Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 2767
Noe jeg har fundert over en liten stund er hvordan folk faktisk bruker kvalitetspoengene på dette forumet? Hva er det dere vektlegger i innleggene som fortjener kvalitetspoeng? Er det humor, god mengde med saklig informasjon, vitser, moralprekener?

Personlig så gjør jeg dette ganske spontant, noe jeg vil påstå mange andre her også sikkert gjør.

Men noe jeg kanskje gjør som ikke så altfor mange andre bruker poengene sine på er personer som bringer frem veldig interessante diskusjoner. Om postene ikke er veldig godt formulert, inneholder mye informasjon har ikke så mye å si, men hvis personen klarer å få hundrevis av personer til å engasjere seg mener jeg at det er verdig et av mine kvalitetspoeng.

Noe annet som er interessant i mine øyne er hvor sparsomme dere er med poengene. Jeg er ikke helt sikker på om det er noen grense på hvor mange man kan gi ut hver dag, men for meg går det nok gjennomsnittlig rundt et kvalitetspoeng hver dag. Ikke nødvendigvis fordi jeg mener det er dårlig innlegg som blir postet, men heller noe på grunn av den spontaniteten som jeg nevnte ovenfor. Jeg får rett og slett bare en følelse av denne posten fortjener et poeng, og da blir det slik.

Kunne ikke finne noen annen post angående dette, så tar sjansen på å poste det. Blir morsomt å se hva slags synspunkter dere andre har. Hva er det dere legger vekt på?
hvis jeg syns det er bra,morsomt eller hvis jeg syns synd på fyren

åsså syns jeg folk her er altfor sparsomme på poenga sine!
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Noe jeg har fundert over en liten stund er hvordan folk faktisk bruker kvalitetspoengene på dette forumet? Hva er det dere vektlegger i innleggene som fortjener kvalitetspoeng? Er det humor, god mengde med saklig informasjon, vitser, moralprekener?

Personlig så gjør jeg dette ganske spontant, noe jeg vil påstå mange andre her også sikkert gjør.

Men noe jeg kanskje gjør som ikke så altfor mange andre bruker poengene sine på er personer som bringer frem veldig interessante diskusjoner. Om postene ikke er veldig godt formulert, inneholder mye informasjon har ikke så mye å si, men hvis personen klarer å få hundrevis av personer til å engasjere seg mener jeg at det er verdig et av mine kvalitetspoeng.

Noe annet som er interessant i mine øyne er hvor sparsomme dere er med poengene. Jeg er ikke helt sikker på om det er noen grense på hvor mange man kan gi ut hver dag, men for meg går det nok gjennomsnittlig rundt et kvalitetspoeng hver dag. Ikke nødvendigvis fordi jeg mener det er dårlig innlegg som blir postet, men heller noe på grunn av den spontaniteten som jeg nevnte ovenfor. Jeg får rett og slett bare en følelse av denne posten fortjener et poeng, og da blir det slik.

Kunne ikke finne noen annen post angående dette, så tar sjansen på å poste det. Blir morsomt å se hva slags synspunkter dere andre har. Hva er det dere legger vekt på?
Vis hele sitatet...
Jeg personlig gir det til poster som enten er morsomme, informative eller bare en bra kommentar!

Og nei, jeg gir deg ikke KP nå. Jeg vurderte det. Men droppa det....
jeg er også relativt sjenerøs med poengene. ofte gir jeg fordi jeg er enig med noen, eller så kan det være at noen ga meg svar på noe jeg lurte på.
Saklig informasjon, svar på mine spørsmål, oppfinnsomhet og noe humor.

