Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2463
Fikk tak i et brett med 15stk 10mg bensedin(diazepam).

De virket ganske sterke ettersom jeg ikke hadde noen toleranse, så jeg pleide vanligvis å klippe de opp i 2. Min uvitenhet ang stoffet gjorde at jeg tok den halve biten nesten hver dag i ca 30 dager.

Tok ikke benzo pga angst, men det var så utrolig deilig å endelig få litt ro i kroppen(Har garantert ADHD/ADD et eller annet, men aldri vært på utredning).

Uansett, jeg gikk tom på mandag. Tenkte ikke stort over det, før jeg plutselig våknet på onsdag utrolig sliten med tette bihuller, tørre øyne, mye luft, småkvalm og ufattelig sliten. På jobb får jeg spørsmål om jeg har feber og om at jeg ikke burde dra hjem, så jævlig ser jeg ut.

I dag er det fredag, og det er fortsatt like ille. Psykisk sett er jeg i veldig fin form og happy, men er så utmatta og sliten uten noen grunn + de andre tingene jeg nevnte, selv om jeg sover 8-9 timer virker det som om jeg har spilt fotballkamp hele natten uten 1 min søvn, og dette påvirker jobben da jeg har 0 energi.

Er dette benzo abstinenser eller er det noe annet? Føler meg ikke syk som i forkjølet eller feber, så jeg klarer ikke å komme på noe annet enn abstinenser?

Får man virkelig abstinenser etter 30 dager med oppklipte piller? Det var ikke hakk i pillene og de knuste og havna over hele bordet når jeg klipte de opp, så 10mg er tydeligvis ikke en stor dose da disse ikke er ment til å deles.
Vanskelig å si, du kan få abstinenser av 30 dagers bruk ja. Men du har det bra psykisk? Det skal du være jævlig glad for. Få deg noen dager sykemelding og prøv å slapp av. Hvis det er benzoabstinenser kan det gå en stund fra siste inntak av diazepam til det verste begynner, fordi de sitter i kroppen så lenge. Men synes det er rart om det står på som verst i over 10 dager(1/3 av tiden du har brukt). I alle fall ikke gå til legen med dette og si at du har misbrukt medisiner. Da kan du få livet ditt ødelagt.

10 mg er ikke en stor dose nei, men du får disse pillene helt ned i 2mg på norsk, og de har faktisk delestrek.

Edit: Selv har jeg gått på lave doser benzo i opptil 3 mnd uten å fått abstinenser. Men noen individer kan visst være mye mer mottagelig for å få verre/tidligere abstinenser.
Sist endret av TrippyKing; 5. september 2015 kl. 09:46.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
I alle fall ikke gå til legen med dette og si at du har misbrukt medisiner. Da kan du få livet ditt ødelagt.
Vis hele sitatet...
Kunne du utdypet/presisert litt mer hva du sikter til her?

Hvilke konsekvenser er det snakk om i ytterste konsekvens, og hva er saksgang i noe sånt? Vil da en evt. behandlende lege sende det inn til offentlige helsemyndigeter e.g. fylkesmannen/legen og så stemple deg rusmisbruker mv. frata deg alt som det stilles edruelighet til? Førerkort; skytevåpen; livsforsikring?

Hvis du kunne gitt noen eksempler på vanlig praksis og hva som i ytterste konsekvens kan skje utover at jeg får sinnsykt noja nå og krisemaksimerer

På forhånd takk for svar

Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Får man virkelig abstinenser etter 30 dager med oppklipte piller? Det var ikke hakk i pillene og de knuste og havna over hele bordet når jeg klipte de opp, så 10mg er tydeligvis ikke en stor dose da disse ikke er ment til å deles.
Vis hele sitatet...
Man kan utvilsomt utvikle abstinenser ved cold turkey etter 30 dagers bruk, ja.
Derimot er symptomene du beskriver ikke det som er "normalt", men dette er sterke kjemikalier som påvirker kjemisk balanse i hjerne(prosesser) og påvirker nervesystemet. Abstinens symptom er svært individuelt.

Det mest vanlige er tremor(skjelvinger) i kroppen, brystsmerter, og alt fra mild til heftige psykisk lidelse som avhengig av styrke kan utvikle seg til å bli "psykosomatisk". Altså at psykisk smerte er så plagsomt at det manifester seg i/og gir utslag også med fysiske symptomer, som kan være veldig forskjellig fra person til person.
Sist endret av EzrealR; 10. september 2015 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Styr unna unødvendig bruk av diazepam.
De fysiske "Abstinensene" går over etter et par uker. Vær glad for at du ikke har "psykiske" abstinenser aka. angst fra helvete.
Det kan være direkte farlig å ta cold turkey på diazepam. Men da er det snak om større doser.
Legen anbefaller som oftest en gradvis nedtrappning etter kun to uker på diaz.
Men ta det rolig, og styr unna langvarig benzo bruk i fremtiden
Sitat av EzrealR Vis innlegg
Kunne du utdypet/presisert litt mer hva du sikter til her?
Vis hele sitatet...
Gjerne!

