Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 7174
Ted Lasso (Apple TV+)
Jason Sudeikis spiller strålende.
"Apple scores 35 Emmy nominations, including 20 for hit series
“Ted Lasso,” which makes Emmy history as the most nominated freshman comedy series ever"


S2 er ute nå. Morsomt og litt trist, anbefales!
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
..du bør gi Ted en sjanse.
Jeg er på S2E2, han har inntatt topp10 og jeg er ganske kritisk når det kommer til tulle TV.
+1 på denne! Kjempe fin serie! Morsom, varm og go
Jeg prøvde ut denne serien i går etter å lest anbefalingen, ferdig med 1 sesong nå om et par episoder til ! :-D
Kan absolutt anbefales.
Oppdaget denne serien for noen dager siden, har sett alle episodene. Må si det er en stund siden jeg lo så godt.
Ideen med at en Amerikaner som ikke engang kjenner til offside regelen skal lede et Premier League lag du liksom xD
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
God humor, med dybde og varme.
Har sett alt av Ted Lasso fra begynnelsen, virkelig bra serie.

Vil også anbefale Brockmire, den er ypperlig, litt mer dop og sex riktignok.
Ja det var faktisk et skikkelig friskt pust. Må slå an jævlig bra på det europeiske markedet og sikkert asiatiske og. Sudeikis og Beard er konge sammen
Støtter denne, takk for anbefalingen. Fint med en feelgood, liten sak med flere lag.
Og tenkt at hu dama som spiller eieren av klubben er den samme som ropte «shame, shame, shame» i Game of Thrones
▼ ... over en måned senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Ser S2E9.
Noen tanker:
De har tatt noen gode valg. Når man skal lage episoder av 30 min som skal være i sjangeren humor så må man fortette det litt.
Ypperlig løst ved å koke ned Engelsk pub kultur til å være en spesifikk pub, med en litt rå dame ved krana.
Engelsk supporter kultur representer kun ved hjelp av tre hardcore fans. Mikset inn med andre små detaljer slik
som stadion navn, serie oppsett, fotball regler, alt på en måte som viser hvor forvirrende dette må fremstå for en Amerikaner (Ted).
Sist endret av vindaloo; 17. september 2021 kl. 18:58.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ser S2E9.
Noen tanker:
De har tatt noen gode valg. Når man skal lage episoder av 30 min som skal være i sjangeren humor så må man fortette det litt.
Ypperlig løst ved å koke ned Engelsk pub kultur til å være en spesifikk pub, med en litt rå dame ved krana.
Engelsk supporter kultur representer kun ved hjelp av tre hardcore fans. Mikset inn med andre små detaljer slik
som stadion navn, serie oppsett, fotball regler, alt på en måte som viser hvor forvirrende dette må fremstå for en Amerikaner (Ted).
Vis hele sitatet...
Men den greia med Sam og Eieren av klubben kunne de spart seg for. Er latskap hos manusforfatterne og det håper jeg ikke skjer allerede nå. På den annen side så har jeg tenkt; hvor langt kan de dra denne serien egentlig? Det er jo ikke en 10 Sesongserie. Hva skal de fylle med lissom?
Er det lov å synes at dette er en sentimental drittserie med trygg humor som aldri fornærmer noen beregna på et amerikansk publikum?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av funksjon Vis innlegg
Er det lov å synes at dette er en sentimental drittserie med trygg humor som aldri fornærmer noen beregna på et amerikansk publikum?
Vis hele sitatet...
Ja

Sitat av NodSquad Vis innlegg
På den annen side så har jeg tenkt; hvor langt kan de dra denne serien egentlig? Det er jo ikke en 10 Sesongserie. Hva skal de fylle med lissom?
Vis hele sitatet...
Enig.
Hvis spenningen skal knyttes til hvordan de gjør det på banen så blir det fort kjedelig.
Syns de har balansert det godt til nå, med karakterer som har mer dybde enn hva jeg syns man ellers finner i komedier.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NRK `s Sigurd Vik og Marte Hedenstad er flinkere til å formulere seg enn meg. Dette har de å si.
Med hele 13 nominasjoner til helgas Emmy-utdeling,
så har «Ted Lasso» virkelig gjort seg bemerket som en overraskende stor favoritt i komikategoriene.
Og det er fullt fortjent.