Jeg vet ikke om dette er fakta, men for meg som virker det som KP blir brukt 10ganger mer på humor enn på kvalitet :/
Poster jeg liker? Om det er fordi den er morsom, informativ eller en mening jeg er enig i.
Jeg gir poeng til poster som jeg kan være enig i, er informativ og noen ganger morsom.
Sitat av Az0g Vis innlegg
Jeg vet ikke om dette er fakta, men for meg som virker det som KP blir brukt 10ganger mer på humor enn på kvalitet :/
Vis hele sitatet...
Hvis man ser etter så ser man jo at saklige emner som denne forskningen på Nyhetsspeilets troverdighet som sanker inn KP i fleng. Ingen humorinnlegg som har fått flere hundre poeng, er det?
Som de fleste andre, velger jeg å gi KP til poster jeg finner informative, forklarende og tidvis morsomme. Jeg føler likevel at jeg praktiserer utdelingen av KP litt annerledes enn mange andre; eksempelvis gir jeg ofte KP til personer jeg diskuterer mot, dersom de klarer å komme med gode argumenter og rasjonelle grunnlagg (om jeg enn ikke er enig). I tillegg gir jeg sjeldent KP til personer som kun skriver et par linjer, der h*n rakker ned på en annen sin mening - uten en gang å utrede om hva h*n mener er riktig - eller dokumentere det på noen som helst vis.
Hvis den er informativ og godt skrevet, hvis den er morsom/spot on, av og til gir jeg KP hvis jeg er enig i en post i stedet for å skrive akkurat det samme selv i en ny post, sparer tid og forumplass
Jeg gir bare kvalitetspoeng dersom jeg kan fantasere at brukeren ser sexy ut i undertøy!
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg gir bare kvalitetspoeng dersom jeg kan fantasere at brukeren ser sexy ut i undertøy!
Vis hele sitatet...
Se der ja, noen har allerede vært ute å gitt deg et KP
Jeg gir kvalitetspoeng til velformulerte innlegg med masse nyttig informasjon og gjerne en dose humor.
Liar
Trådstarter
Vi har jo gode eksempler på hva som sanker kvalitetspoeng her på forumet. Inne på "Dine rettigheter" var det jo en tråd om en fyllekjører, der det første svaret var to velformulerte setninger som lød noe slik "Jeg håper inderlig at personen mister lappen. Fyllekjøring har jeg ingenting til overs for." Det vil jeg påstå går nærmest under "moralpreken" sjangeren, og slike gir jeg sjeldent kvalitetspoeng til. På en annen tråd som handlet om dameproblemer postet en fyr et bilde av menn og kvinner fremstilt ved hjelp av knapper, noe jeg trakk fort på smilebåndet av, derav kvalitetspoeng. Ellers gir jeg gladelig kvalitetspoeng til alle poster som øker min forståelse for rusmidler, siden det er det jeg hovedsakelig bruker mesteparten av tiden min her på å lese om.

Ellers så jeg jo også en fyr som hadde noe slikt i signaturen sin "Kvalitetspoeng er for poster av kvalitet, ikke de som er morsomme etc." Jeg synes det er morsomt at noen faktisk kan opprettholde en slik holdning, da det er vanskelig, i hvert fall for min del, å ikke gi kvalitetspoeng til folk som lyser opp tiden din her på forumet.

En annen ting! La oss si at du i enn eller annen diskusjon finner ut at en person har stikk motsatt meninger enn deg, og dette finner du så irriterende at du rett og slett bygger opp et slags sinne eller hat om du vil for denne personen. Vil du da la dette gå utover h*n i andre poster, selv om personen poster svært saklige innlegg?
Har aldri gitt ut KP. Orker ikke sitte å trykke på et grønt plusstegn mens jeg leser?
Humør

The message you have entered is to short. Well fuck you it aint now
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Humør

The message you have entered is to short. Well fuck you it aint now
Vis hele sitatet...
Du er god på å tolke humøret til en person gjennom skjermen eller...?
Sitat av Restyle Vis innlegg
Du er god på å tolke humøret til en person gjennom skjermen eller...?
Vis hele sitatet...
Det falt deg ikke inn at han kansje tolker det ut i fra hvordan personen skriver.
Sist endret av skolms; 25. mars 2010 kl. 22:59.
Sitat av skolms Vis innlegg
Det falt deg ikke inn at han kansje tolker det ut i fra hvordan personen skriver.
Vis hele sitatet...

