Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 959
Hva skjer om jeg blir stoppa med uregistrert potte uten db killer? Jeg har funnet ut at potta er 100% lovlig på norsk veg og har ikke giddi å registrere den. Om jeg da blir stoppa med potta som ikke er i vognkortet og ikke har db killer i, hva skjer da?
Er det tung sykkel? Aldri vært noe problem til meg, hverken av politi eller vegvesen.
Uvaksinert 👍
Du får beskjed om å vise sykkelen. Da må du bytte til original potte eller sette inn evt db killer og ha med papirer på at den er lovlig så den kan registreres.
Trådstarter
14 1
Sitat av daffe Vis innlegg
Du får beskjed om å vise sykkelen. Da må du bytte til original potte eller sette inn evt db killer og ha med papirer på at den er lovlig så den kan registreres.
Vis hele sitatet...
Så alt jeg får er visning? selvom den er uregistrert og ikke i vognkortet?
Sitat av johali Vis innlegg
Så alt jeg får er visning? selvom den er uregistrert og ikke i vognkortet?
Vis hele sitatet...
I værste fall. Da må du ha papirer på potta før du drar på visning og db-killer.
Uvaksinert 👍
Sitat av johali Vis innlegg
Så alt jeg får er visning? selvom den er uregistrert og ikke i vognkortet?
Vis hele sitatet...
Ja
Trådstarter
14 1
Sitat av NokErNok Vis innlegg
I værste fall. Da må du ha papirer på potta før du drar på visning og db-killer.
Vis hele sitatet...
hva om jeg har original potta da? kan jeg bare komme med den eller skrier de ned hvilken potte jeg har?
Nei! Trenger ikke papirer på potten. Bare vis sykkelen med DB-killer. Selv om det er full eksos.
Det er alt for lite hestekreft økning på at det skal føres inn i vognkortet.

Hilsen en som har kjørt 5 sesonger på 4 forskjellige tungsykler.

Og vegvesenet hadde sykkelen min i flere måneder etter en avorlig ulykke.(Sammen med 3 meter bark fra et tre.
Sist endret av Naturgrønn; 5. mai 2023 kl. 19:49.
Sitat av johali Vis innlegg
hva om jeg har original potta da? kan jeg bare komme med den eller skrier de ned hvilken potte jeg har?
Vis hele sitatet...
Da er det bare å ha på den.

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Nei! Trenger ikke papirer på potten. Bare vis sykkelen med DB-killer. Selv om det er full eksos.
Det er alt for lite hestekreft økning på at det skal føres inn i vognkortet.

Hilsen en som har kjørt 5 sesonger på 4 forskjellige tungsykler.

Og vegvesenet hadde sykkelen min i flere måneder etter en avorlig ulykke.(Sammen med 3 meter bark fra et tre.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare hestekraft økning de ser på. Men jeg har aldri hørt om noen som har blitt tatt med uoriginal potte på tung-mc. Jeg ble vinka rett igjennom kontroll hos vegvesenet uten db-killer. Har kjørt med nesten rakrør på r-sykkel uten problem.
Sist endret av NokErNok; 5. mai 2023 kl. 20:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
En i familien ble en gang stoppet av politiet i en kø og fikk så krav om visning. Ble også tatt i litt for høy hastighet også kom det innkallelse til visning en gang til. Da måtte papirer på potta vises så det ble ny visning med original potte. Den kan bli godkjent da han har papirene, men db killeren er tatt ut og beskjeden fra biltilsynet var at db killeren må punktsveises på plass, holdt ikke å feste den med en skrue eller popnagle den.