Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 13964
Skal til Svinesund på Tirsdag. Lurer på hvilken energidrikk dere ville anbefale derfra? Den bør ikke være for dyr, maks 6-7 kr pr boks.
Bawls ftw! dog aner jeg ikke om de har den på Svinesund eller hva den koster
spankomatic's Avatar
Trådstarter
41 1
Sitat av moridin
Bawls ftw! dog aner jeg ikke om de har den på Svinesund eller hva den koster
Vis hele sitatet...

Bawls er godt, men dyrt:/ og det gir ikke særlig mye energi. Men smaken er nice
Bob Sacamano
John B's Avatar
Den thailandske Red Bullen som de selger på noen butikker der er veldig god, den er også å få tak i på vietnameserbutikken ved Oslo City ;< Den kommer på små brune glass-flasker og er uten kullsyre, veldig konsentrert.
http://www.solarnavigator.net/sponsorship/sponsorship_images/red_bull_glass_bottle.jpg
rockstar eller joltcola
vis dem har red bull ta den
spankomatic's Avatar
Trådstarter
41 1
Sitat av John B
Den thailandske Red Bullen som de selger på noen butikker der er veldig god, den er også å få tak i på vietnameserbutikken ved Oslo City ;< Den kommer på små brune glass-flasker og er uten kullsyre, veldig konsentrert.
http://www.solarnavigator.net/sponsorship/sponsorship_images/red_bull_glass_bottle.jpg
Vis hele sitatet...
Hva er prisen på en slik flaske sånn ca? Og hva er koffein innholdtet per 100 ml?
Selger de den cocaine engergidrikken i sverige?
Jeg kjøpte Bawls på Bylan 2006, og de inneholdt 82mg koffein eller noe slikt. Mener å huske at det stod per 100ml drikke. Uansett, de virket meget bra.. Drakk 6 stk og var våken i 3 1/2 døgn.
spankomatic's Avatar
Trådstarter
41 1
Sitat av avispapir
Jeg kjøpte Bawls på Bylan 2006, og de inneholdt 82mg koffein eller noe slikt. Mener å huske at det stod per 100ml drikke. Uansett, de virket meget bra.. Drakk 6 stk og var våken i 3 1/2 døgn.
Vis hele sitatet...

82 MG? Det er sykt, men det er vell ikke en Norsk versjon da?
Bob Sacamano
John B's Avatar
Den heter originalt Krating Daeng, og som mange sikkert ikke er klar over så er Red Bull opprinnelig fra Thailand.

Er ikke sikker på hvor mye det inneholder men av egen erfaring og andres er effekten mye bedre enn hva de andre energidrikkene er - brukes blant annet av Thai boksere før kamp. Den inneholder nok ikke Taurine da det er ulovlig å selge det i Sverige uten resept fra lege afaik.
Sist endret av John B; 19. mars 2007 kl. 13:20.
spankomatic's Avatar
Trådstarter
41 1
Sitat av John B
Den heter originalt Krating Daeng, og som mange sikkert ikke er klar over så er Red Bull opprinnelig fra Thailand.

Er ikke sikker på hvor mye det inneholder men av egen erfaring og andres er effekten mye bedre enn hva de andre energidrikkene er - brukes blant annet av Thai boksere før kamp. Den inneholder ikke Taurine da det er ulovlig å selge det i Sverige afaik.
Vis hele sitatet...
Joda, det viste jeg=) og viste du at Kratin Daeng egentlig er fra Japan også:P? Hehe, Wikipedia ftw. Taurin selges i sverige det=)?
Sitat av John B
Den heter originalt Krating Daeng, og som mange sikkert ikke er klar over så er Red Bull opprinnelig fra Thailand.

Er ikke sikker på hvor mye det inneholder men av egen erfaring og andres er effekten mye bedre enn hva de andre energidrikkene er - brukes blant annet av Thai boksere før kamp. Den inneholder nok ikke Taurine da det er ulovlig å selge det i Sverige uten resept fra lege afaik.
Vis hele sitatet...

