Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 7612
Familie fant en sekk med hasj verdt 500.000kr, så ringte de til politiet og leverte den inn.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10007802

Synd ingen legger fra slike mengder dop hos meg, så jeg kan tjene meg litt penger.

Hadde du levert inn hasjen eller selgt den/røykt den selv?
Sitat av Andcat Vis innlegg
Familie fant en sekk med hasj verdt 500.000kr, så ringte de til politiet og leverte den inn.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10007802

Synd ingen legger fra slike mengder dop hos meg, så jeg kan tjene meg litt penger.

Hadde du levert inn hasjen eller selgt den/røykt den selv?
Vis hele sitatet...
Hadde levert den inn. Er det rette etter mitt syn.
Nå røyker jo jeg selv, men jeg hadde lett tatt den selv.
Ble ikke tittelen litt feil?
Men jeg hadde gjemt sekken ett annet sted for så å tenkt hva jeg skulle ha gjort.
men jeg hadde ikke levert den til politiet!
Trådstarter
Tittelen sier bare mitt syn på saken, de er idioter som leverte inn en slik gudegave, men da skal det sies at jeg er over middels interessert i penger.
Hadde beholdt noen hundre gram selv og solgt resten...
Hvordan skal en helt vanlig familie klare å omsette fem kilo hasj risikofritt?
Sist endret av VinumSabbathi; 29. mai 2010 kl. 13:56.
Trådstarter
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Hvordan skal en helt vanlig familie klare å omsette fem kilo hasj risikofritt?
Vis hele sitatet...
Nå vet vel ikke vi kem moren og faren kjenner, kanskje de er eks narkomane begge to?
Kanskje de har en onkel som driver på i underverden?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av Andcat Vis innlegg
Nå vet vel ikke vi kem moren og faren kjenner, kanskje de er eks narkomane begge to?
Kanskje de har en onkel som driver på i underverden?
Vis hele sitatet...
Hvis de hadde hatt slik bakgrunn tror jeg at de heller hadde solgt røykingsen.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Hvordan skal en helt vanlig familie klare å omsette fem kilo hasj risikofritt?
Vis hele sitatet...
hehe nei synd det bare skjer med slike som ikke vil ha noe med det å gjøre. Mannen hadde jo aldri sett hasj en gang før. Men på en annen side får vi vel aldri høre om de gangene folk finner ting og faktisk beholder det selv.
Sitat av Andcat Vis innlegg
Nå vet vel ikke vi kem moren og faren kjenner, kanskje de er eks narkomane begge to?
Kanskje de har en onkel som driver på i underverden?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig ikke. Jeg tror det sikreste for disse to var å levere det inn.
Trådstarter
Sitat av afen Vis innlegg
Hvis de hadde hatt slik bakgrunn tror jeg at de heller hadde solgt røykingsen.
Vis hele sitatet...
Hva om far og mor er eks narkomane som fant gud?
For mangen spekulasjoner til hva familien kunne ha gjort når vi ikke kjenner noe til de.
Sitat av Andcat Vis innlegg
Hva om far og mor er eks narkomane som fant gud?
For mangen spekulasjoner til hva familien kunne ha gjort når vi ikke kjenner noe til de.
Vis hele sitatet...
Men det du skriver er jo mye tvilsomt da.
Trådstarter
Sitat av zevz Vis innlegg
Men det du skriver er jo mye tvilsomt da.
Vis hele sitatet...
hehe alt jeg har skrevet er med en dose ironi.
Jeg syns og hele greien er litt tvilsom, hvorfor bare legge fra seg så mye hasj et en tilfeldig og fremme båt?
Det må jo være folk som har litt erfaring med dop verden siden det er snakk om 500.000kr verdt.
Sist endret av Andcat; 29. mai 2010 kl. 14:10.
Sitat av Andcat Vis innlegg
hehe alt jeg har skrevet er med en dose ironi.
Vis hele sitatet...
Ironi har ingen hensikt om ingen forstår den..
Jeg ville vel tatt røkelsen selv.
Røyket litt selv, og solgt for 400k.
Jeg hadde helt klart tatt dette selv! Selv om de ikke vet noe my om dette kjenner vell alle en "narkis" som vet og få omsatt dette?
Ka om du selger det, og så finner de som hadde lagt det der ut at det var deg som tok det?
Du setter jo fortsatt opp lappen om at hasjen er hos politiet, tviler på at de snuser mer da
Jeg hadde personlig levert det inn til politiet da jeg 1. aldri har prøvd noen rusmiddler, 2. jeg ikke ville tatt den sjangsen og 3. jeg har ingen kontakter som kunne gjort det for meg/funnet personer som ville kjøpt det.
Er usikker på hva jeg selv ville gjort. Pengene er jo selvfølgelig fristende og jeg ville ikke hatt noen moralske skrupler mot å selge det, men samtidig er ikke å bli tatt for å selge hasj i så stor kvanta akkurat det beste du kan gjøre i livet.
Sist endret av Gamgee; 29. mai 2010 kl. 14:41.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hadde solgt den til noen jeg vet royker fast for super billig penge.
Si et par prosent av den reelle verdien?

