Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  439 57986
Men han som skjøt osama, må da nå ha fått klekkelig god belønning?? God økning på hans lønnskonto nå vil jeg tro... (jada, jeg tror IKKE us har kverka han)

D
30 minutter til direktesending fra white house, hvor mange påstår det vil bli lagt fram bevis;
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7616134 - teller ned nå!
klart det, US må jo få litt tid til å mekke sammen bevis.. og ikke minst overføre belønningen til den navy sealen

D
Begrave før bevise ? Det blir litt rart i mine øyne...
Hva skal de oppbevare liket for?
er det noe vits å ha det?

Håper at de legger frem bevis! Tror ikke på det vist ikke!
Syns bare det er rart at de går ut å sier at liket er gravlagt, før de har bevist en dritt..
Er enig der! Får håpe de legger frem noe bevis på det... mister all tro på at amerika kan få til noe vist ikke...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Så, er jeg den eneste som tror Osama ikke er drept, og at dette bare er et ledd i en konspirasjon?
Vis hele sitatet...
nei, du har de fleste av leserne til Nyhetsspeilet med deg.
Obama, sitat fra db. "Vi har aldri glemt deres tap. Dagens prestasjon er et bevis på vårt lands storhet og besluttsomheten til det amerikanske folk. Amerikanere kan gjøre alt de bestemmer seg for." Noen andre enn meg som ble et hakk reddere?
Tatt alle konspirasjonsteorier i betraktning, tror jeg det er viktig å tenke på USAs diplomatiske standpunkt også. Kanskje det er en god taktikk å sikre seg bevis, som de venter med å publisere til mediestormen roer seg litt, gravlegge mr Laden så fort som mulig, for så framlegge bevisene i etterkant. Denne taktikken vil forhindre eventuelle gisseltagninger og kapringssituasjoner, hvor det kreves løslatelse. Det er i alle fall det jeg håper vil skje, men jeg tviler. Vi får vite om 16 minutter og 15 sekunder...
Sist endret av Exmagician; 2. mai 2011 kl. 19:18.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hvorfor ikke? George Bush holdt jo det pokerfacet, men han var nok fullstendig klar over at når faren hans var president investerte faren hans tonn med penger i Al-Qaida.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, om Osama er levende burde det ikke være særlig store komplikasjoner å bevise det for alle de som står ham nære. Osamas største verdi til Al Qaida var fjeset hans utad, og hva han symboliserte for gruppen sin. Derfor er ikke nytteverdien hans særlig stor om han skal gjemme seg i en hule resten av livet. Selv om det har vært en del mystikk rundt hele bin Laden-dramaet så betyr det ikke at det er en stor og skummel amerikansk konspirasjon støttet av alle maktapparater. De skal ha sjekket DNA hans, de skal ha bilder (som det diskuteres om skal gies ut til offentligheten), det ene falske bildet var ikke gitt ut av amerikanske myndigheter, selv om liket er dumpet i sjøen betyr det ikke at de ikke innehaver nok bevis til å bekrefte at Osama er død.

Gi det tid, selvfølgelig kan det virke litt mystisk akkurat nå, men det skulle ikke overbevise meg om det snart blir bekreftet ved hjelp av bilder og DNA-tester.
Sitat av bullshizz Vis innlegg
Obama, sitat fra db. "Vi har aldri glemt deres tap. Dagens prestasjon er et bevis på vårt lands storhet og besluttsomheten til det amerikanske folk. Amerikanere kan gjøre alt de bestemmer seg for." Noen andre enn meg som ble et hakk reddere?
Vis hele sitatet...
Jeg må innrømme at jeg ble hakket mer skremt av dette utsagnet:

-"Khalid Sheikh Mohammed har i avhør hevdet at al-Qaida vil detonere en atombombe i Europa dersom bin Laden ble drept eller tatt til fange"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Syns bare det er rart at de går ut å sier at liket er gravlagt, før de har bevist en dritt..
Vis hele sitatet...
Ein grunn kan jo vere ei siste respekt, og vise at dei respekterer religionen mannen hadde. Det kan faktisk verke ganske positivt for å forebygge rekrutering om religiøse får inntrykk av at USA respekterer islam, men ikkje terror.

Så eg har full forståelse for at dei valde å følje muslimske skikker.