Vanlig Redbull inneholder taurin og det selges i Sverige, uten resept.
spankomatic's Avatar
Trådstarter
41 1
drakk en energidrikk i gøteborg i sommer Den het Hustler energy drink eller noe sånt. Kjøpte den på en butikk kjede som het Netto. Kostet 4 kr pr boks. Drit digg=) Noen som har sett denne i Svinesund ett sted?
liten digresjon, hvorfor ligger denne tråden i rusmidler?

du skal drikke endel energidrikk for å blir "rusa"..
Sitat av !mats
liten digresjon, hvorfor ligger denne tråden i rusmidler?

du skal drikke endel energidrikk for å blir "rusa"..
Vis hele sitatet...
Koffein går under betegnelsen rusmidler. Det står på Erowid
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av mainer
Vanlig Redbull inneholder taurin og det selges i Sverige, uten resept.
Vis hele sitatet...
Enkelte steder er Taurin byttet ut, så det er sagt.

Du har helt rett om Red Bull i sverige;

Den svenske undersøkelsen omfattet kun 10 friske forsøkspersoner, og Livsmedelverket i Sverige understreker at det er behov for større studier og videre forskning på området for å fastslå sammenhengen.
Vis hele sitatet...
kan anbefale x-ray( mener å huske det var navnet) som de selger alle steder i Sverige der jeg har sett etter det i hvertfall. og ja, de har den mange steder på Svinesund.
Inneholder like mye koffein som red bull og koster omtrent en tredel for 24 bokser.



Og den såkalt konsentrerte Red Bull du får kjøpt anbefaler jeg deg sterkt å styre unna da den både er dyr, ikke har bedre funk enn vanlig Red Bull.
Sist endret av egrimerlot; 19. mars 2007 kl. 22:21. Grunn: La til noe.
Sitat av Hverdagsninja
Selger de den cocaine engergidrikken i sverige?
Vis hele sitatet...
nope.. må til tah U.S and A for å få tak i.. enten det eller bestille.

http://www.drinkcocaine.com/dealers.php
Sitat av GAMESMVP
nope.. må til tah U.S and A for å få tak i.. enten det eller bestille.

http://www.drinkcocaine.com/dealers.php
Vis hele sitatet...
Selges en del av dette på Ebay.
spankomatic's Avatar
Trådstarter
41 1
Sitat av egrimerlot
kan anbefale x-ray( mener å huske det var navnet) som de selger alle steder i Sverige der jeg har sett etter det i hvertfall. og ja, de har den mange steder på Svinesund.
Inneholder like mye koffein som red bull og koster omtrent en tredel for 24 bokser.



Og den såkalt konsentrerte Red Bull du får kjøpt anbefaler jeg deg sterkt å styre unna da den både er dyr, ikke har bedre funk enn vanlig Red Bull.
Vis hele sitatet...
Vet du sånn ca prisen for 24 bokser?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av !mats
liten digresjon, hvorfor ligger denne tråden i rusmidler?

du skal drikke endel energidrikk for å blir "rusa"..
Vis hele sitatet...
Mulig det bare er jeg som er oversensitiv her, men jeg blir i alle fall temmelig stimulert av en kopp kaffe. Energidrikkene kan ikke være mye svakere nå til dags...
Ingen som har nevnt powerking? Vet ikke om den fåes i Svinesund, men den koster bare 6 kroner og smaker digg
Tror koffeininnholdet bare var halvparten av red bull da..
Hvorfor tilbe en spinoff som RedBull, originalen heter Lipovitan.

Lipovitan B12 er fin.

Men husk at man får mye sukker i kroppen ved å drikke disse kaloribombene.
Sist endret av fxxked; 20. mars 2007 kl. 10:00.
spankomatic's Avatar
Trådstarter
41 1
Sitat av lichbu
Ingen som har nevnt powerking? Vet ikke om den fåes i Svinesund, men den koster bare 6 kroner og smaker digg
Tror koffeininnholdet bare var halvparten av red bull da..
Vis hele sitatet...
joda den har jeg smakt, god også den Men den gir ikke så mye energi egentlig.
spankomatic's Avatar
Trådstarter
41 1
ja, da har jeg vært i svinesund På ett skikkelig koffein raid:P Nå er jeg klar til LAN

Jeg endte opp med :

* 24 * 250 ml Powerking Energizer. kostet 115 kr på eurocash svinesund. Koffein innholdet er lik red bull, men kanskje ikke fullt så søt Smaker veldig godt og er ett billig alternativ!

* 10 * 150 ml konsentrert Red bull( fra asia) kostet meg 75 kr. Må bare si at denne er helt konge Veldig søt men denne blir du fort avhengig av står ikke noe om koffein innholdet, men vil tippe at det er rimelig mye

* For å runde det hele av kjøpte jeg 3 poser med vicks red energy koffein drops til 13 kr pr.stk. 20-25 drops i hver pose. Og hver drops har 25 mg koffein. Så dette blir bra!

