Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 515
Hei! Vurderer nytt skjermkort i maskinen min, da festene er litt dårlige på det jeg har, i tillegg til at det holder relativt høy temperatur kontra resten av maskinen (trolig fordi det er gammelt, med litt div. støv inni som jeg ikke får bort..). Er sånt sett fornøyd med ytelsen, så vil ikke trenge noe enormt kraftig(?). Kunne dog tenkt meg et skjermkort hvor jeg kan kople til tre skjermer, om dette er mulig. Har for øyeblikket et nVidia Geforce 9800GT, hovedkortet i maskinen min er et Gigabyte GA-870A-UD3.

Kan for eksempel dette kjøre tre skjermer samtidig (trenger kun spille på en, vil ha Windows/Linux over alle tre skjermene.)? Og vil det levere tilsvarende/bedre ytelse enn det eksisterende kortet mitt? Om ikke, eller om dere kan anbefale noe annet under 1000,- kroner, tar jeg i mot tips med glede!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
vil tru at et 7770 kort et det beste valget
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744117

eventuelt et 7750 om du ikke vil bruke 1k
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743942
Så greie ut de, får se an lønning da, om ikke noen andre har bedre tips? Men ser det er relativt strømsultne, jeg har denne strømforsyningen, den kan ikke drive det dyreste kortet. Men vil 100w være tilstrekkelig til resten om jeg kjøper det rimeligste kortet?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
400W etc. er anbefalt effekt på hele strømforsyningen. Kortene i seg selv trekker henholdsvis 45 og 85W hver. Du har riktignok ikke den skarpeste forsyningen, men den vil overhodet ikke ha noen problemer med å dra disse kortene.
Ah, ok, fint å vite! da får jeg se hva det blir til ved lønning.