Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2466
Vet ikke om dette er riktig kategori å poste i, men jeg vil gjerne ha besvart et spørsmål som omhandler tyvgods og hvorvidt det kan spores til de som står bak tyveriet:

Dersom jeg besitter noen pakker med alkohol som jeg vet er stjålet og anskaffet på en ulovlig måte (organisert) - kan man ved hjelp av det fysiske produktet, f. eks dets batch-nr osv - finne ut av hvem som står bak dette? Om så ved å scanne produktet for samtlige fingeravtrykk? Hvor mye kan man finne ut av ved å ha det fysiske produktet tilgjengelig?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det meste du vil kunne få gjennom batch nr er vel hvor det har blitt håndtert sist om det en gang, så hvis batchen er registrert på lastebil på vei til Bergen, men aldri registrert som ankommet vil de vel kunne se at den har forsvunnet på transporten dit. Hvis du er politi kan du skanne fingeravtrykk å se hvem som faller utenfor. Hvis det dukker opp fingeravtrykk som tilhører noen som ikke har noenting med produksjon, transport, oppbevaring av varen å gjøre er det vel trygt å se på den de tilhører som en mistenkt, men tviler på de ville gått så grundig inn i det med mindre det var snakk om øl til hundretusener.
Batchnr er vel hvilken batch/parti den alkoholen kommer fra under produseringen.

Så la oss si du har 2 kartonger vodka (24 flasker) så finner du ut fint lite.
For all del lever til polisen men de gidder ikke å bruke tiden på fingeravtrykk


Så bare nyt alkoholen din i fred du