Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4121
Hei

Pga daglig røyking ser jeg etter alternative måter og innta hasj på. Om ikke så daglig så er det ihvertfall svært ofte, og tvilsomt at tobakksrøyk blandet med kif ufiltrert er veldig godt for lungene.

Jeg har prøvd å spise det, men det blir for tungvindt, varer for lenge, hitter for sterkt osv.

Jeg vurderer derfor en vape. Er dette bra for lungene eller er det nesten like ille som vanlig røyk? Isåfall hva anbefaler folk? Kan man bestille fra nett uten å risikere politiet på døren

Har aldri vært borti politi tidligere og bor en rolig blokk så besøk her av politi hadde vært krise.
Ren hasj i pipe eller vape er nok det beste. Vaporizere er veldig ålreit, de oppnår ikke like høye temperaturer som piper, så de negative effektene blir mindre. Du unngår også tobakken. Likevel er det nok varmt nok til at du mister flimmerhårene, så direkte sunt er det nok ikke. Jeg kjøpte en vaporizer i amsterdam som jeg bruker ofte. Man får riktignok ganske små mengder om gangen (kammeret hvor man legger hasjen er ikke så veldig stort), så hvis du er av typen som røyker 0.5g per joint så blir nok vape upraktisk.

Ellers er det usannsynlig at vaporizere blir stoppet i tollen, med mindre du bestiller fra SMOKEWEEDEVERYDAY.com, og selv da er det ikke ulovlig. Bestill fra en pålitelig nettside som ikke har marijuana i tittelen så går det nok fint.
Det finnes tobakkserstatninger på de fleste headshops. Jeg har dog aldri prøvd de.
Eller så var det en gang jeg var tom for mekkesigg, så jeg prøvde tørket persille istedet (i bongen). Siden har jeg ikke brukt annet. Brenner utmerket, mild smak, og jeg får MYE mindre slim i halsen. Billig er det også.

Woohoo! 100 innlegg!
Sist endret av Splooge999; 5. februar 2018 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Det finnes tobakkserstatninger på de fleste headshops. Jeg har dog aldri prøvd de.
Eller så var det en gang jeg var tom for mekkesigg, så jeg prøvde tørket persille istedet (i bongen). Siden har jeg ikke brukt annet. Brenner utmerket, mild smak, og jeg får MYE mindre slim i halsen. Billig er det også.

Woohoo! 100 innlegg!
Vis hele sitatet...
Den vanligste (eneste?) er GreenGo. Den inneholder "Hazel leaf, Papaya, Mint and Eucalyptus." som alternativ til tobakk. For min del brenner den like bra og smaker greit.

Noen foretrekker tobakk da det er den smaken dem er vandt med. Men de fleste blir fort vandt med GreenGo. Nå foretrekker jeg det over tobakk. Ligger sikkert noen nøyaktige tall på google, men den er sunnere enn tobakk.

Sist endret av KjemikalieX; 5. februar 2018 kl. 20:34.
Jeg anbefaler definitivt en vape. Det finnes veldig mange der ute og jeg har bare prøvd Volcano, Da Buddha og nå har jeg en Arizer Solo 2.

De to førstnevnte er desktop, altså store vapes som ligger der, mens den siste er en portable. Den er veldig bra imo.

Vanskelig å anbefale noe. Bedre om du leser litt på forskjellige type vapes og se hva som passer best for deg.

Kan bli dyrt når du skal bestille men det er absolutt verdt det i lengden.
Sist endret av Salazar; 5. februar 2018 kl. 20:55.
Anonym bruker
"Sint Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilken vape anbefaler dere til brunt?
hvor kjøper man greengo?
Sitat av Monsterdre Vis innlegg
hvor kjøper man greengo?
Vis hele sitatet...
Internet eller lokale headshops. Feks Shangri-la i Oslo. Er ikke alle sjappene som har den.
Prøvd litt av det meste alternativ tobakk, rent, vape, bong, mat, kakao, kake og det funker for en kort stund, men av eller annen grunn faller jeg alltid tilbake til god gamle jointen.