Til alle idiotane her som kjem med synsing: begrunn i det minste synsinga med argumentasjon. Ellers er det verdiløst svada som ikkje bidreg i heile teke. Det er uinteressant og unyttig.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ein grunn kan jo vere ei siste respekt, og vise at dei respekterer religionen mannen hadde. Det kan faktisk verke ganske positivt for å forebygge rekrutering om religiøse får inntrykk av at USA respekterer islam, men ikkje terror.
Vis hele sitatet...
Det er helt sant, og det som teller, er hvordan USA fremlegger (finpolerer) hendelsen. Uansett hvordan det har utspilt seg, får vi nok aldri vite alle detaljer. Av "sikkerhetsmessige" årsaker, selvsagt.
Sist endret av Exmagician; 2. mai 2011 kl. 19:27.
eg er 100% sikker på at Osama er død og 95% sikker på at amerikanske styrker drepte han.

Ser alle etterspør fordi så:
Obama har ingen grunn til å si noe sånt hvis noen kommer om 1 uke og motbeviser det... Det ville ruinert demokratene for de neste 10årene.
Sist endret av stetus; 2. mai 2011 kl. 20:25.
Har ikke lest gjennom alle sidene, men hva med kvinne som ble brukt som levende skjold, ble hun ofret av de amerikanske styrkene for at de kunne drepe Osama, eller ble hun skutt av Al-Qaida?
slik jeg har forstått det, ble hun skytt av amerikanske soldater!
Sitat av mr_james Vis innlegg
Har ikke lest gjennom alle sidene, men hva med kvinne som ble brukt som levende skjold, ble hun ofret av de amerikanske styrkene for at de kunne drepe Osama, eller ble hun skutt av Al-Qaida?
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg vet det sikkert; Men en sivil Afgansk kvinne har nok ikke særlig stor verdi i disse soldatenes øyne. 2+2..
En kvinne som bor sammen med verdens største terrorist, har ikke noe verdi i mine øyne!
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av Omaha Vis innlegg
Ikke at jeg vet det sikkert; Men en sivil Afgansk kvinne har nok ikke særlig stor verdi i disse soldatenes øyne. 2+2..
Vis hele sitatet...
Osama brukte sin egen kone som menneskelig skjold.
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Osama brukte sin egen kone som menneskelig skjold.
Vis hele sitatet...
Nå var det jo ikke sikkert om Osama brukte henne som det, om broren dyttet henne foran, eller om hun steppet inn foran selv ifølge Jay Carney som holdt pressekonferanse i det hvite hus.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av Drachir Vis innlegg
Nå var det jo ikke sikkert om Osama brukte henne som det, om broren dyttet henne foran, eller om hun steppet inn foran selv ifølge Jay Carney som holdt pressekonferanse i det hvite hus.
Vis hele sitatet...
Carney svarte ja på spørsmålet om Osama brukte konen sin som skjold. Da må vi ha hørt to forskjellige ting.

Edit: "...og at det var en kvinne som skal ha vært hans kone ble brukt som skjold av ham." - Dagbladet hørte visst det samme som meg, hehe.
Sist endret av duzzyd; 2. mai 2011 kl. 21:10.
Jeg hørte det samme som Drachir. Han sa at kona var/ble plassert i skuddlinjen mellom amerikanerne og Bin Laden, men ikke av hvem. Det kan ha vært Osama, det kan ha vært henne selv, eller en annen person. Dette tror jeg faktisk han spesifiserte mer enn én gang.
Han sa først at Osama Bin Laden brukte henne som skjold, men på direkte spørsmål senere ut i pressekonferansen sa han at han ikke kan være sikker på hva som førte til at hun ble brukt som skjold, om det var at Osama tok henne, at noen andre dyttet henne, eller at hun selv steppet inn...

Dagbladet du liksom. Ta deg heller tid til å se ting med egne øyne og høre det med egne ører heller enn å ha et fordummende ledd.
Sitat av stetus Vis innlegg
eg er 100% sikker på at Osama er død og 95% sikker på at amerikanske styrker drepte han.

Ser alle etterspør fordi så:
Obama har ingen grunn til å si noe sånt hvis noen kommer om 1 uke og motbeviser det... Det ville ruinert demokratene for de neste 10årene.
Vis hele sitatet...
hvis du skal gå enda dypere inn i konspirasjoner kan det jo tenkes han har vært død en stund og at det er først nå han er av større verdi død for amerika..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kjell_T_Ring Vis innlegg
hvis du skal gå enda dypere inn i konspirasjoner kan det jo tenkes han har vært død en stund og at det er først nå han er av større verdi død for amerika..
Vis hele sitatet...
What makes you believe so...?

Kan du i det minste argumentere, eller komme med grunner til at han ikkje skulle vore nyttig på eit tidlegare tidspunkt? Det er jo ein massiv PR-verdi i å ha avliva bin Laden. Skulle ein sett strategisk på det hadde det vel vore meir mistenkeleg om det kom ei uke før neste presidentval...?
For sånne som osama vil jeg absolutt ikke kalle død for en passende straff! Selvom jeg er helt i mot USA's krigføring!
Sitat av slashdot Vis innlegg
What makes you believe so...?