Hadde ikke de fa jeg kjenner som royker litt ville ha den, sa hadde politiet fatt den.

Sitat av ynkey Vis innlegg
Jeg hadde personlig levert det inn til politiet da jeg 1. aldri har prøvd noen rusmiddler, 2. jeg ikke ville tatt den sjangsen og 3. jeg har ingen kontakter som kunne gjort det for meg/funnet personer som ville kjøpt det.
Vis hele sitatet...
Aldri provd noen form for rusmidler? seriøst?
Sist endret av Bombasa; 29. mai 2010 kl. 14:46.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
[quote=Bombasa;1724891]Hadde solgt den til noen jeg vet royker fast for super billig penge.
Si et par prosent av den reelle verdien?

Hadde ikke de fa jeg kjenner som royker litt ville ha den, sa hadde politiet fatt den.





Du høres ut som en ålreit fyr!
Sist endret av hallooghei; 29. mai 2010 kl. 14:50.
Hadde sjølvsagt gått til politiet med det. Rett skal være rett.
Alle dere som mener dere lett hadde solgt det, har dere tenkt gjennom hvor stor sjansen er for at de som eide platene ville ønske å få dem tilbake? Jeg mener, hadde jeg funnet det i skogen, så hadde det vært en smal sak, men når man finner det i sin egen båt, så er det liksom ikke så lett å slippe unna med det. Antageligvis har dette avisoppslaget her reddet denne familiefaren fra å få et særdeles ubehagelig besøk i nær framtid.

Med mindre dere er noen skikkelige tøffasser alle sammen, så tror jeg dere ville ha angret på den avgjørelsen der.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
aha. Det var i båten han fant det ja!
Kanskje på tide å faktisk lese avisoppslaget som trådstarter linker til..

Nei, da vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Men hvem faen gjemmer det i en privat båt istedenfor å grave det ned i skauen eller lignende?
Sist endret av Bombasa; 29. mai 2010 kl. 15:11.
Første som slo meg var at noen i familien hadde lagt det der. Kanskje de har en sønn som dealer eller noe
Jeg hadde aldri"stått" fram i avisa på den måte jeg iallefall.. hadde levert det stille og rolig til politiet.

De som har lagt det der, vet jo hvilken båt det er... de kommer gjerne på besøk og "hilser" på familien..

Lykke til sier jeg
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hadde solgt den til noen jeg vet royker fast for super billig penge.
Si et par prosent av den reelle verdien?

Hadde ikke de fa jeg kjenner som royker litt ville ha den, sa hadde politiet fatt den.





Du høres ut som en ålreit fyr!
Vis hele sitatet...
Jeg må bare si meg enig her.


For min del, så hadde jeg solgt/røyket til det hadde gått tomt.
Sist endret av Snuble; 29. mai 2010 kl. 16:03.
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Jeg hadde aldri"stått" fram i avisa på den måte jeg iallefall.. hadde levert det stille og rolig til politiet.

De som har lagt det der, vet jo hvilken båt det er... de kommer gjerne på besøk og "hilser" på familien..

Lykke til sier jeg
Vis hele sitatet...
Oops, var ikke meningen å gi KP.

Altså, det er jo mye bedre å stå fram i media. Da vet nettverket bak at du ikke lenger har platene, og vil antageligvis la deg være i fred.

