Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2888
Hei, driver en privat akvarie butikk i stavanger, vi ønsker en logo som vi skal bruke når vi sender varer, reklamere på sosiale medier, bruke til og lage skilt i senere tid.

Logoen skal være vår varemarke frit frem hva hvordan dere lager det

Navn : Akvarie garasjen


NB: vi kan betale for dette men produktet må være bra og proff utført for at vi skal betale for det.

Andreas sætre
Akvarie garasjen
Hei!!

Som alle nevner i alle andre "Logo-tråder", så er det håpløst å gi betaling kun om det er godt nok.

Jeg foreslår heller at du prøver å få tak i noen som er profesjonelle, så tar du en titt på porteføljen, så avtale pris.


En annen ting som er veldig lurt før du får sjokk, og at logoen er helt annerledes enn det du forestilte deg, anbefaler jeg deg å fylle ut en Logo design brief. Om du fyller ut den gjør du det en million ganger lettere for designeren å lage en logo som du liker.

reddit.com/r/freedesign har også en gjeng med kompetente studenter som er på utkikk etter å fylle porteføljen sin, og vil derfor gjøre kvalitetsarbeid gratis.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Et annet tips er å fikse skrivefeilen i firmanavnet.
Jeg kan hjelpe med Logo (hvis du ikke alt har ordnet dette), jeg jobber en del med logo og illustrasjon.
Har tenkt en stund på å ta på meg litt freelance jobber, nettopp satt opp en portfolio side for dette formål.

Jeg kan levere en profesjonell utformet logo i ulike format som gjør det enkelt å bruke til de fleste formål senere.
Men må bli som mroj sier, jeg trenger en brief, og vite hvor mye du tenker å bruke på dette.

Gjør deg noen "tanker" (hehe...) om hva du ønsker, og ta kontakt om du vil vi skal gjøre noe med dette

- Hogne
Sist endret av Horned Rat; 4. juli 2013 kl. 12:23.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg driver Logomesteren og vi kan gi dere et gratis profesjonelt logoforslag! Gå inn på Logomesteren.no for mer info
Sitat av MikaelKri Vis innlegg
Jeg driver Logomesteren og vi kan gi dere et gratis profesjonelt logoforslag! Gå inn på Logomesteren.no for mer info
Vis hele sitatet...
Så jeg lurer på en ting anngående siden din. Kan du forklare meg hvordan du skulle brukt din egen logo i kun én farge, uten gradient?

- Pix
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Så jeg lurer på en ting anngående siden din. Kan du forklare meg hvordan du skulle brukt din egen logo i kun én farge, uten gradient?

- Pix
Vis hele sitatet...
Alt kommer an på HVA logoen skal brukes til og HVOR logoen skal brukes Skulle jeg hatt logoen på klær og lignende ville jeg nok valgt en farge, men i og med at logoen hovedsaklig brukes på web og trykk på papir, fungerer logoen med gradient utmerket. Det viktigste er et logoen skiller seg ut, og en gradient logo er EN måte å skille seg ut i dagens trend med "flat-design".
Sist endret av MikaelKri; 14. juli 2013 kl. 01:05.
En logo skal kunne brukes over alt. Ikke bare å på et sted, eller to. Og rimelig sikker på at den ikke ville tatt seg så godt ut mtp CMYK og gradient på papir. Så tror neppe logoen ville gitt samme budskap. For all del, du kan ha farger i logoen men det er grenser.

En identitet skal være unik og gjenkjennelig på alle platformer, det skaper en god logo. En god logo har mangfoldige timer skissearbeid og idéutviklig. Så hvorfor laget du ikke din egen brukervennelig for deg selv? Det lurer jeg på. Forresten så er jo ikke din logo tidløs da? Mtp design. Canon sin logo er tidløs, Nike sin er tidløs.

Vet du hvorfor? Jo fordi de har fulgt prinsippene til en god logo.

Forresten, du burde lese denne. Og takk til Jonta som for en god stund tilbake kom med den.
Denne er lærerik for deg, og alle andre som lager logoer.

Linken til Canons logo historie her
Ønsker ikke å gå off-topic her, men siden Little Pixie er en typisk nett-kranglefant...

Vi lever i 2013 og med dagens teknologi kan man helt fint printe en gradient logo med utmerket resultat. Hvis feks Apple, HP, UPS, Opera, Ford og så og si alle bilmerker har gradient logo, kan vel jeg også?
Har du også en logo i kun sort? Fordi det har de óg.
Her er min logo i sort/hvitt:Name:  Logomesteren standard bw.png
Views: 204
Size:  7,0 KB

Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Har du også en logo i kun sort? Fordi det har de óg.
Vis hele sitatet...
Har du din avatar i sort/hvitt?
Sist endret av MikaelKri; 14. juli 2013 kl. 01:45.
Min avatar er ingen logo og skal ikke brukes til noe, bare et bilde. Forresten, hvorfor har du ikke den hvite streken på den andre logoen din og? Nå er det jo 2 forskjellige logoer, teknisk sett.
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Min avatar er ingen logo og skal ikke brukes til noe, bare et bilde. Forresten, hvorfor har du ikke den hvite streken på den andre logoen din og? Nå er det jo 2 forskjellige logoer, teknisk sett.
Vis hele sitatet...

Nei.

Jeg regner med at Akvarie garasjen ikke er interessert i dette og avslutter "diskusjonen".