Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3169
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan faste i over 12 timer og ta 50mg Sobril, men det tar 90-120 min før jeg merker noe som helst.
Oxazepam has a slower onset of action (30-60 minutes)
Vis hele sitatet...
Fra drugs.com

Er det noe galt med fordøyelses systemet mitt? Har hatt mage problemer i det siste året, kan det være relatert?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
PS: Pleide å ta Sobril for 10 år siden å, da tok det omtrent 30 min før jeg merka det.
Har tatt litt sobril til tider og må si det er det kjedeligste benzoet jeg vet både fordi det er så svakt og fordi det funker så tregt.
Du er med andre ord ikke alene om å oppleve at Oxazepam kicker inn så sakte at det nesten ikke kicker.
Har brukt mye Sobril.Det virker dårlig og seint.Måtte etter hvert ta to stk.15mg med et kvarters mellomrom,og da tok det bortimot en time før det kicket inn.Man blir bare sløv og apatisk av det.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjæl. Tar 1 time før effekt når jeg svelger sobril, men 20 minutter når tar den under tunga.
C-max er ifølge felleskatalogen 2-4 timer. Så ja, det tar tid for meg også. Tror ikke det er uvanlig.
Helt vanlig, jeg vedlikeholder så å si avhengigheten min med sobril(og metadon), mye bedre en vivalen jeg fikk før, for sobril varer så lenge. Til rus er den ubrukelig, men for meg med angst er den helt fin. Enseste er som dere sier, det tar 1-2timer før den hjelper, som kan være upraktisk. Men for meg er det værdt ventingen siden de varer så lenge.

s
Sitat av saviour Vis innlegg
Helt vanlig, jeg vedlikeholder så å si avhengigheten min med sobril(og metadon), mye bedre en vivalen jeg fikk før, for sobril varer så lenge. Til rus er den ubrukelig, men for meg med angst er den helt fin. Enseste er som dere sier, det tar 1-2timer før den hjelper, som kan være upraktisk. Men for meg er det værdt ventingen siden de varer så lenge.

s
Vis hele sitatet...
Høres rart ut om effekten du får av sobril varer lenger enn vival.

Sobril halveringstid - 5-15 timer.

Vival halveringstid - 20-50 timer.

Vival er også omtrent dobbelt så potent som Sobril og har en mer muskelavslappende effekt.

Uansett godt å høre at Sobril hjelper på angsten din, angst er en ekstremt ubehagelig følelse og såvidt jeg har forstått bruker du amfetamin som ofte gjør dette verre som følge av lite søvn, dehydrering og for lite næring.
Ønsker deg alt vel
Jeg bruker det mot angst. Funker bra noen ganger, andre ganger ikke (må ta flere). Opplever at det spørs veldig på dagsformen faktisk.
Har jeg drukket dagen før/i et par dager, og skal på noe som gir meg angst funker sobrilen skjelden mot angsten. Noe med Gaba har jeg hørt.....? Men vet ikke.

Ang. Rus funker ikke sobril. De er milde benzoer, og mot angst, og egentlig vidunder medisin om du ikke fungerer i hverdagen foran mennesker. Er en medisin som er god å ha i bakhånd om man sliter med angst og ikke takler noe man MÅ gjøre/gjennomføre.

Ang. Virkningstid. Jeg må selv ta den minst 1t-2 t før jeg skal noe for tar lang tid før den virker på meg også, som med deg. Aner ikke hvorfor det er sånn dessverre, men som nevnt, hørt det kan ha noe med Gaba i hjernen å gjøre?
Så jeg kan aldri ta den rett før som mange andre kan.
Sist endret av Tigerlilje87; 22. november 2019 kl. 22:50.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar sobrilen under tunga og lar den smelte der en stund før jeg svelger det ned. Føler dette gir mye raskere effekt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tar sobrilen under tunga og lar den smelte der en stund før jeg svelger det ned. Føler dette gir mye raskere effekt.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør dette med alle typer benzo, utenom Xanor da de smaker høgg. Det funker veldig bra
Tror så og si alle benzodiazepiner blir tatt opp sublingualt, men jeg merker det best med Valium og Apodorm.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke bare bruker sobril lang tid på å funke, den slutter også brått å fungere fordi den metaboliseres annerledes enn andre benzoer. Foretrekker Vival, da den er mye mer praktisk ved akutt bruk, og så slipper man abstinenser fordi den forsvinner fra systemet etter ca. ti timer, som Sobril gjør.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke noe galt meg deg. Får ikke virkning av sobril før etter 1,5 time jeg heller. Det er sånn de er.