Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 516
Den spesifikke saken som fikk meg til å lure er denne:

Kjøpte en PC skjerm hos komplett der DP inngangene ikke virker, og skjermen lekker lys i et hjørne. Fikk mast meg til at skjermen måtte returneres, men blir henvist til Samsung. Samsungs henviser meg videre til en tredjepart som dem benytter for service og reklamasjon.

Jeg vil jo bare bli kvitt driten der jeg har kjøpt den, og ikke forholde meg til flere andre firma. Har komplett retten på sin side når dem bare henviser videre?
Lenge siden du kjøpte den? Man har vell normalt sett angrerett? Jeg angra kjøpet på øreplugger handla på komplett fordi di ikke passa øret mitt. Ikke noe problem det iallfall.
*Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.

Noe jeg fant inne på komplett siden, vet ikke om det er til noe hjelp
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
*Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.

Noe jeg fant inne på komplett siden, vet ikke om det er til noe hjelp
Vis hele sitatet...
Høres ut som det gjelder for software.
Man kan ikke heve kjøpet sånn uten videre. Forhandler/produsent har rett til å reparere produktet. Husker jeg rett kan du heve kjøpet hvis samme feil skjer 3 ganger.