Kan du i det minste argumentere, eller komme med grunner til at han ikkje skulle vore nyttig på eit tidlegare tidspunkt? Det er jo ein massiv PR-verdi i å ha avliva bin Laden. Skulle ein sett strategisk på det hadde det vel vore meir mistenkeleg om det kom ei uke før neste presidentval...?
Vis hele sitatet...
For all del ikke ta det som min mening bare en tanke å slenge ut som "argument" eller hvertfall mulig forklaring på hvorfor noen skulle fake Bin ladens død. Det sier seg selv at USA ikke har noe å tjene på å gå ut med hans død om han lett kan motbevise det.

Når det kommer til verdien av Osama vil jeg si han er/har vært ganske verdifull som øverste hode for den fryktede terrorfaren, og OM vi skal inn på konspirasjoner og han er blitt brukt til noens vinning har det vært aktuelt å holde han i live til de har fått sitt (type patriot loven osv).
Dette er far fetched og jeg stiller meg absolutt ikke bak disse påstandene bare så det er sagt.
revolutionmuslim.com blir linket rett videre til islampolicy.com , en side som virker ganske fake, og rart at de har innlegg datert frem i tid, til den 5 mai 2011?

Og hvorfor kom angivelig informasjonen om bomben i Europa på Wikileaks i 2009, men det ble først en sak ut av det den 24 april i år, kun en uke før de skal ha tatt livet av ham?

Kan noen justere antennene på sølvpapirhatten min?
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
revolutionmuslim.com blir linket rett videre til islampolicy.com , en side som virker ganske fake, og rart at de har innlegg datert frem i tid, til den 5 mai 2011?

Og hvorfor kom angivelig informasjonen om bomben i Europa på Wikileaks i 2009, men det ble først en sak ut av det den 24 april i år, kun en uke før de skal ha tatt livet av ham?

Kan noen justere antennene på sølvpapirhatten min?
Vis hele sitatet...
For og si det slik så er det vel ikke umulig at amerikanerene har holdt dette tilbake noen dager for å få roet ting ned on place samt sikre seg identiteten hans... Du vill liksom ikke annonsere hans død før alt på stedet er gransket og det kommer 100 eksploderende jihadister for å drepe det som er igjen av vestlige på stedet.
Vell, ser for meg Fallout new Europe jeg nå.. Noen som har peiling på hvor stor skade en slik atombombe kan gjøre? Snakker vi utslettelse av flere land?Byer?Tettsteder?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Vell, ser for meg Fallout new Europe jeg nå.. Noen som har peiling på hvor stor skade en slik atombombe kan gjøre? Snakker vi utslettelse av flere land?Byer?Tettsteder?
Vis hele sitatet...
http://www.carloslabs.com/projects/2...roundZero.html

Vet ikke hvor korrekt denne er, men uansett ett spennende lite verktøy.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Vell, ser for meg Fallout new Europe jeg nå.. Noen som har peiling på hvor stor skade en slik atombombe kan gjøre? Snakker vi utslettelse av flere land?Byer?Tettsteder?
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at fire atombomber ville utslettet Norge for alt menneskeliv. Dette fortalte riktignok faren til en kompis av meg, så hvorvidt det er en pålitelig kilde vet jeg ikke.
Vell om det verktøyet stemmer sånn nogenlunde så er det jo ikke så alt for galt, det hadde vært trist om hele Norge hadde blitt gjevnet med jorden om det skulle smelt i Oslo. Men uanset, spooky opplegg!
Sitat av thebigt Vis innlegg
For og si det slik så er det vel ikke umulig at amerikanerene har holdt dette tilbake noen dager for å få roet ting ned on place samt sikre seg identiteten hans... Du vill liksom ikke annonsere hans død før alt på stedet er gransket og det kommer 100 eksploderende jihadister for å drepe det som er igjen av vestlige på stedet.
Vis hele sitatet...
En hel uke?

Har de fucket med islampolicy.com?

Navnet, innholdet og alt med det lukter dritsuspekt.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Vell, ser for meg Fallout new Europe jeg nå.. Noen som har peiling på hvor stor skade en slik atombombe kan gjøre? Snakker vi utslettelse av flere land?Byer?Tettsteder?
Vis hele sitatet...
En atombombe vil fysisk jevne en middels stor by med jorden. Videre vil stralingen gjore mange syke i ettertid.