Personelig når jeg ser folk skrive noe EPIC FAIL EPIC WIN PWNAGE OWNAGE osv. Så syns jeg det er extremt morsomt, og ja jeg har skikkelig barnslig humør.
I dønt care I can do wathever I want ! - Cartman

Sjeldent jeg gir ut kp til folk som skriver nesten bok - bare fordi jeg er lat og orker ikke lese, så når jeg leser noe kort med humør så fortjener det KP.

Ellers er KP oppskrytt
Sitat av sneakyjones Vis innlegg
jeg er også relativt sjenerøs med poengene. ofte gir jeg fordi jeg er enig med noen, eller så kan det være at noen ga meg svar på noe jeg lurte på.
Vis hele sitatet...
Det der er pretty much meg også. Men det spørs ofte på humør også da.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Personelig når jeg ser folk skrive noe EPIC FAIL EPIC WIN PWNAGE OWNAGE osv. Så syns jeg det er extremt morsomt, og ja jeg har skikkelig barnslig humør.
Vis hele sitatet...
Hva er et barnslig humør?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg gir fint lite KP. FOr at jeg skal si KP må jeg i grunnen tenke til meg selv ting som "ja!" eller "nettopp" når jeg leser innleggende. Jeg gir også KP til folk jeg argumentere IMOT om de har argumenter jeg syntes var gode som en slags anerkjennelse av at jeg likte argumentet deres og syntes diskusjonen er god. Poenget med diskuteringen er jo ideelt og finne frem til en sannhet, men vi har jo alle egne meninger og ofte er det slik at ikke en gang hundre slashdotter kan forandre på dette.

Jeg gir også litt KP for humor, men da skal det være en god lol. Jeg gir også KP når jeg blir imponert, pengebingen som noen lagde forleden er et glimrende eksempel, såfremt som gode bilder osv.

Når det kommer til KP jeg får så er det eneste som betyr noe hvem som gav KP.
30KP fra randoms er ingenting i forhold til ett KP fra Slashdot, jeg kommer litt når han gir meg KP.
Får jeg KP fra brukere jeg missliker kan jeg faktisk blir skuffet fordi KPen "ikke betydde noe".

And that pretty much sums it up
Jeg gir KP til innlegg med god informasjon, godt skrevet og som hjalp meg
Er humøret på topp har det hendt jeg har gitt KP til gode kommentarer og humor som mange nevner
Ser ut som de fleste her gir KP av nogenlunde samme grunn.
Liar
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Når det kommer til KP jeg får så er det eneste som betyr noe hvem som gav KP.
30KP fra randoms er ingenting i forhold til ett KP fra Slashdot, jeg kommer litt når han gir meg KP.
Får jeg KP fra brukere jeg missliker kan jeg faktisk blir skuffet fordi KPen "ikke betydde noe".

And that pretty much sums it up
Vis hele sitatet...
Mener du at man faktisk kan se hvem som har gitt deg kvalitetspoeng? Eller forteller slashdot deg det hver gang han gir deg et? Ble litt interessert her nå, jeg.
Jeg gir nok svært lite kåpe selv.
Folk som starter interessante diskusjoner, de som sier noe fornuftig, de som bidrar til forumet, de som løser problemer og de som generelt gjør en innsats for å bevare Den Gode Stemning er de som får kåpe av meg.

Som SIO er jeg også litt opptatt av hvem som gir meg kåpe. Hvis en idiot (og ja, det finnes noen av disse på nFF.) gir meg kåpe blir jeg bare trist. Da ser jeg på innlegget slik at jeg lærer hva slags innlegg jeg ikke skal skrive...

