Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1052
Som tittelen sier så har jeg lyst på vannkjøling til CPU, men gidder ikke styre med custom vannkjøling etc, nok om det. Poenget mitt er at jeg skal kjøpe Fractal Design R4:
http://www.komplett.no/fractal-desig...k-pearl/757466,
etter jul.

det jeg lurer på da, bør jeg kjøpe en H80i eller kan jeg få plass til en H100i på toppen der?

Og jeg regner vell med at h100i er kanskje litt bedere enn H80i og kun noen 100kr dyrere.

Og følger det med AMD/intel feste bak, eller må jeg ha det fra før?
Sist endret av DustMan; 18. desember 2013 kl. 18:36.
Jeg kjøpte R4 og H100i for forrige utskifting. Det fulgte med feste, men hovedkortet mitt (Sabertooth X79) hadde allerede forsterkning i hovedkortet, så det ble ikke brukt.

Det er veeeldig trangt med plass til H100i i et R4-kabinett, men det går. Radiatoren blir liggende en knapp centimeter over minnebrikkene, og jeg anbefaler deg å koble i alle strømledninger til vifter osv. før du fester radiatoren helt.
Sist endret av Dyret; 18. desember 2013 kl. 18:52.
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
okey, du festa H100i på toppen right? og det er ikke noe extra jeg må kjøpe med for å få dette til å funke? hvordan var lyd og gradene?
Sitat av DustMan Vis innlegg
okey, du festa H100i på toppen right? og det er ikke noe extra jeg må kjøpe med for å få dette til å funke? hvordan var lyd og gradene?
Vis hele sitatet...
Festa på toppen ja, og nyere R4-kabinetter har et ekstra skruehull man kan bruke for å få litt ekstra avstand. Ingenting ekstra, men jeg ville tatt en grundig kikk på hvordan hovedkortet har plassert minneslottene. Hvis disse er på en utradisjonell plass så ville jeg søkt litt rundt på internett etter den kombinasjonen du bruker for å se om andre har hatt hell.

Man kan stille nivået ved å trykke på en knapp oppå CPU-kjøleren, og den veksler da mellom 3 ulike styrker. Alternativt kan man bruke "Corsair Link" til å fjernstyre dette, men jeg har hørt mye rart fra folk som har forsøkt dette. Jeg kjører på laveste nivå og har ingen problemer med varme eller lyd. Når skjermkortet ikke bråker så er jeg ofte litt i tvil om PCen står på eller ikke.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DustMan Vis innlegg
okey, du festa H100i på toppen right? og det er ikke noe extra jeg må kjøpe med for å få dette til å funke? hvordan var lyd og gradene?
Vis hele sitatet...
Hvorfor plassere den i toppen?
Det skaper bare negativt lufttrykk, gjør som fornuftige mennesker gjør, plasser den i front.
Der er det faktisk KJEMPE god plass, og da trenger du kun 3 vifter i pc'en og vil få en stille og deilig pc om du kjøper gode vifter i tilleg.
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dyret Vis innlegg
Festa på toppen ja, og nyere R4-kabinetter har et ekstra skruehull man kan bruke for å få litt ekstra avstand. Ingenting ekstra, men jeg ville tatt en grundig kikk på hvordan hovedkortet har plassert minneslottene. Hvis disse er på en utradisjonell plass så ville jeg søkt litt rundt på internett etter den kombinasjonen du bruker for å se om andre har hatt hell.

Man kan stille nivået ved å trykke på en knapp oppå CPU-kjøleren, og den veksler da mellom 3 ulike styrker. Alternativt kan man bruke "Corsair Link" til å fjernstyre dette, men jeg har hørt mye rart fra folk som har forsøkt dette. Jeg kjører på laveste nivå og har ingen problemer med varme eller lyd. Når skjermkortet ikke bråker så er jeg ofte litt i tvil om PCen står på eller ikke.
Vis hele sitatet...
okey, tusen takk for svar ram slotsa mine sitter som ett helt vanlig hovedkort, men skal se litt grundigere

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hvorfor plassere den i toppen?
Det skaper bare negativt lufttrykk, gjør som fornuftige mennesker gjør, plasser den i front.
Der er det faktisk KJEMPE god plass, og da trenger du kun 3 vifter i pc'en og vil få en stille og deilig pc om du kjøper gode vifter i tilleg.
Vis hele sitatet...
men er "gummiledningene" lange nok til dette?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DustMan Vis innlegg
okey, tusen takk for svar ram slotsa mine sitter som ett helt vanlig hovedkort, men skal se litt grundigere



men er "gummiledningene" lange nok til dette?
Vis hele sitatet...
det er de, med god margin, mange som har gjort dette.
http://cdn.overclock.net/8/8a/900x90...05_022609.jpeg her har du et eksempel.
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
det er de, med god margin, mange som har gjort dette.
http://cdn.overclock.net/8/8a/900x90...05_022609.jpeg her har du et eksempel.
Vis hele sitatet...
okey , men da er jeg jo nødt til å fjerne alt av hardisk plass.. er det en mulighet for ¨få flyttet denne a? har bare to hardisker though. kjøper inn en ssd snart og dette med 3pins slots til viftene, er disse lange nok til hovedkortet?
Sist endret av DustMan; 18. desember 2013 kl. 19:23.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DustMan Vis innlegg
okey , men da er jeg jo nødt til å fjerne alt av hardisk plass.. er det en mulighet for ¨få flyttet denne a? har bare to hardisker though. kjøper inn en ssd snart og
Vis hele sitatet...
2 hdder går i 5,25" bayen, flere om du ikke har ODD, SSD'er (i flertall) kan plasseres bak hk plata, og så mange du vil på gulvet i kabinettet.
Et stikkord til montering er dobbeltsidig teip
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
2 hdder går i 5,25" bayen, flere om du ikke har ODD, SSD'er (i flertall) kan plasseres bak hk plata, og så mange du vil på gulvet i kabinettet.
Et stikkord til montering er dobbeltsidig teip
Vis hele sitatet...
men detta med 3pins slotsa, er disse ledningene lange nok til hovedkortet?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DustMan Vis innlegg
men detta med 3pins slotsa, er disse ledningene lange nok til hovedkortet?
Vis hele sitatet...
tja, tenk slik på det, er det ikke vifter i fronten fra før av?
resten kan du tenke deg til selv
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
tja, tenk slik på det, er det ikke vifter i fronten fra før av?
resten kan du tenke deg til selv
Vis hele sitatet...
hmm, når du sier det ja :P haha, men usikker når det gjelder hovedkortet mitt, er ikke så mange 3pins inganger der , menmen, finner en løsning men går nok for h100i da.

takk for svar.
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Er foresten disse vannledningene på h100i like lange som h100 ?
Sitat av DustMan Vis innlegg
Er foresten disse vannledningene på h100i like lange som h100 ?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er alle tubene til Corsair 11.5", som er ca 30 cm lange
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Så vidt jeg vet er alle tubene til Corsair 11.5", som er ca 30 cm lange
Vis hele sitatet...
okey , fant dette bilde http://i46.tinypic.com/116qqf7.jpg, som viser en h100 i en Define R4 i front. så trur detta skal gå greit. takk for svar !