Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2006
jeg skal bygge meg en slags "gamer-pc" etter konfirmasjon og lurer på hvilken strømforsyning jeg bør velge har cirka alt annet klart. Det er disse delene som skal bygges til noe som forhåpentligvis kommer til å bli en pc. jeg lurer også på om detter er et bra oppsett.

Cooler Master HAF X Big Tower Sort

2stk ZOTAC GeForce GTX 550Ti 1GB AMP! ®

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

Corsair SSD Force Series™ F120, 120GB

Western Digital Caviar® Black 1TB

Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9

+ Noen vifter og ledninger
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Ville vel gått for en 750w PSU. De fleste her inne ville sagt at du burde kjøpe modulær psu også, slik at du kan fjerne de kablene du ikke trenger. Slipper litt rot da. Ellers ville jeg bytta hovedkort til et socket 1155, og en intel i7 2600k sandy bridge. Disse kan klokkes helt vilt og er en god del bedre enn de "gamle" i7ene (i7-920, 930, 960 etc.). 12gb er også overkill, gå heller for et skikkelig kvalitetskit med 8gb på 2000mhz og lavere timings.

Edit: kvalitets kit, ser at det kan se rart ut.
Sist endret av bamsegutt; 24. april 2011 kl. 20:53.
Utdatert system. Kabinettet er sikkert greit. Hvorfor gå for to mid-range-kort i SLI? Kjør heller på med 580/590, kan love deg at du får overall bedre gamingytelse. Prosessoren er i hvert fall utdatert, i7 2600K vil gjøre jobben mye bedre. Hovedkortet vil ikke passe hvis du bytter CPU, så http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626388 er det du vil ha. Y u no Vertex 3 i stedet. Har hørt at WD Black-harddiskene bråker mye, men for all del. H50 er vel og greit det, hvis du ikke har råd til H70. RAMen er bra.
jeg har satt sammen et nytt system som dere kan gi meg en tilbakemelding på.

Cooler Master HAF X Big Tower Sort

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB AMP! ®

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB

Corsair HX 850W PSU

Corsair SSD Force Series™ F120, 120GB

Serial ATA Cable Inverted Angle 100 cm

+ En hdd, vifter og en viftekontroll som jeg kjøper senere
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
jeg har satt sammen et nytt system som dere kan gi meg en tilbakemelding på.

Cooler Master HAF X Big Tower Sort

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB AMP! ®

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB

Corsair HX 850W PSU

Corsair SSD Force Series™ F120, 120GB

Serial ATA Cable Inverted Angle 100 cm

+ En hdd, vifter og en viftekontroll som jeg kjøper senere
Vis hele sitatet...
Ser bra ut, du har min approval.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Skal det brukes til spilling? Ville som sagt heller gått for 8gb 1800 eller 2000mhz. Du kjøper ikke kit med tre brikker vel? Det er bare dual channel memory på socket 1155, så kjøp kits med enten 2 eller 4 brikker
Sist endret av bamsegutt; 24. april 2011 kl. 23:09.
Sånn jeg ser på det er dette et greit oppsett, men må jo være litt slem.
Og da kommer det kabinettet er greit og stort. Hovedkortet ingenting å si på. Prosessoren kanskje gå ned til i5 2500k da du ikke trenger mer en gaming. Ser at du har tatt med en tredjeparts CPU-kjøler det er bra. Og du har valgt et bra Skjermkort i stedet for to mid-range i sli/crossfire, det er bra du trenger mindre PSU og får bedre ytelse. Kanskje litt for mye RAM ingenting kan bli for mye men blir overflødig holder nok med en 6/8 GB RAM. Og ved valget av SSD er det jo et goldt valg men kanskje du skulle sett på en crucial c300 i stedet for. Og den hdd'en du hadde valgt er et godt valg.

Ellers er jo Corsair noe av det beste du får i denne prisklassen, trenger ikke se på noe annet uansett egentlig. Og det at du har valgt Intel istedet for AMD er jo ¨positivt¨ Intel sitt Sandy Bridge er helt up to date kan man si.
Jeg ville kanskje valgt et annet kabinett f.eks Fractal design R3 (Titanium) som er et mer lydløst kabinett og stilrent, ikke masse leds rundtom.
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
jeg har satt sammen et nytt system som dere kan gi meg en tilbakemelding på.

Cooler Master HAF X Big Tower Sort

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB AMP! ®

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB

Corsair HX 850W PSU

Corsair SSD Force Series™ F120, 120GB

Serial ATA Cable Inverted Angle 100 cm

+ En hdd, vifter og en viftekontroll som jeg kjøper senere
Vis hele sitatet...
En endring:

Bytt ut Inter Core med en AMD prosessor (må kanskje bytte hovedkort også).
AMD har like bra prosessorer til mindre pris.
Selv har jeg AMD Phenomenon II Black Edition og er kjempefornøyd med den.
Sitat av KD88 Vis innlegg
En endring:

Bytt ut Inter Core med en AMD prosessor (må kanskje bytte hovedkort også).
AMD har like bra prosessorer til mindre pris.
Selv har jeg AMD Phenomenon II Black Edition og er kjempefornøyd med den.
Vis hele sitatet...
Hahahahahahahahahahha nei, AMD ligger langt bak Intel for tiden. Har selv en 965 BE og er "fornøyd" med den. Men hadde jeg kjøpt CPU i dag hadde jeg kjøpt i7 2600K.
Jeg er ikke den mest hardcore pc gamer'n som finnes men jeg vurderer å bli det, har spillt xbox i litt over 2 år og vurderer å gå over til pc gaming. vurderer også og dra på TG neste år.

