Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 21287
Hei freaks! I 2006 kjøpte 200.000 iraqiske dinarer. Har nå idag fått høre at disse iraqiske dinarene vil bli til en gyldig valuta der en dinar er verdt rund 8-12 dollar i neste uke en gang! Ble helt blåst bort av dette og nå etter litt research så ser jeg f**n me at sider som tidligere har solgt dinarer er midlertidig nede pga " is currently undergoing some major changes never before seen in the market "

Altså, vil bare ha kommentarer om andre folk som kanskje har investert i dinarer og tenker det samme som meg.

Edit : 200000*8*5,6 = 8,9 mil til 13 millioner NORSKE KRONER!

- Magnus
Har ikke peiling, men hvor mye kjøpte du de 200,000 for? Blir så missunnelig hvis det er sant, lol...
Sist endret av Spirituell; 2. mars 2012 kl. 22:36.
Lucky bastard
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Brukte cirka 2k for 8* 25000 dinarer.
Kan jeg kjøpe 1000 dinarer av deg <3
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Kan jeg kjøpe 1000 dinarer av deg <3
Vis hele sitatet...
Jada, blir 44800 det.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Vil også legge til at jeg bare er 17 år!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Vil ikke alle de som eier dinarer bli skamrike alle mann nå?

Virker litt vel urealistisk..
Sist endret av Bombasa; 2. mars 2012 kl. 22:42.
Dette kan jo være et genialt opplagt spill av MagnisX, der han annonserer at han har noe som "trolig" går opp i pris, og selger dette til andre veldig overpriset, og over tiden viser det seg at dinaren går nedover, men Magnis har tjent en formue og blitt kvitt verdiløse dinarer!

Det skulle dere ikke trodd!
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av CarstenMagnus Vis innlegg
Dette kan jo være et genialt opplagt spill av MagnisX, der han annonserer at han har noe som "trolig" går opp i pris, og selger dette til andre veldig overpriset, og over tiden viser det seg at dinaren går nedover, men Magnis har tjent en formue og blitt kvitt verdiløse dinarer!

Det skulle dere ikke trodd!
Vis hele sitatet...
Bare for og legge til. Kommer ikke til og selge til en sjel!
Cookie Monstah ^_^
noen som vet hvor man kan få kjøpt slike på kort varsel? ^_^

Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bare for og legge til. Kommer ikke til og selge til en sjel!
Vis hele sitatet...
gjerrigknark
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av CarstenMagnus Vis innlegg
Dette kan jo være et genialt opplagt spill av MagnisX, der han annonserer at han har noe som "trolig" går opp i pris, og selger dette til andre veldig overpriset, og over tiden viser det seg at dinaren går nedover, men Magnis har tjent en formue og blitt kvitt verdiløse dinarer!

Det skulle dere ikke trodd!
Vis hele sitatet...
Tror nok man må tenke noen par hakk høyere enn tråder på diverse forumer om man skal klare å endre prisen på noe såpass stort..
Sitat av lordstian Vis innlegg
noen som vet hvor man kan få kjøpt slike på kort varsel? ^_^
Vis hele sitatet...
Ja, Magnisx har 200 000.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bare for og legge til. Kommer ikke til og selge til en sjel!
Vis hele sitatet...
Hvis dette går igjennom og du blir mangemillinær, så syntes jeg at 500.000,- LETT burde deles ut til diverse freakmedlemmer!
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Har nå idag fått høre at disse iraqiske dinarene vil bli til en gyldig valuta der en dinar er verdt rund 8-12 dollar i neste uke en gang!
Vis hele sitatet...
Kan du linke til noe sted?
Kan jeg spørre hva som fikk deg til å bruke 2000kr på verdiløse penger som en elleveåring? Ser jo ut som at det lønner seg, men likevel - hvorfor kjøpte du?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_dinar

Du har altså verdier for ein snau tusenlapp, og dei einaste som nokon gong vil tene penger på dette er dei som selde deg pengane i første omgang.
Sikker på at du ikke har lest feil da? Vet at 200000 serbiske dinarer er ca 13 millioner Norske kroner.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_dinar

Du har altså verdier for ein snau tusenlapp, og dei einaste som nokon gong vil tene penger på dette er dei som selde deg pengane i første omgang.
Vis hele sitatet...
Hva med dette? Sier meg ingenting...
Til de som vil ta sjansen:
http://www.ebay.com/itm/870-000-NEW-...ht_1767wt_1139

870,000 dinarer for $850, går det gjennom har du 25 mill kroner.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hva med dette? Sier meg ingenting...
Vis hele sitatet...
Står jo der at det går i overkant av 1000 dinarer på 1 dollar. Du er ikke steinrik med andre ord.
Vil også benytte anledningen til å advare mot denne MortenJohansen.

