Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6215
Har en liten situasjon her: Knuste mobilen på fylla (totalvraket) for en uke siden. Utrolig fyllesyk, jobber mye osv, så har ikke fått gjort noe med det enda... Dette er i utlandet hvor jeg bor, Europa. Tenker å ta det på reiseforsikring, har bare vært her noen uker. Kan jeg likevel anmelde forholdet en uke senere og forvente at forsikringssaken er null stress? Bør jeg anmelde lokalt, eller holder det å anmelde til Norge?

Jeg har brukt SIM-kortet som var i den "stjålne" mobilen i en annen telefon. Men kun sporadisk, hovedsakelig brukt mitt utenlandske nummer. Poenget er, hvis de etterforsker dette nærmere, vil det nok se dumt ut? Så burde jeg oppgi dato for tyveri etter dette, deretter ikke bruke SIM mer?

Generelt, er dette risikabelt? Har jo litt moralske problemer med dette. Samtidig er livet kjipt uten tlf, og sist gang jeg gjorde tilsvarende var 5+ år siden, har ingen andre forsikringssaker på meg.
Har gjort det du skriver i innlegget her, mer enn 5 ganger. Og da har jeg alltid meldt telefonen som jeg bruker stjålet. Aldri vært noe stress før eller etter. Eneste er at jeg har brukt forskjellige forsikringer hvis du bruker Telenor sin, blir mobilen IMEI sperret. Men som sagt gjort dette flere ganger brukt simmen og mobilen etterpå, aldri vært noe problem
Jeg ville ikke hørt på han over akkurat.. men.. Skal det taes på reiseforsikring må du anmelde lokalt.

Har hvert mye skriverier om reiseforsikringssvindel i sommer.
Hvorfor ikke bare si at du greide å ødelegge telefonen mens du var ut å reiste?
Hvis de undersøker nærmere, feks ved å ta kontakt med telefonoperatør, og de finner ut at simkortet i den "stjålne" mobilen er blitt brukt etter den ble meldt stjålet så vil nok dette virke rart, og kan føre til problemer. Slik jeg ser det så bør du ta ut simkortet, kvitte deg med mobilen, og så anmelde til lokalpolitiet at du er nylig blitt utsatt for lommetyveri på offentligtransport eller noe lignende. Du kan da opprette sak hos forsikringsselskapet, de vil neppe finne ut av hvilken mobil ditt simkort har vært brukt i. Hvis den ødelagte mobilen kan skrus på, og koble seg opp mot mobilnett så kan du gjøre det en siste gang før du tar ut simkortet igjen og melder den stjålet, for sikkerhetsskyld.
Sist endret av Bomboklat; 19. august 2019 kl. 02:52.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Hvorfor ikke bare si at du greide å ødelegge telefonen mens du var ut å reiste?
Vis hele sitatet...
Tror også at det er det beste, om du ikke har gjort det flere ganger så vil de kanskje ikke legge så mye i den saken? Men heller bare erstatte den.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Har du sjekket om reiseforsikringen din i det hele tatt dekker telefon? Ikke alle gjør det lenger, og noen har nokså drøye egenandeler på mobil.