Jason Sudeikis på papiret fjasete fotballkomedie viste seg å handle om mye mer enn
bare kulturforskjeller mellom amerikansk og britisk idrett.

Serien har vært en en oase av hjertevarme, humør og positiv støtte,
og hver episode av «Ted Lasso» er som å få en lang god halvtimesklem.

I skrivende stund er sesong to i ferd med å legge enda flere lag til den lune,
vemodige og modige seriekaken som er «Ted Lasso» – og for dem som liker å trimme
både tårekanaler og lattermuskler er dette en klar serieanbefaling.

Her er birollegalleriet fullt av nydelige bekjentskaper.
Puben er alltid åpen, og den corny amerikanske snillheten
er en herlig påminner om at kynismen godt kan ta seg en bolle av og til.

Det er selvsagt nok fotball, fotballreferanser og gjesteopptredener her til at også PL-nerdene kan kose seg.
Og gi den gjerne serien litt tålmodighet i starten, «Ted Lasso» bruker et par episoder på å varme opp.
Sist endret av vindaloo; 18. september 2021 kl. 10:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Beklager Ted, men jeg vet ikke helt hva syns lengre.

S1 var noe av det beste innen den sjangeren jeg hadde sett på lenge. Nesten på høyde med Parks & Rec.
S2 begynte greit men noe var borte helt fra S2E1 av. Så mistet de meg nesten helt.
Alle de elementene som landet de 20 Emmy nominasjoner ble kjørt opp på steroider.
Fortsatt gode skuespillere, men da S2E12 var slutt satt jeg ikke å tenkte at "nå gleder jeg meg til S3".

Har ikke gitt han opp ennå, fortsatt mulig med opprykk til Premier League igjen for holde meg til fotball lingo.
Følte litt på at det ville bli umulig å toppe sesong en, når jeg så de to første episodene av sesong to. Men syns de reddet det i land til de grader. Den overgår ikke sesong en, og er vel heller ikke like bra, men er imo ikke langt unna! Gleder meg absolutt til sesong 3!
HVORFOR prøve å lage love drama melllom Rebecca og Sam? HVORFOR!!? Men det er som jeg har nevnt før et sted. Dette ekke en serie de kan dra ut i mer enn 3-4 sesonger tror jeg.

Også burde vi fått vite mer om hun psykologen
Sist endret av NodSquad; 12. oktober 2021 kl. 03:10.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Også burde vi fått vite mer om hun psykologen
Vis hele sitatet...
Enig. Det var en interessant karakter. Stilen hennes irriterte meg grønn de første par episodene, men så gikk
det plutselig opp for meg at det som jeg først syntes var treigt og rart ved henne skyldtes at hun
faktisk klarer å fremstå som en ekte person, ikke som en rollefigur. Tror nok vi får se mer til henne.

Rebecca og Sam greia er jo ganske opplagt da, selv om det irriterer deg. Her har manusforfatteren fått politisk korrekt jackpot.
Men det skuffer litt at de velger så lettvinte løsninger når de har et så rikt persongalleri å ta av og tydeligvis litt over gjennomsnittlige
gode folk som skriver på showet.

Den største svakheten ved S2 syns jeg var at de ikke utviklet Lasso karakteren bedre. Det var den merkelige blandingen av
humor og sårhet hos han som først gjorde at jeg falt for serien. Men, men det er jo tros alt en humor serie ikke tungt drama.
Blir spennende med S3, men som jeg sa litt lengre opp, jeg gleder meg ikke på samme vis som da jeg gikk løs på S2.
Jeg falt av nå i sesong to. Synes det blei litt kjedelig. Så de har inngått avtale med PL så kanskje det blir bedre neste sesong. Burde jo være den perfekte serie for meg med tanke på min interesse for engelsk fotball.

Husker ikke om det var du som anbefalte Wu Tang An American saga Vindaloo, men begynte på den i dag og er helt hekta. Så takk for den
▼ ... over et år senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Ted leverer fortsatt koselig tv nå i S3.
Har du ikke sett den har du en nydelig S1 å se frem til.