje tapt litt penger på det.., men heller ingen risiko
Sitat av powerole Vis innlegg
hadde reist til en storby, solgt alt, litt billigere enn gateverdi.

kanskje tapt litt penger på det.., men heller ingen risiko
Vis hele sitatet...
Jeg ser så absolutt en risiko med å reise til en storby med 5 kg hasj i bagen og for å spikke litt fliser (pun slightly intended) hadde du ikke tapt penger på å selge noe som ikke er ditt i utgangspunktet.

Selv hadde jeg vegret meg sterkt for å gå til politiet av prinsipp, men muligens hengt opp "rygsekken er hos politiet"-lappen i vinduet på båten, gravd ned 4,9 kg i skauen og ventet på represalier mens jeg hadde røyket den siste plata. Hadde noen krevd hasjen tilbake skulle de fått den uten noen som helst protest, men jeg hadde nesten forventet at de hadde sett gjennom fingrene når det kom til de usle 100 grammene.
Sitat av atomet Vis innlegg
Du tror ikke heller saken er at det bare er disse tilfellene man hører om? En som fant en slik sekk og bestemte seg for å selge innholdet ville vel sannsynligvis ikke gå til avisa og fortelle det.
Vis hele sitatet...
Hadde du lest alt jeg skrev i stedenfor å være opptatt av å være kverulant hadde du sett at jeg skrev:

"Men på en annen side får vi vel aldri høre om de gangene folk finner ting og faktisk beholder det selv. "