Om du ikke er fan av alternativtobakk og er veldig glad i å holde jointen, kan du prøve å gjøre minimale tiltak som kanskje blir mye i lengen. Tiltak jeg gjør for helsen når det gjelder joint:
-Filter: Lager en filter med litt ekstra filtrering, i de vanlige filterpakkene så river jeg en liten "firekant" midt i der man skal brette "M´en", putter deretter en liten bomullsdott fra sigaretten der, ikke så stor at det gjør filteret tett.
- River bort all unødvendig papir, og ved god tid og mye kjærlighet kan det hende jeg klipper bort halve limet også. Unødvendig mye lim.
- Marlboro silver, beste sigarett mekket jeg vet om. Vet om mange som bruker Kent HD og andre alternativer med lite skadeinnhold. Vær da bevist på at mange av disse sigarettene har tobakken høyere skadeinnhold enn vist på pakken, men filteret er bare mye bedre. Eksempel er da Kent HD som har kullfilter. Om du river opp filteret ser du masse sorte partikler, det er da filteret som renser dritten.
- Toaster siggen som faen og blåser ut "røyken"/dritten. Tobakken kan bli tørr da, så kifen burde du smuldre opp og ikke gni inn, siden da vi tobbaken bare knuses og jointen blir ikke luftig.

Litt slitsomt, men har du tid og kjærlighet så har jeg troa at det gjør litt for helsen i lengden. Ihverfall en liten tiltak ;P Bare spør om det var noe som var litt utydelig.
Sist endret av Fka; 6. februar 2018 kl. 12:31.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk meg volcano for noen månder siden.. Jeg har brukt rein hasj men også litt grønt. Jeg syns den funker veldig fint. Kjennes veldig mye bedre ut for lungene. Og lukter mye mindre, som også er et pluss for min del.
tips på hvor i norge eller utlandet man kan kjøpe greengo?
Hvis det er pot det er snakk om så burde du ta en titt på DynaVap. Sparker som et troll og koster roughly 50 dollar, durable som pokker er den også.

Et spm. verdt å stille er om du oftest rlyker alene eller sammen med andre? Liker du best å fyre en joint og bruke tid med den eller noen kjappe bong trekk?
Går i begge deler så hvis jeg først skal kjøpe en vaper så tenker jeg en som kan ta begge deler.

Nikotinen er jeg ikke så redd for da jeg uansett snuser. Så diverse urtemikser er ikke noen god løsning for meg da dette fortsatt vil være skadelig for hals og lunger.

Ødelegger en vape flimmerhårene på samme måte som en vanlig joint? Tenker da av typen volcano ol.

Det går i joints. Røyker mest alene, men bong gidder jeg ikke å stå ute med på verandaen. (Bor midt i en by)Vape kan jeg jo gjøre innendørs, men sjeldent jeg gidder det med bong. Blir så mye styr med lufting osv. (Har felles vent. Anl i blokka her så blir fort lukt også).

Jeg heller mot vape for å være ærlig. Det eller å slutte, men det vil jeg jo helst ikke.
Sist endret av flyndra90; 7. februar 2018 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg testet firefly 2 i går! Anbefales på det sterkeste, ble stein på linje med ett skikkelig bongtrekk.
Brunt funker generelt bra på vape og, men sørg for å ha en rist mellom varmeelementet og hasjen. Blir fort vanskelig å rengjøre hvis ikke.
Brunt gir også latterlig mange trekk så ikke bli overrasket om du ikke orker alt.
Vaping er uten tvil det sunneste (Ser du bort i fra edibles).

Tobakk eller ei, å inhalere røyk fra brent plantemateriale er aldri bra for kroppen.
Bestilte en kandypens prism plus. Kanskje jeg går for en stor vape etterhvert, men mest praktisk om jeg kan bruke den ute. Selv om det blir mindre lukt enn ved jay/bong så blir det vel fortsatt litt lukt?
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Bestilte en kandypens prism plus. Kanskje jeg går for en stor vape etterhvert, men mest praktisk om jeg kan bruke den ute. Selv om det blir mindre lukt enn ved jay/bong så blir det vel fortsatt litt lukt?
Vis hele sitatet...
Lukter popkorn =)