Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4174
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg har sobril utskrevet fra lege en skjelden gang, men merker INGENTING når jeg tar det. Går det an? Er det noen det rett og slett ikke virker på?
Jeg tok en gang 1, 2, 3 ... osv. tok 17 på en gang. (10 mg) Merket ingenting. Hadde drukket litt alkohol da, men er sikker på at det ikke var forskjell på det. Har også prøvd mange ganger i edru tilstand. Merker ingen forskjell.

Jeg fikk en dag 1,5 tabletter med blåvalium, men merket heller ikke da noe.

Er det noen mennesker som rett og slett ikke responderer på sobril/valium?

Bruker også zopiclone, og den merker jeg TVERT! Men det er et annet virkestoff.

Flere som ikke har virkning av sobril? Er det uvanlig?
hvis du er redd så merker du effekten. Anbefaler deg ikke å gå ut og utfordre deg selv, men du merker ikke effekten så veldig hvis du bare chiller hjemme foran tven.
Sist endret av Bothrops; 21. september 2019 kl. 03:58.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Utenom den gangen jeg tok 17 stk og den gangen jeg tok 1,5 blå, har jeg brukt de ved indre uro. Det har absolutt ikke hjulpet noe. Skjelving i brystkassa etter timer med gråting. Null hjelp. Jeg tenker jeg er en person som det ikke virker på. Har også prøvd sammen med alkohol for å finne ut av det, men fortsatt ikke virkning...
Jeg har opplevd det samme, ingen virkning av 3-4 15mg sobril. Prøvde å ta 6-7 med samme resultat. Så jeg bare slutta helt med sobril
Det er noe greier med Oxazepam og Diazepam når det kommer til metabolisme. Jeg husker ikke helt hva, så søk.

Jeg som et eksempel får mer ut av Sobril enn Valium. Snakker nå om legalt bruk, men hvor mange som ble tatt samtidig samråder selvsagt ikke skrevet av legen.

Men nå har jo du spist 170mg, og jeg har fått veldig fin form på mindre. Sammenlignet med Valium så får jeg mer funk.
Sist endret av Naturgrønn; 21. september 2019 kl. 05:59.
R.i.p 23.04.2021
Den gangen jeg fikk utskrevet 25mg sobril funket det knall med 2stk for sosial angst,fikk også valium men de måte jeg spise 5stk av for samme effekt 50mg sobril ga meg. På meg funker benzo relativt dårlig vis jeg sitter hjemme aleine foran PlayStation i forhold til vis jeg er ute i sosiale omgivelser.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg pleier å faste 5-12 timer før jeg tar Sobril. Tar jeg det med mat i magen så merker jeg lite til ingenting.
Har gått over fra Sobril til Vival i år.Hadde da brukt førstnevnte i over tjue år.Har klart å halvere forbruket i antall tabletter.Selv syns jeg Vival er langt bedre.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns ikke sobril gir noen direkte rus. Men det dungerer veldig bra mot angst og sjokktilstander
Vært der, gjort det.
Noen her som kan svare på dette? Jeg og lurer litt på dette
Spørs litt hvilken dose dere får, men sobril generelt er ikke de sterkeste pillene man kan ta for angst. Xanor er vel en av de som gir best og størst effekt, men er også veldig avhengighetsskapende.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har du angst? Jeg har sosial angst, angst for å holde foredrag osv, prøver å eksponere meg for dette uten å ta sobril. Har jeg ekstra mye angst og kjenner at det ikke går uten sobril, tar jeg sobril og det gjør at du blir mindre nervøs og anspent, ikke bryr deg så mye om hva andre mener om deg. Er min erfaring da. De har aldri gitt meg noe rus. Men bruker de ikke for det heller. Tok de hjemme engang etter skikkelig fylleangst, da hjalp de ikke for satt bare hjemme.

Kan hende du må prøve noe annet for vet f.eks andre får mer ut av valium enn sobril. Jeg får ikke noe ut av valium, men sobril er best for min angst.

Men, merker også at har jeg drukket endel i perioder så fungerer sobrilen dårligere. Hørt det har noe med Gaba i hjernen å gjøre. Så prøver å trappe ned på alkoholen.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange som ikke får funk på sobril, jeg har sosial angst og litt diverse, aldri fått funk på sobril. Vival hjelper noe.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan også legge til at zopiclone er det eneste som funker skikkelig bra mot angsten min, så du er ikke alene om det.