Håper denne tråden har vært litt nyttig da=) for de som skal kjøpe energidrikk senere Legg gjerne inn flere svar her


Noen som har prøvd FRANK'S energi drikk? Forresten må jeg bare si at dere må holde dere unna den norske Panther energy drink. Smaker bare vondt og man blir trøtt omtrent av og drikke den:P

*

brått rekord i blunke tegn også!
Sitat av spankomatic
* 10 * 150 ml konsentrert Red bull( fra asia) kostet meg 75 kr. Må bare si at denne er helt konge Veldig søt men denne blir du fort avhengig av står ikke noe om koffein innholdet, men vil tippe at det er rimelig mye
Vis hele sitatet...
Det er nok denne som får deg til å vare lengst av dem du har kjøpt, men det kan fort bli slitsomt for kroppen.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Bare en liten sidenote. Hvis drikken blir solgt i Norge så er koffeininnholdet mindre enn 150mg pr. liter. Hvis jeg ikke husker feil så inneholder Coca Cola rundt 80mg på 1,5l så det er ofte sukkerinnholdet som er den avgjørende effekten.

Endog så har man stoffet taurine som er forbudt i Norge. Det er drikker med dette stoffet du vil lete etter. Ligger i samme familie som koffein og en vanlig redbull har ca. 4000mg pr. liter.

Virker som at du skal på LAN, hvor er det du har tenkt deg?
Jeg bor i Halden så jeg er god del på svinesund. Skal du først ut der å handle energi drink, så titt litt rundt først. Det er veldig mye forskjellige priser. Du kan kjøpe et brett med brud, med varierende priser fra 50-150,-

4pak redbull koster 50,-
24pak reddbull koster ca. 300,-


NB: Det er ikke så mange av butikkene som har så mye større utvalg en Redbull og Battery.
Men husk å se deg rundt før du handler. For å se de forskjellige prisene. Telt salgene innerst er som oftest billigs. Ikke ta det første du ser.

Kos deg på svinesund, ta gjerne turen til Halden og se også
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er Bawls fortsatt til salgs over disk her i Norge? Finner ikke en sjel som selger Bawls her i Trondheim. Noen som vet?
Kaffepulverposepakke?
Sist endret av Viva la Opium; 9. mai 2007 kl. 13:56.
kjøp power king;D like mye koffein som i red bull og koster 90-100 for et brett!! (24 stk)

smaker omtrent som battery syntes jeg ialfall den smaken jeg har, den finnes i flere smaker
Sitat av spankomatic
24 * 250 ml Powerking Energizer. kostet 115 kr på eurocash svinesund. Koffein innholdet er lik red bull, men kanskje ikke fullt så søt Smaker veldig godt og er ett billig alternativ!

10 * 150 ml konsentrert Red bull( fra asia) kostet meg 75 kr. Må bare si at denne er helt konge Veldig søt men denne blir du fort avhengig av står ikke noe om koffein innholdet, men vil tippe at det er rimelig mye

For å runde det hele av kjøpte jeg 3 poser med vicks red energy koffein drops til 13 kr pr.stk. 20-25 drops i hver pose. Og hver drops har 25 mg koffein. Så dette blir bra!

Håper denne tråden har vært litt nyttig da=) for de som skal kjøpe energidrikk senere Legg gjerne inn flere svar her
Vis hele sitatet...
Du kommer faen meg til å dø syke jævel hehe.
Sitat av spankomatic
Noen som har prøvd FRANK'S energi drikk? Forresten må jeg bare si at dere må holde dere unna den norske Panther energy drink. Smaker bare vondt og man blir trøtt omtrent av og drikke den:P
Vis hele sitatet...

Jeg hadde med den til TG i år, og må si at den funka mye mye bedre enn feks redbull, som jeg også hadde med.

Den kosta like mye som redbull, bare i halvlitere... Men kommer nok til å titte på energiinholdet i drikkene før jeg kjøper til nestegang, og forresten, det lønner seg og kjøpe drikker med lavt kcal innhold og heller høyt koffein innhold....

høyere konsentrasjon av koffeinet i forhold til kalorier gir bedre effekt....
vis du er ute etter det beste så tror jeg det er en drikke som heter NOS... en boks tilsvarer ca 400 kopper med kaffe
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av jojoba
vis du er ute etter det beste så tror jeg det er en drikke som heter NOS... en boks tilsvarer ca 400 kopper med kaffe
Vis hele sitatet...
400 kopper kaffi? Et par gram koffein med andre ord? Hihi, funny Har ikkje løsningsproduktet for koffein her og no, men tipper du har problemer med å løse såpass store megnder koffein i vatn.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det noe godt utvalg av energidrikker på Godisfabriken i Sverige? (Den ved Strømstad) elns.

