Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2973
Jeg sliter nå med flere mus som holder til under vasken, og rigget opp noen musefeller (med åte) av den gamle sorten. Uten å ha tatt en eneste en. Flere ganger har de skremt livet av meg når jeg kaster søppel under vasken. Da lurer jeg på om noen vet om noen andre måter å ta knekken på de? Rottegift er ikke aktuellt siden vi har husdyr. Hørte en kamerat av meg snakket om en boks som sender ut en høyfrekvent lyd som gjør at musene rømmer huset? Men fant ikke noe på google.

takker
Kjøp en katt
Du bør kanskje vurdere å slutte å kaste søppel under vasken, for å ikke gi musene mere mat?
Sitat av nobels
. Hørte en kamerat av meg snakket om en boks som sender ut en høyfrekvent lyd som gjør at musene rømmer huset? Men fant ikke noe på google.

takker
Vis hele sitatet...
Stikk innom nærmeste elektrobutikk eller liknende og spør.
Mener å ha sett det hos bla. clas ohlson tror jeg.
Om det var mot mus eller rotte husker jeg ikke.
Problemet med disse små boksene som sender ut høyfrekvenslyd er at de sender samme frekvens hele tiden, så musen sperrer til slutt denne frekvensen ute også kommer de tilbake. Men mener jeg så en der man kunne stille på frekvensen i en vis grad
Hadde et par hamstre en gang. Kjøpte en han og en hun, noe som ikke var et sjakktrekk. Formerte seg som et helvete. Ofte rømte de, og bosatte seg i vegger og tak, hvor de gravde ut isolasjon. De første gangene dette skjedde laget jeg en rimelig enkel felle som fanget dyrene uten å skade dem. Etterhvert gikk jeg over til å bruke drap på disse imbecile rottene.

Du trenger bøtte, tape, matpapir, en planke og musemat.
tape matpapiret stramt over åpningen av bøtta.
Kutt et kryss på midten av matpapiret.
Rundt krysset legger du mat til musa.
Planken brukes som stige fra gulvet og opp til bøttekanten.
Du kan selvsagt fylle vann i bøtta, hvis du er forbannet og vil at musa skal ha det jævlig før den dør.

Ser ikke for meg at dette er noe bedre enn en vanlig musefelle, men men.
Sist endret av Ben Reddik; 6. april 2007 kl. 22:20.
Smør nugatti på utløseren til musefellen så skal du få se reaksjon. (mus er ikke aller mest glad i ost, de liker nugatti bedre, og det forstår jeg)
har hørt et sted at mus egentlig ikke liker ost så spessielt godt. er ikke sikker men mener og ha hørt at man skulle ha en liten pølsebit på musefella.