Har du førerkort, kan du bli fratatt det fordi du ikke oppfyller helsekravene. Da må du pisse reint i opptil 5 år før du får det tilbake permament. Frem til da må du leve på dispensasjon.

Har du barn, risikerer du at de blir fratatt deg, eller i alle fall at det blir sendt bekymringsmelding til barnevernet og at de kommer på døra di for å evaluere deg som forelder.

Har du ønsker om å få A eller B preparater senere i livet, om det så er om 15 år, kan dette bli meget problematisk hvis du har innrømmet rusmisbruk. Om det så er et bongtrekk.

Skytevåpen er jeg usikker på. Får snuten greie på det så sliter du i alle fall, det lover jeg deg. Men da må du bli tatt av dem, snuten får ikke greie på det av legen. Livsforsikring vet jeg heller ikke hvordan det blir med.
Håper det var til hjelp.


Kilder er diverse mailer til offentlige instanser som jeg ikke kan referere til akkurat nå, og egne opplevelser. Jeg har vært innlagt for avrusning, og det er fortsatt mange år til jeg får slutte å pisse. Jævla bullshit egentlig. Angrer på at jeg dro på avrusning hver dag.
Sist endret av TrippyKing; 10. september 2015 kl. 22:13.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Gjerne!

Har du førerkort, kan du bli fratatt det fordi du ikke oppfyller helsekravene. Da må du pisse reint i opptil 5 år før du får det tilbake permament. Frem til da må du leve på dispensasjon.

Har du barn, risikerer du at de blir fratatt deg, eller i alle fall at det blir sendt bekymringsmelding til barnevernet og at de kommer på døra di for å evaluere deg som forelder.

Har du ønsker om å få A eller B preparater senere i livet, om det så er om 15 år, kan dette bli meget problematisk hvis du har innrømmet rusmisbruk. Om det så er et bongtrekk.

Skytevåpen er jeg usikker på. Får snuten greie på det så sliter du i alle fall, det lover jeg deg. Men da må du bli tatt av dem, snuten får ikke greie på det av legen. Livsforsikring vet jeg heller ikke hvordan det blir med.
Håper det var til hjelp.


Kilder er diverse mailer til offentlige instanser som jeg ikke kan referere til akkurat nå, og egne opplevelser. Jeg har vært innlagt for avrusning, og det er fortsatt mange år til jeg får slutte å pisse. Jævla bullshit egentlig. Angrer på at jeg dro på avrusning hver dag.
Vis hele sitatet...
Enig i det du sier, men det jeg finner litt underlig er at når jeg var på kjøret så kunne jeg velge og vrake i b- preparater hos fastlegen.
Etter jeg var ferdig med avrusingsopphold så får jeg ikke en dritt av samme lege uansett hvor mye jeg maser om hvor nevrotisk og jævlig jeg er.
Jeg får heller en formaning om at jeg må lære meg å leve med det.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Enig i det du sier, men det jeg finner litt underlig er at når jeg var på kjøret så kunne jeg velge og vrake i b- preparater hos fastlegen.
Etter jeg var ferdig med avrusingsopphold så får jeg ikke en dritt av samme lege uansett hvor mye jeg maser om hvor nevrotisk og jævlig jeg er.
Jeg får heller en formaning om at jeg må lære meg å leve med det.
Vis hele sitatet...
Jeg har samme oppfatning. Det gjorde jeg også. Ikke i A-preparater, men i benzoer.
Alle som har prøvd bzd kan nok være unisont enig i at det finnes knapt en bedre "fiks i en liten tablett"..
Alle problemer bare forsvinner umiddelbart. Helt til du en dag havner i en situasjon der du går tom eller det blir tatt fra deg under en eller annen form for tvang.

Gikk av et overforbruk på 8-10 mg Xanax legalt forskrevet av både lege og priv. praktiserende psyk. samtidig. Startet helt uskyldig med 1-2mg på flyreiser ferier, jobb. Det var ingen indikasjon utover det for å skulle bruke det. Hadde ikke panikkangst eller noe patologi som tilsa at jeg trengte det. Men man blir verdensmester. Selv bakrus kurrerer det glatt. Er knapt en ting det ikke fikser. Men når man så skjønner at sånn kan man ikke holde på resten av livet... ja fy faen.

Mitt tips: aldri begynn. Det er livsfarlig og ikke verdt det.