Men når det står støttet minne hastighet på hk 1600MHz, 1366 MHz og 1066MHz er det da mulig å kjøpe noe som er over 1600MHz.

Har sett på crucial c300, vurderte å kjøpe en til laptopen min men fant ut at det hadde vært litt unødvendig. Har lest litt på tilbake meldingene og ser at noen har hatt problemer med Firmware uppdate, er det et problem vist det ikke er noe problem så kommer jeg til å gå for den.
Sitat av KD88 Vis innlegg
En endring:

Bytt ut Inter Core med en AMD prosessor (må kanskje bytte hovedkort også).
AMD har like bra prosessorer til mindre pris.
Selv har jeg AMD Phenomenon II Black Edition og er kjempefornøyd med den.
Vis hele sitatet...
haahhahah, AMD?! bytt heller til i5 2500k, helt lik ytelse i gaming. det eneste som er forskjellen mellom i5'en og i7'en er at i7 er til gaming og litt mer, høyere cache og flere hyperthreads. i5 2500k, du kommer ikke til å angre

Sitat av KD88 Vis innlegg
En endring:

Bytt ut Inter Core med en AMD prosessor (må kanskje bytte hovedkort også).
AMD har like bra prosessorer til mindre pris.
Selv har jeg AMD Phenomenon II Black Edition og er kjempefornøyd med den.
Vis hele sitatet...
MSI P67A-GD65 B3 istedenfor, mye bedre og solid HK også kan du bytte ut psu'en siden du ikke kjører sli. Da trenger du ikke mer enn 550w, men ville gått for 550w eller 650w, Corsair TX V2 650W PSU. Og big tower vil bli i det største laget synes jeg

et billig alternativ Cooler Master Elite 430 Midi elsker den, har den selv og sitter igjen med god samvittighet(kjempe billig!)
Fractal Design Define R3 Black Pearl lydløs alternativ

Feil quote, men samma det

Corsair Obsidian 650D et sykt kabinett!
eller hvis du vil briefe litt Antec LanBoy Air

hadde jeg giddi å brukt 1500 på et kabinett ville det lett falt på Antec Lanboy, den er bare driiit fet
Sitat av KD88 Vis innlegg
En endring:

Bytt ut Inter Core med en AMD prosessor (må kanskje bytte hovedkort også).
AMD har like bra prosessorer til mindre pris.
Selv har jeg AMD Phenomenon II Black Edition og er kjempefornøyd med den.
Vis hele sitatet...

Ja.. flott, vet du hva du snakker om? Litt frekt, men jesus.

Hva om TS faktisk gjorde det der? ''må kanskje bytte hovedkort også'' ?

AMD prosessorer går ikke på Intel hovedkort, eller omvendt. Det er helt forskjellige sockets.

AMD er ikke like bra, men de kan gjøre en utmerket jobb til en mindre pris. F.eks gaming, om du har ett stramt budsjett gjør en AMD prosessor som oftest en så god jobb at det ikke er ødeleggende for spillytelse/nytelse.

Er og fornøyd med min 965 black edition, men skulle jeg kjøpt noe nå hadde det blitt intel.
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
Jeg er ikke den mest hardcore pc gamer'n som finnes men jeg vurderer å bli det, har spillt xbox i litt over 2 år og vurderer å gå over til pc gaming. vurderer også og dra på TG neste år.

Men når det står støttet minne hastighet på hk 1600MHz, 1366 MHz og 1066MHz er det da mulig å kjøpe noe som er over 1600MHz.

Har sett på crucial c300, vurderte å kjøpe en til laptopen min men fant ut at det hadde vært litt unødvendig. Har lest litt på tilbake meldingene og ser at noen har hatt problemer med Firmware uppdate, er det et problem vist det ikke er noe problem så kommer jeg til å gå for den.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du klokker dem i BIOS.

Og TS. Ikke bytt til AMD.
men vist jeg kjøper Antec Lanboy Air hvordan blir det da med vannkjølingen da, Corsair H70 er jo enorm.
Noen som vet hvor stor Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX er?
det er garantert plass der. h70 er jo 120 mm? og det er plass til 120 mm bak

gtx 580 får også garantert plass
Tror du en pc med disse spesifikasjonene ville blitt en brukbar gaming pc.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-A3D38E1B7076

Antec LanBoy Air Midi Tower Gul

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9

Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX

Corsair AX 850W PSU

Corsair SSD Force Series™ F120, 120GB

Serial ATA Cable Inverted Angle 100 cm

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Serial ATA Cable 50 cm w/shrapnel
Sist endret av Carlos277; 25. april 2011 kl. 22:28.
Prøver en gang il.

Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ville vel gått for en 750w PSU. De fleste her inne ville sagt at du burde kjøpe modulær psu også, slik at du kan fjerne de kablene du ikke trenger. Slipper litt rot da. Ellers ville jeg bytta hovedkort til et socket 1155, og en intel i7 2600k sandy bridge. Disse kan klokkes helt vilt og er en god del bedre enn de "gamle" i7ene (i7-920, 930, 960 etc.). 12gb er også overkill, gå heller for et skikkelig kvalitetskit med 8gb på 2000mhz og lavere timings.Edit: kvalitets kit, ser at det kan se rart ut.
Vis hele sitatet...
Da er 16 det også :l
jeg vet det er overkill men det er bare å overcloke. Må briefe litt også.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
jeg vet det er overkill men det er bare å overcloke. Må briefe litt også.
Vis hele sitatet...
er vanskeligere å kjøre 12gb på 1600/2000 mhz enn 8 Bedre ytelse i spill med lavere gb og høyere mhz/lavere timings
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
er vanskeligere å kjøre 12gb på 1600/2000 mhz enn 8 Bedre ytelse i spill med lavere gb og høyere mhz/lavere timings
Vis hele sitatet...
Ikke helt riktig, men er ikke store forskjellen http://www.hardware.no/artikler/saa_...lleren/93672/2

Likte det Arnie90 kommenterte:

"Flott konklusjon, merker at folk trenger en påminner på at 4GB RAM holder kjempebra til gaming.
Mer RAM -> høyere priser og høyere strømforbruk -> mindre penger til cola"
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av Mr. D Vis innlegg
Ikke helt riktig, men er ikke store forskjellen http://www.hardware.no/artikler/saa_...lleren/93672/2

Likte det Arnie90 kommenterte:

"Flott konklusjon, merker at folk trenger en påminner på at 4GB RAM holder kjempebra til gaming.
Mer RAM -> høyere priser og høyere strømforbruk -> mindre penger til cola"
Vis hele sitatet...

I den testen kjøres alle brikkene på samme hastighet da. Ville tro 2000mhz eller 1600mhz med lavere timings, og kun 4/8gb, vil være bedre enn 1600mhz 12gb/høye timings?
ja, det skal jeg ikke se bort ifra
det koster 650 kr mer for et kit med 16gb enn 8gb så jeg kan jo bare kjøpe det å bruke 8gb først og vist jeg føler for å bruke mer så setter jeg inn noen ekstra brikker (som jeg sikkert gjør fordi jeg er en noob som kan være fryktelig sta og vanskelig til tider)
når du først har kjøpt 16gb så må du jo bruke alle. Kjøper du 16gb er det bare å sette alle inn med en gang. da kan du i allefall ha masse annet på i bakgrunnen når du spiller
Sist endret av Mr. D; 25. april 2011 kl. 23:30.
det var det som var planen å kjøre masse random program i bakgrunn, msn, skype, spotify, google chrome osv

men var det noe annet på setup'et som så ille ut eller tror du det kommer til å funke bra??
fortsatt, 8gb holder. forrige pc'en jeg hadde kjørte jeg skype, opera, itunes og steam ofc. da hadde jeg bare 4gb, 1600mhz og CL8

Sitat av Carlos277 Vis innlegg
Tror du en pc med disse spesifikasjonene ville blitt en brukbar gaming pc.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-A3D38E1B7076

Antec LanBoy Air Midi Tower Gul

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9

Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX

Corsair AX 850W PSU

Corsair SSD Force Series™ F120, 120GB

Serial ATA Cable Inverted Angle 100 cm

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Serial ATA Cable 50 cm w/shrapnel
Vis hele sitatet...
Fantastisk gamer pc. Alt er perfekt, men litt usikker på seagate. Vet ikke hvordan den er, men samsung spinpoint f3 1tb eller western digital black 1tb kan være to alternativer å vurdere
har vurdert det å kjøpe wd black men har hørt at de bråker en del men jeg tror egentlig at en wd black hadde vært bedre.
Sitat av Carlos277 Vis innlegg
har vurdert det å kjøpe wd black men har hørt at de bråker en del men jeg tror egentlig at en wd black hadde vært bedre.
Vis hele sitatet...
Mine bråker ikke. Black har jo utrolig god ytelse.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Poenget er ikke at 8gb 1600mhz er bedre enn 16gb eller 12gb på samme frekvens, poenget er at 8gb 2000mhz er et bedre valg. 2x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599353 for eksempel *sikle*
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Poenget er ikke at 8gb 1600mhz er bedre enn 16gb eller 12gb på samme frekvens, poenget er at 8gb 2000mhz er et bedre valg. 2x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599353 for eksempel *sikle*
Vis hele sitatet...
aha, skjønner. Ja det er jo sant da

men det er ikke store FPS endringen, men større enn om du skulle gå fra 4gb til 16gb med 1600 mhz ram
Sist endret av Mr. D; 26. april 2011 kl. 00:28.