Og hvor mye er prisen på ett brett med f.eks Red Bull eller noe? Selger de Bawls, Dark Dog osv. i Sverige?
PowerKing er billig og grei (smaker blanding av redbull og battery)
Kjøp Power king eller de små glass flaskene med Red Bull.
Sitat av Hverdagsninja
Selger de den cocaine engergidrikken i sverige?
Vis hele sitatet...
Det lurer jeg også på fordi har prøvd og få taki den
Er ikke cocaine banna fra nesten alle land pga landet?
Jeg synes Wired x-treme 360 caffeine er den sykeste greien ever, jeg kunne kjenne smaken af koffein og var vøkken over natten med det
Sitat av holy_toy
Er ikke cocaine banna fra nesten alle land pga landet?
Vis hele sitatet...
Regner med at du mener pga navnet?
Men, cocaine er vel banna i de fleste land (værtfall i Europa) utenom USA ivertfall.. tror dette er pga energi-innholdet. Den skal være 350% sterkere enn red-bull ! :O

Sjekk videon: http://youtube.com/watch?v=PV0dWJdFljs
Sitat av spankomatic
Hva er prisen på en slik flaske sånn ca? Og hva er koffein innholdtet per 100 ml?
Vis hele sitatet...
jeg har tilfeldig vis en sånn hjemme. jeg kjøpte den i thailand. uheldigvis står innholdsbetegneslen på thai. umulig i tyde koffein innholdet.
Nei, jeg smakte den i USA
Srry mente å skrive navnet.
Jeg foretrekker vanlig battery, om jeg først skal ha "energidrikk". Ikke det at den gir deg så sinnsykt mye energi, med tanke på det lave innholdet av både guarama og koffein - som i de fleste andre "energidrikker".
Skal man ha noe for å holde seg våken så kan man drikke kaffe, eller ha druesukker som intravenøst.

Så skal man jo nevte at Bomba smaker uutholdelig godt på varme sommerdager.
Sitat av jojoba
vis du er ute etter det beste så tror jeg det er en drikke som heter NOS... en boks tilsvarer ca 400 kopper med kaffe
Vis hele sitatet...
Med andre ord ca. 40 ganger dødelig dose for et voksent menneske... tror jeg ikke kan stemme. Hvis du er ute etter koffein for og holde deg våken, og ikke drikke masse sukkervann som du blir feit av er Koffein Recip 100 mg og anbefale. Fåes på alle apoteker i Sverige. inneholder 30 piller og koster 40 svenske.

En vanlig kopp kaffe inneholder ca. 50 mg (milligram) Koffein, og dødelig dose er etter hva jeg husker 2-2,5 gram. Hvis du er ute etter masser av Koffein bare for og se hva som skjer eller dø kan du kjøpe 20 gram rent koffein og sniffe det eller hva du vil på http://www.unitednuclear.com/ (må bestilles fra USA.) kan forresten også gjøre masser av andre morsomme forsøk med koffein også.
Er det noen som har vært i Bulgaria (syden) og smakt en energydrikk kalt: Pitbull?

Den ser slik ut: http://www.pitbullenergy.co.uk/images/header_drink.jpg

http://www.pitbullenergy.co.uk/images/header_drink.jpg

Smaker bedre enn Red Bull, og gir en god effekt. Tror man bare kan få tak i den i Bulgaria. Den koster ca 4kr i norsk verdi. Som vil si 1.5 bulgarske.




Og ikke nok med det! Du kan også få den i 2liters flaske! du kan se her: http://www.youtube.com/watch?v=wMKZ2DBG2Xg

Den kan du få for 17-19 norske kr i verdi! Billig ikke sant?


Anbefales å kjøpe hvis du skal dra til Bulgaria (populært sted Sunny Beach)
Sist endret av Karikuren; 11. februar 2008 kl. 20:08.
Sitat av Pyro_Killer
Jeg synes Wired x-treme 360 caffeine er den sykeste greien ever, jeg kunne kjenne smaken af koffein og var vøkken over natten med det
Vis hele sitatet...

OT; Er ikke kofein temmelig smaksløst?