Sitat av Snuble Vis innlegg
For min del, så hadde jeg solgt/røyket til det hadde gått tomt.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg du ville kommet til å angre på. Kjipt å plutselig skylde fem kilo hasj til et seriøst, kriminelt nettverk.
Sist endret av mentalmelt; 29. mai 2010 kl. 16:10.
Direktør
Lunar's Avatar
Med en familie er det ikke mye annet å gjøre enn å få det levert inn eller å la det ligge å la de som eier det hente det. For som noen av dere nevner er det tross alt noen som venter på hasjen og vil ha den. Tar man den selv og de som eier den skjønner dette så går det utover deg og enda verre familien din. Hasj for en gateverdi på 5millioner er ihvertfall 500000,- i verdi for de som eier det, pluss jobben de har hatt med å få det inn osv. Jeg ville ikke gått i veien for de.

Hadde jeg ikke hatt en familie og sett litt annerledes på det, så virker det veldig useriøst, kan ikke være proffe gutta som har gjort dette. Kan ha vært en vennegjeng som har samlet sammen penger for så å tjene mere penger. Da kunne jeg kanskje tenkt på å kvitte meg med det på egen måte, men hadde gjemt det en stund for å se om noen hadde dukket opp så jeg kunne gitt det fra meg.

Det er mulig jeg ikke hadde gitt det til politiet selvom jeg hadde hatt familie, ingen kontakter ++ Bare for å kunne gi det tilbake viss de som eier det dukker opp og dette er noen mennesker man ikke vil ha noe tull med. For de krever ikke tilbake det de har betalt, de krever tilbake det de skal få for det. Det er en gjeld man ikke vil sitte med.

Men da har man jo den problemstillingen at politiet kan ta deg og du kan bli sittende inne samtidig som du får gjeld. Jeg hadde nok latt det ligge og kommet tilbake til båten noen dager senere for å være sikker. De som har lagt det der vet nok hvem sin båt det er, og hvem vet, kanskje krever de penger av han mens vi diskuterer dette. Det hadde ikke kommet i media..

Det høres ut som en "drøm" å finne dette, men det er nok mer et mareritt.
Sist endret av Lunar; 29. mai 2010 kl. 16:14.
Hvordan vet vi at det egentlig ikke var 10kg hasj?
Direktør
Lunar's Avatar
Sitat av God Vis innlegg
Hvordan vet vi at det egentlig ikke var 10kg hasj?
Vis hele sitatet...
Det står at det var 5kg? pluss at 5millioner kroner delt på 100,-(gatepris) er 5kg(5000g) I media står det alltid gatepris for 1 og 1 gram
Sist endret av Lunar; 29. mai 2010 kl. 16:17.
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Det står at det var 5kg? pluss at 5millioner kroner delt på 100,-(gatepris) er 5kg(5000g) I media står det alltid gatepris for 1 og 1 gram
Vis hele sitatet...
Haha, du skjønte den ikke!
Han mente at de kanskje tok 5 KG selv
Direktør
Lunar's Avatar
Sitat av kdc_hero Vis innlegg
Haha, du skjønte den ikke!
Han mente at de kanskje tok 5 KG selv
Vis hele sitatet...
Haha lol
Det var det jeg mente ja
Her lukter det muffins.
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Det står at det var 5kg? pluss at 5millioner kroner delt på 100,-(gatepris) er 5kg(5000g) I media står det alltid gatepris for 1 og 1 gram
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at regnestykket er feil. 5.000.000 kr / 5.000 g = 1.000 kr/g, så den gateprisen der er litt vel overdrevet. Eller for å si det på en annen måte, jeg skulle likt å prøve den hasjen som kan selges med gatepris på 1000 kr/g
5 mill? Nei, det var en gateverdi på 500 000,-
Direktør
Lunar's Avatar
Ja har bomma litt på talla her, gatepris på 500 000,- stemmer vel litt mer 1000,- grammet er litt i drøyeste laget ja, hehe.
Noen som våknet opp til en dårlig dag idag ja, tror jeg ville beholdt 1-2 plater som finnerlønn og heller gitt resten tilbake, folk gjør mye "galt" for 500 tusen kroner. Vi har båt rett der nede, synd det ikke var den hvite båten litt bortafor.
Sist endret av Sluzzz; 29. mai 2010 kl. 18:01.
Sitat av Andcat Vis innlegg
Hva om far og mor er eks narkomane som fant gud?
For mangen spekulasjoner til hva familien kunne ha gjort når vi ikke kjenner noe til de.
Vis hele sitatet...
Faren sa jo att han aldri hadde sett hasj før, så tvilsomt att noen av dem eller noen i nær familie hadde vert / er narkomane
Direktør
Lunar's Avatar
Da var det kanskje noen i familien som hadde gjemt det der, så oppdager faren det, vil ikke at sønnen skal bli tatt for det, anmelder det som at noen andre har lagt det der så det ikke skal bli sporet til dem, og at sønnen ikke får problemer med de det måtte gjelde viss han kanskje får det, eller kanskje han har kjøpt alt selv. Uansett er det en bra dekkhistorie for politiet.

