Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hypp på å være med på webdesign compo?
Yes mac! Im in! 14 77,78%
Nope.. Sorry.. 1 5,56%
Nei, jeg driver ikke med webdesign. - 0%
Ja, men jeg driver sjelden med webdesign! 3 16,67%
Stemmegivere: 18. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  100 3942
Better than thou.
Lå og prøvde å sove igår kveld, da jeg kom på denne ideen.. En webdesign compo blandt oss her.. Gidder ikke å sette igang noen greie før jeg vet at min. 10 stk blir med.. Det vil bli noen 'regler' man vil følge, og det blir ikke noen premier (jeg er for faen ikke noe rik), men det kunne jo vært kjekt å ha med på en evt. portfolio?.. Uhm.. ja.. så stem for pokker! Ingen er for dårlig eller for god til å være med!! Trenger også noen dommere da.. BTW så er pollen bare åpen i 3 dager siden jeg snart skal på hytta..
Sist endret av Carlo; 3. juli 2001 kl. 10:32.
Jeg hiver meg med,jeg er ikke flink men jeg kan da slenge inn noe så det blir nokk deltagere iallefall.....
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Genial ide...rart ingen har kommet på det før!
Jeg kommer iallefall til å stille, kjeder meg fra vettet for tiden...

Skal bli kult å se hva folk her er gode for!
Better than thou.
Trådstarter
Bare for å presisere det, COMPO'EN HAR IKKE BEGYNT! Jeg bare sjekker mulighetene for en evt. compo!
Hadde vært artig, men det passer vel best å ha den i August en gang?
Kommer den eventuelt til og kjøre lenge da?hva kommer kriteriene til å gå ut på da?fart,design,dynamikk?
Dette synes jeg var en super ide!
Men vi bør ikke helt og fullstendig gå på design, her bør vi også gå på innhold. Noen sier der ute har forbanna bra design, men INTET innhold. Nata, finitio! Ingenting! og det blir for kjipt...

Vi kunne jo alle sendt inn 50kr til iblis, som han delte ut til vinneren etter konken var ferdig.


tore-
hvem skal bestemme om innholdet i fluefiske med motor siden min er bra eller ikke? (for å ta et dumt eksempel), det eneste alle typer websider har til felles er design, derfor syns jeg konkurransen bør gå ut på nettopp det..
Better than thou.
Trådstarter
Det er det den skal! Jeg skal gi noen slags 'regler' som man egentlig kan se mer på som pekke pinner.. Men det virker som om det er stor nok interresse.. Kan være enig med sharken på den.. Passer kanskje ikke så bra for mange av oss i juli? Passer ikke noe særlig for meg, men så er ikke jeg nødt til å være med heller da.. Og de 50 kronene til iblis syntes jeg var en dårlig ide.. Det er bare for moro dette her..
Kunne jo vært kult det... men passer bedre å ha det i august ja Hvilken type side er det snakk om å lage da?
Better than thou.
Trådstarter
Tar alt slikt etterhvert. Først og fremst bare lurer jeg på hvor mange som er hyppe på å være med..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
i'm in
Jeg synes det er helt lompe hvis konken går kun ut på design.
Innhold bør telle, f.eks det med fluefiske, alle utenom de som er med i konken kan lese igjenom stoffet og se om de synes det er bra eller ikke. I bra mener jeg om innholde har mening, hjelper ikke å skrive idag fisket jeg, hvis du har guider om hvordan lage spesielle flue typer er dette BRA innhold, ikke hvis du kun har en men hvis du har mange mener jeg at slike ting bør telle.

De som evt. blir "trekt" ut til å gi hver side karakterer kunne jo gitt en karakter for deisgn, en for grafikk, en for innhold, en for rydighet etc. etc.....

DET er en web compo. Du ser ikke web compoer der ute som går kun på design, selvfølgelig er det en del, men når det først skal has en web compo går de fleste ut å¨MER en bare et bra grafisk design på siden.

Vet ikke hva dere andre synes, KOM MED FLERE INSPILL, ikke av dere som allerede har sagt deres mening, men andre.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg er med.

men jeg er ikke enig at innhold skal telle i en webdesign compo. det er nok arbeid å lage et bra design som kan vinne konkurransen. og denne compoen omhandler design, ikke content.
[COLOR=indigo][FONT=arial][SIZE=4]ikke enig [/SIZE] [/FONT] [/COLOR]
Better than thou.
Trådstarter
Greit tore, da trenger du ikke å være med. Dette skal være en webDESIGN compo.. DESIGN.. det er det den skal gå ut på..
Ingen trenger å komme med noe mer om det! Sånn er den saken!
(web) D E S I G N combo... sier seg sjøl..
Jeg synes alle skal lage en side, med samme innhold, altså, når compoen starter bestemmer dommerene hva den skal handle om. Så lager man den så handler det både om design og innhold.
ikke dumt sharken, så må vi samle inn stoff og slikt, og så kan dommeren sjekke at vi ikke ripper stoff fra hverandre
Jeg synes det er greit å ha et tema man kan å ut ifra, slik at designet står til temaet. Hvis dere forstår. Men jeg mener at innhold ikke bør telle.