Sleppes det over et par titalls bomber vil odeleggelsene bli kraftige. Stov vil virvles opp i atmosferen og stenge mye av sollyset ute. okosystemer vil ga rett til helvete og verdensokonomien likesaa.

Vi satser ikke pa atombombe krigforing. Det kan fort bli kjipt.
Hvorfor skal det alltid komme konspirasjoner uansett hva som skjer. UFO, aliens, Roswell, Michael Jackson, Osama Bin Laden. "It never happened, don't let the government control you."

Greit å være skeptisk i ny og ned, men jeezez. Hvorfor i all verden skulle Obama ta den enorme risikoen å lyve om dette her? Han sier selv at han satt å så på hele aksjonen gjennom hjelmkamera til spesial styrkene. Sivile øyenvitner fra pakistan forteller hva som skjedde. Men de hadde vel kanskje en gunner retta mot hode og et manus å lese fra? Som nevnt tidligere i topicen ville det kanskje tatt en uke for fks Al-Quida å bevise at han fortsatt var i live og Obama ville tapt neste valg.

Som det også var nevnt tidligere i topicen så viser det respekt for kulturen å utføre begravelsen på islamsk vis.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
En atombombe vil fysisk jevne en middels stor by med jorden. Videre vil stralingen gjore mange syke i ettertid.

Sleppes det over et par titalls bomber vil odeleggelsene bli kraftige. Stov vil virvles opp i atmosferen og stenge mye av sollyset ute. okosystemer vil ga rett til helvete og verdensokonomien likesaa.

Vi satser ikke pa atombombe krigforing. Det kan fort bli kjipt.
Vis hele sitatet...
Siden 1945 til i dag har det blitt detonert minst 2053 atombomber (offisielt ihvertfall)... Og bakgrunnstråling er merkbar verden over pga dette. google it, whatever.

Men greia er at det som skjer i Fukushima as we speak er hundre ganger verre (siden ingenting blir gjort) og situasjonen er uta av kontroll. Morsomt at vi nesten ikke hører et pip derfra lenger, sant? det er utgått på dato tydeligvis. Uansett, om du hadde nuka Tokyo idag, ville det være mindre skader og død enn hva Fukushima vil produsere i tiden som kommer med mindre de ut av det blå klarer å stanse hele greia. (tror ikke det gitt..) Det kalles slow-kill.
Sitat av Source Vis innlegg
Hvorfor skal det alltid komme konspirasjoner uansett hva som skjer. UFO, aliens, Roswell, Michael Jackson, Osama Bin Laden. "It never happened, don't let the government control you."

Greit å være skeptisk i ny og ned, men jeezez. Hvorfor i all verden skulle Obama ta den enorme risikoen å lyve om dette her? Han sier selv at han satt å så på hele aksjonen gjennom hjelmkamera til spesial styrkene. Sivile øyenvitner fra pakistan forteller hva som skjedde. Men de hadde vel kanskje en gunner retta mot hode og et manus å lese fra? Som nevnt tidligere i topicen ville det kanskje tatt en uke for fks Al-Quida å bevise at han fortsatt var i live og Obama ville tapt neste valg.

Som det også var nevnt tidligere i topicen så viser det respekt for kulturen å utføre begravelsen på islamsk vis.
Vis hele sitatet...
UFO, aliens osv. er tull.

Makt og penger er ikke tull.

Bildet av Osama er visstnok for "stygt" for allmenheten å se. Jaja!

"Respekt" for kulturen, da skulle amerikanerne ha gjort dette med samtlige de har drept i Al Qaeda. Hva er det som gjør Osama så jævla mye bedre enn de andre egentlig (hvorfor fortjener han å bli "begravet" slik? er det for å vise respekt for skadene han har påført? akkurat som i sport hvor man viser respekt til den bedre/like gode utøveren? neppe.)? Bin Laden blir drept noen dager etter at disse wikileaksene om Al Qaeda som skal bombe Europa hvis Bin Laden blir tatt eller drept.

Dette lukter ugler i mosen lang vei, håper virkelig flere får opp øynene av det vi er vitner til nå.

Men for all del, lev godtroende og naivt, opp til hver og en!
Sitat av Simplicity Vis innlegg
UFO, aliens osv. er tull.

Makt og penger er ikke tull.

Bildet av Osama er visstnok for "stygt" for allmenheten å se. Jaja!

"Respekt" for kulturen, da skulle amerikanerne ha gjort dette med samtlige de har drept i Al Qaeda. Hva er det som gjør Osama så jævla mye bedre enn de andre egentlig (hvorfor fortjener han å bli "begravet" slik? er det for å vise respekt for skadene han har påført? akkurat som i sport hvor man viser respekt til den bedre/like gode utøveren? neppe.)? Bin Laden blir drept noen dager etter at disse wikileaksene om Al Qaeda som skal bombe Europa hvis Bin Laden blir tatt eller drept.