Hva trur dere kriminalbetjenter?
Sitat av wiito Vis innlegg
Faren sa jo att han aldri hadde sett hasj før, så tvilsomt att noen av dem eller noen i nær familie hadde vert / er narkomane
Vis hele sitatet...
Først og fremst, må dere tenke 5 plater hasj, hvem er det som kan ha noe sånt? Vell, jeg går utifra det at det er en fyr med kontakter.

1. Leverer man 2 plater - og tar 3 selv, vill eieren av hasjen komme etter for de 2 andre.
2. Ta all hasjen for enn selv - vell eieren merker jo såklart dette.
3. Skummelt og se hvor mange som plutselig blir kriminell når man finner noe som er verdt penger.
Levert det inn til Politiet.
Bare jeg som tenker på den stakkars jævelen som nå sitter og river håret av seg, og angrer som faen på at han la det der?
Sist endret av Volch0k; 30. mai 2010 kl. 07:54.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Noen som våknet opp til en dårlig dag idag ja, tror jeg ville beholdt 1-2 plater som finnerlønn og heller gitt resten tilbake, folk gjør mye "galt" for 500 tusen kroner. Vi har båt rett der nede, synd det ikke var den hvite båten litt bortafor.
Vis hele sitatet...
For så å oppdage at det tilhører et knallhardt kriminelt miljø, bli beskyldt for å ha stjelt det og blir brukt som syndebukk og må stå til rette for gjelden deres, som i et eller annet ledd enda ikke er betalt? kanskje litt å ta i, men jeg ser ikke helt hvorfor man skulle levere det tilbake sett fra en lovlydig borgers side.

I henhold til lov og moral ble det rette gjort, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skulle diskutere dette da man aldri kunnet skrevet det motsatte.
"Båteier fant narkotika for 500 000. Beholdt alt selv" droppes til fordel for
"Rekordbeslag! Smugler tatt på fersken av polititet etter vill flukt fra hells angels"
Sitat av eskil2k Vis innlegg
3. Skummelt og se hvor mange som plutselig blir kriminell når man finner noe som er verdt penger.
Vis hele sitatet...
Er det skummelt at man tråkker over terskelen for noe som er verdt store penger? Hva synes du da om de som plutselig blir kriminelle for å kose seg med litt cannabis i helgene?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
at man kommer inn under definisjonen kriminell er vel gjerne ikke så skummelt. Da kan man vel definere en del homofile som eks-kriminelle. Det er vel heller det moralske aspektet man bør diskutere her, og om man kaster moral og etikk, og utelater definisjonen kriminell, er det vel kun glede som kan være utbytte annet en verdier og penger som kan få en person til å krysse barrieren man selv ser på som kriminelt. Det å bli kriminell på grunn av gleden i det, er etter min mening mye skumlere enn å gjøre seg kriminell på grunn av penger
Sitat av lambador Vis innlegg
Er det skummelt at man tråkker over terskelen for noe som er verdt store penger? Hva synes du da om de som plutselig blir kriminelle for å kose seg med litt cannabis i helgene?
Vis hele sitatet...
Verdt store penger? Risikere så mye for 500.000,- - for å ikke snakke om hvis man blir tatt.

Har ingenting i mot at folk blir "kriminelle" for å røyke cannabis, røyker selv. Men at så mange vill risikert både framtiden, få problemer, fengsel for salg evt bruk, for 500k.