Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2233
Skal se filmer på Nettbrettet mitt, men er nesten umulig siden det fryser og stopper opp hele tiden. Har googlet problemet og har ikke funnet noe som fikser det. Har også prøvd forskjellige media spillere. Enten så spilles de ikke av eller så er ikke lyden syncet. Media spillerene jeg har prøvd er DivX og MKV Player.

Problemene oppstår bare når jeg spiller av MKV filer.

Har ikke mulighet til å poste specs til Nettbrettet atm, men er en Lenovo ThinkPad.


(Beklager for skrivefeil, skriver på mobilen)
Sist endret av Quantum_; 30. juli 2013 kl. 21:53. Grunn: Skrivefeil
Kan vel være at den ikke klarer å spille MKV filer, har du prøvd MP4 eller andre filformater?
Sist endret av aleks505; 30. juli 2013 kl. 21:59.
Trådstarter
Sitat av aleks505 Vis innlegg
Kan vel være at den ikke klarer å spille MKV filer, har du prøvd MP4 eller andre filformater?
Vis hele sitatet...
Den klarer MP4 filer. Men har bare filmer i MKV format, derfor hadde det vært greit om jeg kunne ha fått fikset det.
Nyeste versjon av vlc og codek installert?
Linux geek!
Sauu's Avatar
Prøv MX Player, fra J2 Interactive. Har bedre erfaringer med den enn vlc på android...
Hva er videoen og lyden encodet i? MKV kan inneholde alt fra månen og tilbake.
jeg støtter mxplayer... vlc er tross alt i beta enda.
EDIT: jeg har dog ikke opplevd noen problemer med vlc
Sist endret av vangsfreaken; 31. juli 2013 kl. 00:25.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg støtter mxplayer... vlc er tross alt i beta enda.
EDIT: jeg har dog ikke opplevd noen problemer med vlc
Vis hele sitatet...
Hva ? VLC har da vært ute i stable (1.0) siden 2009.

http://en.wikipedia.org/wiki/VLC_media_player

Forøvrig har jeg gått over til MPC-HC da jeg synes denne har mye bedre ytelse på alt jeg hiver på den.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva ? VLC har da vært ute i stable (1.0) siden 2009.

http://en.wikipedia.org/wiki/VLC_media_player

Forøvrig har jeg gått over til MPC-HC da jeg synes denne har mye bedre ytelse på alt jeg hiver på den.
Vis hele sitatet...
jeg snakker da om androidversjonen, siden h*n nevnte nettbrett. det sto i alle fall beta når jeg lastet den ned fra play-butikken.
MPC-BE er bedre enn MPC-HC imo, men jeg vet ikke om den finnes til all verdens nettbrett enda. VLC ville jeg ikke rørt med ildtang

Det stemmer også at MKV er et "containerformat" og kun har pointere til streams i en index. Disse "streamene" kan være hva som helst. Forøvrig er filformatet ganske genialt og er en slags binær XML Når det er sagt er det etter all sannsynlighet h264 @ L 4.1 som videostream om det ikke er en komplett amatør som står bak.

http://sourceforge.net/projects/mpcb...0build%202961/
problemet er at oppløsninga ikke er det samme som høyeste brettet kan nå og er da HØYERE
MKV filer har en tendens til å bli svært lett korrupte gjennom overføringer osv. Jeg har selv en hel sesong av Games of Thrones som ikke vil spilles av MKV filer pga korrupsjon....
Det finnes MKV fil fikser program ute som f.eks. Meteorite...
Sitat av FriedBitz Vis innlegg
MKV filer har en tendens til å bli svært lett korrupte gjennom overføringer osv. Jeg har selv en hel sesong av Games of Thrones som ikke vil spilles av MKV filer pga korrupsjon....
Det finnes MKV fil fikser program ute som f.eks. Meteorite...
Vis hele sitatet...
Det kan jeg ikke forstå, at disse skal være mer utsatte enn andre. Det er et veldig enkelt format, og du skal være rimelig uheldig om AKKURAT de bytene som inneholder adressen og lengden til en stream blir korrupt på en hel sesong. Kunne du sjekket hvilken muxer som har blitt brukt? Jeg vet at noen av "scene"-gruppene lager egne muxere for å encode/muxe i ett og dermed vinne race. For meg høres det mer ut som feilmux enn "korrupsjon", og hvis det er .torrent kan vi i det store og hele utelukke overføringsfeil siden det er innebygget feilkontroll...
Trådstarter
Fikk løst problemet. Lastet ned en Codec pack til Windows Live Media Player. Funker perfekt nå
Sitat av FriedBitz Vis innlegg
MKV filer har en tendens til å bli svært lett korrupte gjennom overføringer osv.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har de ikke det. Det er ingen filer som blir "dårligere enn andre" når de blir kopiert, at filer i det hele tatt blir korrupt under overføringer kan skje, men det gjeldr er alle filer. Og i slike tilfeller finnes det løsninger som fanger opp og korrigerer feilene.

Ellers må jeg si meg enig i MPC-HC; såvidt meg bekjent er den bedre enn VLC til å bruke GPU i stedet for CPU, dermed klarer den det meste, mye bedre enn VLC.
Sist endret av Ueland; 31. juli 2013 kl. 21:12.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Selvfølgelig har de ikke det. Det er ingen filer som blir "dårligere enn andre" når de blir kopiert, at filer i det hele tatt blir korrupt under overføringer kan skje, men det gjeldr er alle filer. Og i slike tilfeller finnes det løsninger som fanger opp og korrigerer feilene.

Ellers må jeg si meg enig i MPC-HC; såvidt meg bekjent er den bedre enn VLC til å bruke GPU i stedet for CPU, dermed klarer den det meste, mye bedre enn VLC.
Vis hele sitatet...
MPC-BE er bedre Det er populær fork av MPC-HC.

Husk at alle disse bruker DirectShow, og det er filtrene du har installert som avgjør hvor bra kvaliteten blir. Her vil jeg anbefale LAV sine codecs. De har støtte for både DXVA, DXVA2 og CUDA HW-dekoding.

http://www.free-codecs.com/download/LAV_Filters.htm

Hvis du har en gammel maskin bør du sjekke at den faktisk bruker disse filtrene ved å høyreklikke og sjekke i menyen. Husker ikke akkurat hva det heter, men alle DirectShow-spillere bruker de filtrene som har høyest prioritet. Du kan manuelt velge å bruke f.eks LAV om du har gamle filtre installert. F.eks vil FFDShow trumfe LAV.