Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1733
Hei Freaks!

Sitter her med dama. Hun prøvde gress for første gang tirsdags kveld, for to dager siden. Desverre fikk hun overhodet ingen virkning, og det tiltross for at det ble opp mot halvannet gram mellom oss den kvelden.

Har hørt fra flere hold at enkelte ikke har noen virkning overhodet, den første gangen de røyker grønt, men at man får en vanlig reaksjon på stoffet den andre og tredje gangen og så videre. Det er vel ikke mulig at hun er immun mot THC?

Vil så gjerne dele denne fantasiske følelsen med henne.
Prøv et par ganger til, så vil hun garantert kunne nyte effekten i sin fulle kraft.
Det at man ikke får funk de første få gangene er et utbredt fenomen, noen blir fjærne første gangen, og noen etter 10 forsøk.
Dette er verdens enkleste ting å google/søke seg frem til. Det er vanlig å ikke oppnå ruseffekt de første gangene man røyker. Hvor lang tid det går er individuelt, og ingen kan svare deg på når damen din vil få effekt.
Det er helt vanlig
Helt normalt, var selv redd for at jeg var THC immun før jeg merket noe 4 gangen. Men da tok det av!
Litt off, men hvorfor er det sånn?
Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
Litt off, men hvorfor er det sånn?
Vis hele sitatet...
Fordi folk forventer en blanding av heroin og LSD rus første gangen de røyker marijuana.
Det er nok ikke bare placebo-effekt, men jeg kjenner til folk som mener de ikke blir fjerne. De tror at man skal se rosa elefanter og sånn. Men jeg tror nok også det kan ha med at THC-reseptorene i hjernen kanskje ikke er "aktivert" ordentlig enda.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Det er nok ikke bare placebo-effekt, men jeg kjenner til folk som mener de ikke blir fjerne. De tror at man skal se rosa elefanter og sånn. Men jeg tror nok også det kan ha med at THC-reseptorene i hjernen kanskje ikke er "aktivert" ordentlig enda.
Vis hele sitatet...
Hørt denne forklaringen mange ganger... Hypotesen er at ikke CB1-reseptoren blir "aktivert" før gjentatt bruk av cannabis er gjennomført. Hvordan overlever da mennesker de 15-20 årene før de prøver cannabis, og hva med de som aldri prøver det?

Cannabinoide signalveier, med CB1/CB2-reseptorene og blant annet anandamid som ligand, er essensielle for overlevelse. Hvorfor skulle THCs påvirkning på CB1 være hemmet på en måte som ikke ligner grisen på noen andre (eksogen) ligand/reseptor-interaksjon?

Jeg har ingen god forklaring selv, untatt for høye forhåpninger til rusen.... Men "motsatt toleranse"-forklaringen klarer jeg ikke å bekrefte utifra et farmakologisk standpunkt.
Sist endret av Vargas; 23. februar 2012 kl. 22:52.
Er det ikke bare fordi de ikke klarer å inhalere det i lungene da? En kompis av meg prøvde første gang for en uke siden, og han lå pladask på gulvet og chilla'n i to timer. Han prøvde to ganger tidligere, men da klarte han ikke å inhalere ordentlig.
Send hu rett på bøtta, haha!

Røyker bøtta selv den første gangen, jeg lå rett ut foran dassen og det var ikke langt unna at jeg ropte på elgen for og si det sånn.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
tok 5 ganger før jeg funket, men da var det var jeg helt fucka :P
gi det ett par ganger til, så går det nok skal du se
Det er fordi de ikke trekker ned. Spis det isteden.
Har ingenting med at de ikke trekker ned og gjøre. Jeg hadde selv røyket sigg i flere år første gangen jeg prøvde grønt og fikk ikke funk selvom jeg trakk ned ordentlig. Tok meg 2 eller 3 ganger and im still in love!
Sist endret av zitare; 24. februar 2012 kl. 00:14.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er fordi de ikke trekker ned. Spis det isteden.
Vis hele sitatet...
det er noe av det dummeste jeg har hørt. kjenner en som prøvde 6 ganger før han fikk funk. han trakk det ned skikkelig også


Edit:
Sitat av zitare Vis innlegg
Har ingenting med at de ikke trekker ned og gjøre. Jeg hadde selv røyket sigg i flere år første gangen jeg prøvde grønt og fikk ikke funk selvom jeg trakk ned ordentlig. Tok meg 2 eller 3 ganger and im still in love!
Vis hele sitatet...
se der ja, myth busted!
Sist endret av StålSkuff; 24. februar 2012 kl. 00:16.
Parkettetterligning
Hos meg tok det 6 ganger (2 ganger med bong og 4 med joint) den siste gangen var med bong og det funka kjempebra, Men når jeg tenker mere over det så har det funket bare bedre og bedre etter hvert. Har tenkt mange ganger på at kroppen har en liten form for immunitet (i noens tilfelle) som må brytes ned først. Har lite kunnskap om nøyaktig dette, men hvis du begynner å bli lei av å ikke få noe effekt så er det bare å fortsette håpet, en gang begynner det å skje ting. Har forøvrig ikke hørt om mange som dikk funk så sent som meg.

PS: var også nokså flink med å holde inne, og tok en god del mere enn det jeg gjør nå

PS2: stålskuff prater forresten om meg
Sist endret av trappetryne; 24. februar 2012 kl. 00:19.
Opplevd det samme som dere. Jeg har kamerater som var storrøykere før de prøvde uten suksess, men de har ALLTID fått funk av å spise. Denne "toleransen" eksisterer ikke når cannabis spises, selv ikke for førstegangs.
Parkettetterligning
Sitat av Stratops Vis innlegg
Opplevd det samme som dere. Jeg har kamerater som var storrøykere før de prøvde uten suksess, men de har ALLTID fått funk av å spise. Denne "toleransen" eksisterer ikke når cannabis spises, selv ikke for førstegangs.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, førstegang jeg spiste fikk jeg ikke funk i det heletatt.

Kan hende det var litt feil laga, jeg vet ikke. vi tok en GOD slump brunt oppi smør og helte det i yoghurt.
Sist endret av trappetryne; 24. februar 2012 kl. 00:28.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Opplevd det samme som dere. Jeg har kamerater som var storrøykere før de prøvde uten suksess, men de har ALLTID fått funk av å spise. Denne "toleransen" eksisterer ikke når cannabis spises, selv ikke for førstegangs.
Vis hele sitatet...
det kan ha vert tilfeldig hvis det ikke har vert teste på over 30 personer


Edit:
Sitat av tristen799 Vis innlegg
Jeg vet ikke, førstegang jeg spiste fikk jeg ikke funk i det heletatt.

Kan hende det var litt feil laga, jeg vet ikke. vi tok en GOD slump brunt oppi smør og helte det i yoghurt.
Vis hele sitatet...
se der ja, ninja...
Sist endret av StålSkuff; 24. februar 2012 kl. 00:30.
Digital nomade
trippy's Avatar
http://freak.no/forum/showthread.php?t=153434

Noen årsaker er nevt i min gamle tråd ovenfor ^
Sitat av trippy Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?t=153434

Noen årsaker er nevt i min gamle tråd ovenfor ^
Vis hele sitatet...
Men du mener at "rustne" reseptorer er hovedårsaken... Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden, er dette svært lite sannsynlig utifra det jeg vet om nervesystemet. Hvis CB1-reseptorene kun var funksjonelle hos mennesker som hadde røkt tilstrekkelig med cannabis, hadde ingen av oss overlevd lenge etter fødsel. Altså, med mindre man fikk tilført tilstrekkelige mengder med en CB-agonist over tid, rett etter man var født.