Han skriver i sitt første innlegg:

"har vært på Rolclub Money Making Forum
og lest masse om det. Tusener av medlemmer her har vist kjøpt billioner av dinarer alt.
Hva mener du om dette?"

Videre linker han videre til Rolclub.com i flere innlegg. Går man hit, så får man denne velkomstmeldingen: Welcome to the Rolclub Hyip Forum

Ok, nå må ALLE varsellamper blinke.

Sjekket på wikipedia hva hyip stod for...og ja, det er snakk om pyramidespill.

Så det forumet har NULL kredibilitet, og hvis det er tusener av medlemmer på det forumet som har kjøpt irakiske dinarer, så skjønner enhver idiot tegningen.

Ser at Rolclub har et underforum som heter: Bryan Marsden's Forum

OK, flere varsellamper blinker nå....

Dette står om Bryan Marsden på wikipedia:

Arguably, the largest HYIP (PYRAMIDESPILL) scam that has existed on the internet was PIPS (People in Profit System or Pure Investors)[1][2]. The investment scheme was started by Bryan Marsden in early 2004, (according to the Wayback Machine record of http://pureinvestor.com) and spanned more than 20 countries. PIPS was investigated by Bank Negara Malaysia in 2005 which resulted in Marsden and his wife being charged in a Malaysian court with 97 counts of money laundering involving more than RM77 million - US$20 million - (copy of New Straits Times article dated 11 Oct 2006). Even after these charges were brought forth many of Marsden's followers/investors continued to support him and believe they would see their money some day.


Fra diskusjon.no
Er nok et pyramide spill, så vil ikke investert noe
Sist endret av Popstickel; 2. mars 2012 kl. 22:54.
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Sikker på at du ikke har lest feil da? Vet at 200000 serbiske dinarer er ca 13 millioner Norske kroner.
Vis hele sitatet...
200,000 RSD er 13,500 NOK. Man kan enkelt konvertere verdier på valutaer hos google eller xe.com/ucc. Forøvrig er 200,000 IQD verdt litt under tusenlappen som Slashdot påpekte.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av eXerisjon Vis innlegg
http://finance.yahoo.com/currency-co...NOK;amt=200000

ser mer ut som gutten har tapt en tusing.
Vis hele sitatet...
Må få sagt at det ikke har skjedd enda :P
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hva med dette? Sier meg ingenting...
Vis hele sitatet...
Det betyr at selv om du må skrinlegge planene om villa med svømmebasseng, Lamborghini og luksusyacht, så trenger du i alle fall bare å spare pittelitt til, så kan du trøste deg med disse.
Sist endret av Realist1; 2. mars 2012 kl. 22:58.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Skjønner ingenting jeg nå. Tror du på alt alle sier til deg TS?
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Greit nok og være negativ med dette. Men som dere kanskje får se nå senere (oppdaterer post) så ser dere at og være positiv og gå for ting du tror på kan gi deg $$$$$$
Når skal Nff bli litt mer kildekritiske?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Greit nok og være negativ med dette. Men som dere kanskje får se nå senere (oppdaterer post) så ser dere at og være positiv og gå for ting du tror på kan gi deg $$$$$$
Vis hele sitatet...
Det er skilnad på å vere optimist og sucker. Å tru på scams og snarvegar til rikdom er å vere sucker på godt amerikansk.

Eg satser gladelig ein tusenlapp på at du ikkje har oppnådd ein promille av dei 13 millionane dine (altså 13000 i verdi) i løpet av 2012. Vil du vedde imot?
Finnes det virkelig folk som tror at en valuta som har blitt trykket i årtier og med billioner av verdier i omløp over natten vil bli gitt en verdi som er tusenvis av prosent høyere enn dagens?

Det at trådstarter ikke har klart å vise til noe av "spekulasjonen" han refererer til gjør at det mister det siste snev av troverdig.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er skilnad på å vere optimist og sucker. Å tru på scams og snarvegar til rikdom er å vere sucker på godt amerikansk.

Eg satser gladelig ein tusenlapp på at du ikkje har oppnådd ein promille av dei 13 millionane dine (altså 13000 i verdi) i løpet av 2012. Vil du vedde imot?
Vis hele sitatet...
Vedder imot. Lett.
Sist endret av Magnisx; 2. mars 2012 kl. 23:08.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Vedder imot. Lett.
[/url]
Vis hele sitatet...
Oh snap, it's on.
Siden du linker til TS ser ut som en side du finner free stream til en 3 divisjons fotballkamp fra usvekkistan
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Vedder imot. Lett.
Vis hele sitatet...
Den er grei!
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du stoler på ein anonym blogg som er så full av ref-id-lenker at nettavisen virker som amatører i annonsefaget?
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Skjønner at de fleste her er negative, men når har det og ta en sjanse til en tusenlapp tapt seg?

