Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1394
Kan man ta ut penger med apple pay i butikk på samme måte som man ville gjort med bank kort?
Sitat av Dough Vis innlegg
Nei.
Vis hele sitatet...
Helt sikker? Har du prøvd?
Mener på at en venn av meg gjorde det i fjor sommer, men kan ta feil.

Kan man ta ut penger via vipps da? Trenger å fåt tatt ut penger imorgen, men har søren ikke kort...
Nei du kan ikke ta ut penger med apple pay. Nei du kan ikke ta ut penger med vipps. Du får vippse til en kompis med kort så får hen ta ut penger tildeg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Nei.
Vis hele sitatet...

Jo, det kan man vell?

Finn en butikk som har kontanttjenester, og si ifra i kassen at du vil ta ut (eller sette inn kontanter) også "tapper" du med mobilen.
Sitat av Jallamedalla Vis innlegg
Nei du kan ikke ta ut penger med apple pay. Nei du kan ikke ta ut penger med vipps. Du får vippse til en kompis med kort så får hen ta ut penger tildeg.
Vis hele sitatet...
IIRC, så tok jeg ut penger med vipps en gang. Kan hende jeg husker feil dog...
Du kan ta ut og sette inn kontanter i NorgesGruppens butikker over hele landet: alle butikkene i Meny og Kiwi, nesten alle Spar og noen av Joker-butikkene. Vi regner med at det blir flere butikker med tjenesten vår etter hvert!

Hvordan fungerer det?

Se etter skilt med Kontanttjenester i butikk. Si fra at du ønsker å sette inn penger eller ta ut penger.
Tæpp eller sett inn BankAxept-kortet ditt i betalingsterminalen og tast PIN-koden din.
Sjekk at beløpet du setter inn eller tar ut stemmer. Da er kontantene i boks!
Kort om tjenesten:

Maksimalt innskudd er kr. 20.000, uttak kr. 10.000.
Du kan sette inn 25 mynter per valør, dvs. 1-kroner, 5-kroner, 10-kroner, 20-kroner.
Du må ha med kortet ditt og taste PIN-kode hver gang.
Du kan ta ut/sette inn på kontoen som er knyttet til kortet.
Følger butikkens åpningstider.
Du trenger ikke handle for å bruke tjenesten.
Du kan tæppe, uansett beløp.
Du kan ikke kjøpe vekslepenger.

https://vipps.no/produkter-og-tjenes...ster-i-butikk/


Det skal med andre ord være helt problemfritt å ta ut penger med vipps så lenge du kan tæppe!
Ordner seg når man googler litt som regel, dette var første treffet jeg fikk.
Sist endret av DrDeath; 7. august 2023 kl. 03:04.
Det går ikke ta ut med googlepay/applepay kun med fysiske kort.
Dette gjelder alle butikker som har bankaxept avtalen.
Du får opp meldingen "tjeneste ikke støttet" eller "tjeneste utilgjengelig" på terminalen.
Har prøvd på alle butikker og må si at desverre så funker det ikke. Standard melding er «Bank støtter ikke tjenesten» - tok kontakt med kundeservice som sa at det skulle gå, så ble lyvet til. Dårlig at det ikke funker
Sist endret av Tokroner; 7. august 2023 kl. 14:10. Grunn: Rettelse