For å se hvem som har gitt kåpe, klikker du bare på poengene...
Sist endret av Halalgeir; 25. mars 2010 kl. 23:19.
Jeg sanka sikkert 300 kvalitetspoeng på en håpløs historie om hvordan jeg klarte å smøre kølla mi inn i skjegget til faren min. Den tråden ble slettet.
Så jeg har faktisk makt til å gjøre noen trist og skuffet? På et diskusjonsforum på internett? Come on.

Jeg gir kvalitetspoeng til folk som skriver gode poster som er interessante for meg, poster jeg er enig i, poster jeg ler av, poster der noen retter på hva en av "storposterene og respekterte" har skrevet på en måte som man skulle tro dem satt på en hvit høy hest.
Sist endret av skolms; 25. mars 2010 kl. 23:26.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Humor og gode poenger er en slager hos meg.
Eg gir kp til informative poster, gjerne en post der noen med lang fartstid på forumet gir noen skikkelig verbal juling. Er glad i krasse svar for å understreke poeng.
Elles gir eg kp som eit utrykk for at eg er einig, i staden for å fylle opp trådane med vås som "heilt enig" etc.

Og kven som gir kvalitetspoenga har sjølvsagt mykje å sei for den eigentlege verdien. Postar alá 4chan som får uhorveleg med kp har eg lite til overs for.
Sitat av skolms Vis innlegg
Så jeg har faktisk makt til å gjøre noen trist og skuffet? På et diskusjonsforum på internett? Come on.

Jeg gir kvalitetspoeng til folk som skriver gode poster som er interessante for meg, poster jeg er enig i, poster jeg ler av, poster der noen retter på hva en av "storposterene og respekterte" har skrevet på en måte som man skulle tro dem satt på en hvit høy hest.
Vis hele sitatet...
Tro meg. Dette har ingenting med "storpostere og respekterte" eller vif/crew/admin å gjøre. Det er ufatterlig mange skikkelig fete brukere her. Det er jo tross alt derfor jeg tilbringer endel tid her inne. Allikevel er det ikke til å stikke under en stol at det også finnes enkelte idioter her inne. Dette er folk som kan komme på å gi meg kåpe hvis jeg prøver å være vittig/sarkastisk mot en som har postet noe. Da ser jeg med en gang at det er det de premierer og prøver derfor å ungå å skrive slike innlegg.

Når det gjelder det å gi kåpe tror jeg faktisk jeg er mer restriktiv til å gi poeng til de som har mange fra før. Jeg bruker det da heller som en selvtillittsboost til medlemmer som ikke nødvendigvis har 10^4 poeng, men som skriver noe fornuftig...
Jeg gir KP - derfor er jeg.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
KP er etter min mening en liten "stjerne i boka" ettersom hva brukeren har sagt. Om teksten som er blitt skrevet er off topic, eller om det er konstruktivt er for meg irrelevant, bare innholdet faktisk har gitt meg en følelse av at nå vil jeg gi deg en stjerne.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Tro meg. Dette har ingenting med "storpostere og respekterte" eller vif/crew/admin å gjøre. Det er ufatterlig mange skikkelig fete brukere her. Det er jo tross alt derfor jeg tilbringer endel tid her inne. Allikevel er det ikke til å stikke under en stol at det også finnes enkelte idioter her inne. Dette er folk som kan komme på å gi meg kåpe hvis jeg prøver å være vittig/sarkastisk mot en som har postet noe. Da ser jeg med en gang at det er det de premierer og prøver derfor å ungå å skrive slike innlegg.

Når det gjelder det å gi kåpe tror jeg faktisk jeg er mer restriktiv til å gi poeng til de som har mange fra før. Jeg bruker det da heller som en selvtillittsboost til medlemmer som ikke nødvendigvis har 10^4 poeng, men som skriver noe fornuftig...
Vis hele sitatet...
Jeg tror kansje du misforstod meg litt i det andre avsnittet. Det siste jeg skrev er noe jeg gir KP til og det var ikke siktet mot noe du eller noen andre skrev her i tråden.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Noe jeg har fundert over en liten stund er hvordan folk faktisk bruker kvalitetspoengene på dette forumet? Hva er det dere vektlegger i innleggene som fortjener kvalitetspoeng? Er det humor, god mengde med saklig informasjon, vitser, moralprekener?