Jeg mener også at frittjaaff ikke bør få være med. Han er så sinnsykt god
Neida, bare tuller
Better than thou.
Trådstarter
Det var en slags tema greie jeg hadde tenkt.. Og innholdet SKAL ikke telle.. begynner å bli lei av å si det..
Jeg synes innhold i forhold til design bør telle.
enig, og det er jo ikke dermed sagt at Carlo bestemmer, hvis han ikke vil lage en privat konk. da, jeg tenkte mer på en #nff konk.....
webdesign compo = DESIGN
website compo = DESIGN & INNHOLD

min defenisjon(!?) på det omtalte temaet..
Better than thou.
Trådstarter
JO JEG BESTEMMER!! TOTALT DIKTATUR!! Hvis dere vil ha en website compo kan dere mekke deres egen. Jeg vil ha en webdesign compo. Hvis folk her ikke vil det går jeg til et annet board. Er medlem av nok av dem.
greit det carlo, freaks and geaks web compo...
Ikke no problem me to compoer?bare de har litt mellomrom dah seff
Eller hva med å ikke la Carlo delta i den compoen som har innhold som skal telle?
Det var jo bare for å sjekke om folk hadde lyst til dette at Carlo startet denne threaden, han har ikke planlagt når en gang, og alikavell krangler dere føtta av dere på om det skal være MED eller UTEN innhold lissom, kan ikke en av dere som vil ha MED innhold bare forte dere å mekke en compo MED innhold så slenger jo alle seg på den uansett... førstemann til kaka!
Ja idiotisk å begynne og krangle om dette,vist tore- gidder og mekke en compo selv så kan han jo gjøre dette.....ikke noe værre en det...vært tøft med flere compoer da....programering,grafikk OSV =)
Better than thou.
Trådstarter
Tore: Ikke la meg delta? Har ikke tenkt å delta i den heller jeg!

Så kan dere som vil ha compo med innhold ha det, og vi som vil ha uten kan ha det! Er ikke vanskeligere! Jeg bestemmer ikke hva din compo skal gå ut på, og du bestemmer FAEN ikke hva min/vår skal gå ut på!
jeg trodde det var snakk om å lage et webdesign firma, men nå begynner det å gå opp for meg at det er en konkurranse det er snakk om...
Compo = konkurranse.. Eller noe slikt
Originally posted by frittjaaff
jeg trodde det var snakk om å lage et webdesign firma, men nå begynner det å gå opp for meg at det er en konkurranse det er snakk om...
Vis hele sitatet...
nFF Designs, kunne jo kanskje blitt bra, utrolig hvor lite som skal til når det gjelder web design..
Originally posted by d34dGh0Zt
Compo = konkurranse.. Eller noe slikt
Vis hele sitatet...
om verden er logisk står compo for competition ?
Better than thou.
Trådstarter
Verden er ikke logisk, men du har fortsatt rett zeth! (Rimte j00'! )
Et forslag:

Design compo (Competition ), Carlo setter reglene ettersom det var han som kom på idèen, alle kan delta, untatt frittjaaff, som er alt for god. Men! Frittjaaff er den perfekte dommer!

Jeg stemmer for frittjaaff som dommer!

PS! Jeg blir ikke med forresten, men det blir spennende å se på deres bidrag.
Jeg blir heller ikke med vist det blir nokk folk...vist det er stor mangel så kan jeg bli med.....
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
frittjaaff må jo få lov å være med da. skal de gode holdes ute slik at de dårlige får en bedre sjanse til å vinne? men hvis han vil være dommer er det vel greit. han kan velge selv synes jeg.
syns ikke akkurat frittjaaff er den beste av folka her inne, men men (no offence fritz)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
zeth: smak og behag selvfølgelig.
Exactly, og derfor holder det ikke at kun frittjoff er dommer heller, trenger minst 3..
Man kan jo ta slik at det teller litt åssn folk stemmer på sida...kan ha sånn stemmeting....
Jeg synes avstemmning hadde vært bra, men vi lar kun de aktive brukerne på iblis være med, de som er seriøse liksom.... synes jeg, enig?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
tore: jeg synes alle registrerte medlemmer skal ha rett til å være med i konkurransen. det er dumt å stenge ute folk fra å delta bare fordi de ikke poster hver dag. jo flere jo bedre
Better than thou.
Trådstarter
Det heter nff.. ikke iblis.. men uansett..

ja gusto, det kan være en bra ide. sette opp en side med linker til alle sidene, og en poll på samme siden.. så kan man stemme på den man liker best..
det er jo sikkert noen her inne som kommer til å fake kontoer, og så be kompissene sine stemme på den siden de har laget....
Better than thou.
Trådstarter
Forhåpentlighvis er det ingen som gjør noe sånt.. Det ville vært så sykt lame.. Dessuten skjønner man det hvis det dårligste bidraget har 3 ganger så mange stemmer som de andre tilsammen, og det er 150 nye kontoer på 1 dag..
trenger ikke å bruke poll da. folk som vil stemme trykker på reply og skriver nummeret, eller noe sånt, til den siden de vil stemme på.