Sitat av slashdot Vis innlegg
Den er grei!


Du stoler på ein anonym blogg som er så full av ref-id-lenker at nettavisen virker som amatører i annonsefaget?
Vis hele sitatet...
Skypelinken
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å gi dette KP. Mindre intelligente mennesker finnes overalt - bla. på freak.no.

Hvis du virkelig vil gi bort penger med slike veddemål kan du ikke heller gi de til frelsesarmeen eller noe tilsvarende?
Pyramidespill tjener du ingenting på om du ikke er på toppen...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Skjønner at de fleste her er negative, men når har det og ta en sjanse til en tusenlapp tapt seg?
Vis hele sitatet...
Implisitt i eit veddemål er at du også har sjansen til å tape ein tusenlapp. Og eg har alle intensjoner om å faktisk betale om eg skulle ta feil (sjølv om ein tusenlapp nok er uinteressant om du sit på 13M).
Hvorfor finnes det hundrevis med steder som selger unna disse dinarene om den skal stige noe fryktelig i nær fremtid? Fordi det ikke kommer til å skje, og folk tjener penger på å selge valutaen til overpris nå med lovord om rikdom.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Skjønner at de fleste her er negative, men når har det og ta en sjanse til en tusenlapp tapt seg?
Vis hele sitatet...

Du må gjerne være optimist, men å bruke optimisme som argument for at noe er sannsynlig vil aldri føre frem.

For det første er ikke Iraq i stand til å øke verdien av den Irakiske dinaren mot andre valutaer slik du hevder, om det er den Irakiske staten som vil utbetale disse summene for den verdiløse valutaen så er det en enkel måte for den Irakiske staten å gå konkurs på.

Hvorfor du mener dette er et realistisk alternativ er for meg et mysterium.
Jeg lurer også på hvorfor du brukte 2000 kroner på dette da du var 11 år (en påstand jeg forøvrig ikke tror noe på).
Kanskje dette er verdt å lese på før andre hopper på bølgen og prøver å kjøpe noen dinarer. Det ser ikke ut som om det lar seg gjøre å veksle dinarene tilbake til andre valutaer.
First and foremost, you must know that once you purchase the new Iraqi dinar, it is not possible to trade it back to any other currencies. The truth is, the Iraqi dinar scam does not tell you that at all. The currency cannot be traded and is not even freely traded on the global market.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.iraqidinarnewsv.com/iraqi...aqi-dinar-scam
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg satser gladelig ein tusenlapp på at du ikkje har oppnådd ein promille av dei 13 millionane dine (altså 13000 i verdi) i løpet av 2012. Vil du vedde imot?
Vis hele sitatet...
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Vedder imot. Lett.
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Den er grei!
Vis hele sitatet...
Dette vil jeg kalle lett tjente penger (for slashdot, om TS betaler)

Men for all del TS, lykke til!
Sitat av kriss Vis innlegg
200,000 RSD er 13,500 NOK. Man kan enkelt konvertere verdier på valutaer hos google eller xe.com/ucc. Forøvrig er 200,000 IQD verdt litt under tusenlappen som Slashdot påpekte.
Vis hele sitatet...
Leste vist feil jeg
valar morghulis
skralle's Avatar
Dette blir for dumt
Det gjelder å stille seg selv et logisk spørsmål. Hvorfor skal plutselig disse pengene være verdt rundt 8-12 dollar når de var mye, mye mindre verdt i 2006? Virker svært urealistisk og det strider mot all økonomisk teori ihvertfall
Tjener du såpass med penger på å selge de irakiske dinarene dine sverger jeg på alt jeg har, at jeg skal voldta meg selv med et strykejern, donere huset mitt til noen fattige mennesker og betale husleien resten av livet mitt. Samt vil jeg gjøre alt samtlige freakmedlemmer ber meg om på video.

Om ikke du tjener disse pengene forlanger jeg 1000kr, er det greit? Fristen er 1 og en halv uke.
Sist endret av Saint123; 3. mars 2012 kl. 00:49.
Valutaen blir byttet til ett nytt. 1000 Dinar blir til 1 Dinar, så nei du har faktisk tapt penger.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mortbaz Vis innlegg
Valutaen blir byttet til ett nytt. 1000 Dinar blir til 1 Dinar, så nei du har faktisk tapt penger.
Vis hele sitatet...
Kilder? :P