Personlig så gjør jeg dette ganske spontant, noe jeg vil påstå mange andre her også sikkert gjør.

Men noe jeg kanskje gjør som ikke så altfor mange andre bruker poengene sine på er personer som bringer frem veldig interessante diskusjoner. Om postene ikke er veldig godt formulert, inneholder mye informasjon har ikke så mye å si, men hvis personen klarer å få hundrevis av personer til å engasjere seg mener jeg at det er verdig et av mine kvalitetspoeng.

Noe annet som er interessant i mine øyne er hvor sparsomme dere er med poengene. Jeg er ikke helt sikker på om det er noen grense på hvor mange man kan gi ut hver dag, men for meg går det nok gjennomsnittlig rundt et kvalitetspoeng hver dag. Ikke nødvendigvis fordi jeg mener det er dårlig innlegg som blir postet, men heller noe på grunn av den spontaniteten som jeg nevnte ovenfor. Jeg får rett og slett bare en følelse av denne posten fortjener et poeng, og da blir det slik.

Kunne ikke finne noen annen post angående dette, så tar sjansen på å poste det. Blir morsomt å se hva slags synspunkter dere andre har. Hva er det dere legger vekt på?
Vis hele sitatet...
Jeg ga deg KP fordi du startet en tråd jeg lenge har gått å tenkt på.
Jeg gir KP når noen enter sier noe jeg er enig i, har et veldig godt poeng (enten jeg er enig eller ei), om noen sier noe jeg selv kunne sagt eller klarer å si noe jeg har prøvd å si bare mer forståelig.
Jeg prøver å ikke være for dømmende mot skrivefeil, da jeg er en av de som sliter med dette.
Jeg gir KP til innlegg jeg setter pris på.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
er det bare meg, eller er denne tråden om KP full av KP ? fikk nettop "yo dawg..." moment.

uansett, jeg gir KP når jeg får en "awesome" følelse av av posten.

trenger ikke være konstruktiv, men helst ^^
Her inne er det vell gjerne 50/50 på sarkasme og humor/nyttig info som får poeng.

Selv så gir jeg på innlegg som gir meg en god latter, eller poengterer noe på en god måte som jeg er enig i.
Spontant.

Gir ofte KP til innlegg jeg synes er idiotiske, for så å opplyse om det. (idioter..)
Og dermed KP til innlegg der jeg fniser og tenker "Ja, faen..", eller "Haha fy fan, han har rett."
Well.. Gir KP til hva jeg vil jeg. og gir f i hva andre tenker om det

Fuck you KP-fawkers.

Edit: skrev litt vel stygt..
Sist endret av Colafreak; 26. mars 2010 kl. 00:28.
Jeg gir kvalitetspoeng til poster som inneholder kvalitet, være seg i form av gode meninger og poenger, velartikulerte tekster, bra bilder/verker eller bare poster som er dritmorsomme.
Sist endret av Viva la Opium; 26. mars 2010 kl. 00:29.
Se min signatur..
Jeg gir egentlig bare KP til innlegg jeg interesserer meg for. Jeg gir nesten aldri KP til et innlegg jeg føler ikke angår meg, er det egoistisk? Jeg har aldri tenkt over det før nå, men jeg gir som oftest ikke KP til innlegg jeg ikke er enig i heller - selv om det er bra skrevet; men selvsagt, jeg har unntak jeg også. Og som noen har skrevet før så blir noen skuffet av å få et KP av folk de missliker, så jeg gir av og til poeng til folk jeg mistenker missliker meg, bare for å gjøre dagen deres littegranne verre - de KP'ene er også fortjent iform av gode innlegg også da bare for å få det på det rene.

