Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1717
Hei,

Vet dette høres helt hinsides utrolig dumt ut, men for en sund siden så hørte jeg en historie om en person som man kalte for "Jack Med Hoppeskoene" Historien var "sann", det hele foregikk i England på slutten av 1800 tallet i London.

Det gikk slik at på en periode mellom 2 år så ble londons inbyggere herjet av denne skapningen som anngivelig "hoppet ned folk" med noen slags sko med en fjær mekanisme. Han hadde og kappe på seg. Han skal ha angrepet over 25stk men ingen døde. Politiet hadde han på "Wanted" listen sin, men vær gang de nesten fikk tak i han så hoppet han unna.

Dette har ingenting med Jack The Ripper og gjøre.

Lurte bare på om flere hadde hørt om det samme? Mange år siden jeg hørte dette, mulig og jeg leste det i en bok.
'Spring Heeled Jack' du tenker på?
http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_Heeled_Jack

Edit: Too late.
Sist endret av s1gh; 3. juli 2010 kl. 03:16.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja jeg har prøvd, men som du sikkert har sett hvis du hadde sett etter før du postet så finnes det ikke mye info


Men takker så mye folkens, det var det engelske navnet på den dritten ja!!
Kan fatte jeg ikke skulle finne det ut!
Prøvde ikke Google selv, var et forslag, ikke ment slemt eller noe
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Prøvde ikke Google selv, var et forslag, ikke ment slemt eller noe
Vis hele sitatet...
Ok

Nei du skjønner jeg irriterte meg i timesvis etter jeg førsøkte å finne ut hva han het på engelsk på google. Noe jeg ikke klarte, tror jeg fikk ett relatert treff eller noe sånt jeg (på norsk)
Google søkeord: jack london jumping
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av s1gh Vis innlegg
Google søkeord: jack london jumping
Vis hele sitatet...
Jeg søkte bare på Norsk jeg, i håp om å finne igjen en artikkel jeg leste om han i en avis for lenge siden.
Det er så mye rart som skjedde i London mot slutten av 1800 -tallet. Hoppejack en av dem. Jeg leste en liten artikkel om han i en bok for mange år siden. Syns det er morsomt med disse som aldri ble tatt. Sikkert en sånn sjuk faen som tok litt mye absint mot kveldingen og trengte litt moro!
Sikkert noen sanne han har mekka seg:

http://images.ifguk.co.uk/products/1737/1737-large1.jpg