Dette lukter ugler i mosen lang vei, håper virkelig flere får opp øynene av det vi er vitner til nå.

Men for all del, lev godtroende og naivt, opp til hver og en!
Vis hele sitatet...
Han blir behandlet med respekt langt mer enn en annen random al-Qaida-terrorist fordi han er så viktig for mange av de ekstrem-islamistene. Hvis Amerikanerene hadde behandlet han meget dårlig og ikke respektert måten å begrave en muslimsk person på, kunne de risikert å fått mye mer bråk mot seg.

Ved å vise nogenlunde respekt selv om han er terrorist gjør nok situasjonen mye bedre enn hvis de hadde brutt med de muslimske gravtradisjonene.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av psilonaut Vis innlegg
Siden 1945 til i dag har det blitt detonert minst 2053 atombomber (offisielt ihvertfall)...
Vis hele sitatet...
Syns denne Time Lapse'n av atombomber som har blitt detonert var ganske så interessant. Sinnsykt mange som ble sprengt på 60-tallet.
Sist endret av duzzyd; 2. mai 2011 kl. 22:46.
For mitt vedkommende er det ikke særlig overraskende at de amerikanske myndighetene ikke ønsket å ta Bin Laden levende og føre ham fram for en internasjonal forbryterdomstol. Han kunne jo komme til å fortelle både det ene og andre om krigen mot terror som neppe hadde tatt seg godt ut i en ellers vellykket PR-kampanje.

Om folkene i Washington hadde vært spesielt interessert i å drepe Bin Laden, kunne de ha gjort det for lenge siden. Slik jeg ser det markerer denne hendelsen først of fremst startskuddet til presidentvalgkampanjen. Obama har hatt fallende popularitet blant velgerbasen helt fra dag en, siden han hele veien ikke har gjort annet enn å videreføre og eskalere Bush-politikken. Med dette public relations-framstøtet sammen med offentliggjøringen av fødselsattesten for et par uker siden, har han nok lagt et godt grunnlag for en ny seier i 2012. Som strateg for Demokratene Mark Mellman uttaler: " .. the political impact is clear. No one is going to be able to run on a theme that the president is 'weak on defense' or 'weak on terrorism.'"

http://www.huffingtonpost.com/2011/0..._n_856416.html
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Han blir behandlet med respekt langt mer enn en annen random al-Qaida-terrorist fordi han er så viktig for mange av de ekstrem-islamistene. Hvis Amerikanerene hadde behandlet han meget dårlig og ikke respektert måten å begrave en muslimsk person på, kunne de risikert å fått mye mer bråk mot seg.

Ved å vise nogenlunde respekt selv om han er terrorist gjør nok situasjonen mye bedre enn hvis de hadde brutt med de muslimske gravtradisjonene.
Vis hele sitatet...
Man behandlet jo Saddam (+ andre topper i Al Qaeda - Guantanamo) med fantastisk respekt, virkelig!

Slik USA har herjet i Afghanistan, Irak og taliban/Al Qaeda generelt tror jeg ikke det er mye respekt igjen hos Al Qaeda uansett, det er vel ganske åpenbart.
Sitat av Grønnkål Vis innlegg
For mitt vedkommende er det ikke særlig overraskende at de amerikanske myndighetene ikke ønsket å ta Bin Laden levende og føre ham fram for en internasjonal forbryterdomstol. Han kunne jo komme til å fortelle både det ene og andre om krigen mot terror som neppe hadde tatt seg godt ut i en ellers vellykket PR-kampanje.
Vis hele sitatet...
''Veldig godt trent

I det hvite hus sitter president Barack Obama og hans nærmeste rådgivere og følger det hele på direkten. De blir vitne til det som blir beskrevet som en vellykket operasjon, selv om de sier de helst ville hatt bin Laden i live i hjemmet hans i Abbottabad.
''

Viser seg at de ønsket å ta han i live? hmm..
2 grusomme ledere dør på nesten samme dag (den ene døde for 66 år siden). Herlig!


Her er btw grunnen til at USA ikke frigir bildene
Kor lang tid tek ein slik DNA annalyse for og bekrefte ein perons identitet?
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Kor lang tid tek ein slik DNA annalyse for og bekrefte ein perons identitet?
Vis hele sitatet...
med proft utstyr skulle det være mulig på 12-24 timer. Ble linket til tidligere i tråden tror jeg.

Fant linken til deg her