Da jeg først registrerte meg på Freakforum levde jeg for KP. Jeg skrev aldri et innlegg hvis det ikke var en sjanse for meg å få ihvertfall et KP, men nå er ikke det så viktig lengre, egentlig. Selv om det kanskje burde være det...
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg gir fint lite KP. FOr at jeg skal si KP må jeg i grunnen tenke til meg selv ting som "ja!" eller "nettopp" når jeg leser innleggende. Jeg gir også KP til folk jeg argumentere IMOT om de har argumenter jeg syntes var gode som en slags anerkjennelse av at jeg likte argumentet deres og syntes diskusjonen er god. Poenget med diskuteringen er jo ideelt og finne frem til en sannhet, men vi har jo alle egne meninger og ofte er det slik at ikke en gang hundre slashdotter kan forandre på dette.

Jeg gir også litt KP for humor, men da skal det være en god lol. Jeg gir også KP når jeg blir imponert, pengebingen som noen lagde forleden er et glimrende eksempel, såfremt som gode bilder osv.

Når det kommer til KP jeg får så er det eneste som betyr noe hvem som gav KP.
30KP fra randoms er ingenting i forhold til ett KP fra Slashdot, jeg kommer litt når han gir meg KP.
Får jeg KP fra brukere jeg missliker kan jeg faktisk blir skuffet fordi KPen "ikke betydde noe".

And that pretty much sums it up
Vis hele sitatet...
Gav deg KP fordi jeg kjente meg igjen i innlegget ditt. Denne fellesfølelsen er noe jeg trakter etter, fint å vite at jeg ikke er alene om tankene mine. God natt
Jeg gir KP til innlegg som er en kombinasjon av godt skrevet og enten underholdende, interessante eller spennende.

Flere av de ordene kan sånn egentlig gå under ett, men jah.
Sist endret av Archj; 26. mars 2010 kl. 01:41.
virker nesten som kp har blitt ett spill.
gir kp når jeg liker det som står der og når jeg trykker feil.
på lange store tråder bruker jeg å scrolle igjennom, å lese alle inlegg med 5+kp, fordi jeg ikke gidder å lese masse piss.

ønsker en funkjson som finner igjen inleggene DU har gitt kp.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg gir ikke så mange KP som jeg antakelig kunne ha gitt. Jeg tenker ikke så ekstremt mye på KP, men når jeg gir et, ender det stort sett opp på innlegg som imponerer. Morsomme innlegg, velskrevne innlegg, innlegg med bra innhold. Meninger som er godt formulert (og gjerne, av en eller annen grunn, som jeg er minst delvis enig i ) og så videre.

Jeg synes også det er fint å gi et KP dersom noen har hjulpet noen på en bra måte.
Og hvorfor kvalifiserer ikke en morsom post som en kvalitetspost?
KP gis ofte til de som allerede har mye KP, fordi man antar at personer med mye KP har noe spesielt smart å si. Jeg registrerer at jeg får uforholdsmessig mye KP selv om jeg skriver bare vissvass.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg gir ikke så mange KP som jeg antakelig kunne ha gitt. Jeg tenker ikke så ekstremt mye på KP, men når jeg gir et, ender det stort sett opp på innlegg som imponerer. Morsomme innlegg, velskrevne innlegg, innlegg med bra innhold. Meninger som er godt formulert (og gjerne, av en eller annen grunn, som jeg er minst delvis enig i ) og så videre.

Jeg synes også det er fint å gi et KP dersom noen har hjulpet noen på en bra måte.
Vis hele sitatet...
Vel, det er nøyaktig akkurat slik jeg og KP har det selv. Sparte du meg for litt skrivejobb
Hvis posten gir godt svar til trådstarter eller annen post, og innefor relevant tema fortjener han KP