Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  154 63689
Etter et greit langt opphold på Bjørgvin Fengsel, vil jeg nå fortellle litt om rutinene, hva som er lov og ikke, og hvis noen lurer meg, spør

Dette er greit å vite for dere som skal inn å sone.

Vi kan begynne med dagsrutinene:

07.00 - 07.45 - Stå opp, melding i Vakta 1.etg
07.30 - Frokost
08.00 - Aktivitet/skole/jobb
11.00 - 11.30 - Melding i vakta
11.30 - Lunsj
12.30 - Aktivitet/skole/jobb
15.00 - 15.30 - Melding i vakta
15.30 - Middag
16.00 - Fritid
19.30 - Kveldsmat
21.00 - Ikke tillatt å gå ut fra avdeling
00.00 - Tv-stuene stenges - Ro på avdeling

Her har vi helgerutinene:


09.00 - Frokost
12.00 - 13.00 - Melding i vakta
13.00 - Lunsj
13.30 - Fritid
16.00 - 16.30 - Melding i vakta
17.00 - Middag
17.30 - Fritid
20.00 - Kveldsmat
22.00 - Ikke tillatt å gå ut fra avdeling
01.00 - Tv-stuene stenges - Ro på avdeling

Helgene er jævla kjedelig. Ukene går veldig fort om du får deg noe fysisk arbeid eller skole.

Dersom du ikke møter til de avtalte meldingene som oppgitt i timelisten, straffes de andre som du soner i lag med.

Ting du kan ta med deg på rommet;

Klær
Toalettsaker
TV opptil 24"
Playstation 2/3 / Xbox 360 (Krever at du har god oppførsel og den blir ikke utlevert før etter 14 dager)
Bærbar pc (samme kriterier som playstation)
Ipod, uten opptaksmuligheter.
5 bokser snus, eller 5 pakker tobakk.

DVD kan du ikke ta med inn i fengselet. Kan lånes på bibliotek.
Brente cd'er, ikke lov dessverre.
Kontanter blir beslaglagt ved ankomst og satt inn på et kjøpekort.

Handling o.l

Det er handling i Bjørgvin på K-bygget hver torsdag fra 17.00 - 19.00.
Av snus og tobakk har de det meste. Også en god del utvalg fra vanlig dagligvare.

Husk, du tjener 280 kr uken, det kan lønne seg å få noen du kjenner til å sende deg litt cash innimellom.

Dersom du jobber på kjøkkenet, eller vasker i fengselet, kan du tjene rundt 400 i uken.

Ellers er personalet hyggelig i fengselet. De har som regel enerom som de plasserer folk på, og husk om å få spørre om å være på L-bygget. Det holder en litt høyere standard enn K-bygget, og det er ikke vakter der døgnet rundt, kun noen kameraer i gangene med masse blindsoner.

De teller dessuten alle kl 22.30 på kveldene (hverdager), og kl 09.00 i helgen.

De romvisiterer uten forvarsel, og dem har narkbikkje. Blir du tatt med nark, blir du sendt til høyrisikofengsel.

Noen som lurer på noe mer?
Godt inlegg. Noe sier meg at jeg aldri skal i fengsel, da jeg hadde hata å bli detaljstyrt så jævlig, for å ikke snakke om at jeg hater å stå opp tidlig. Skulle dem fått meg opp 09:00 i en helg tror jeg dem måtte henta en vannslange
Hvordan var det å dusje ?
Har du tilgang på komunikasjon i form av internet? hvor ofte kan du ringe ?
Moralen er: Dersom du bryter loven har det alvorlige konsekvenser. Du får sitte med bærbar PC/Playstation 3 på enerom og spille dataspill til klokken 00:00 om kvelden. Hver dag. Samtidig som du får gratis mat og drikke. Jeg sier som Northug: BARNESKIRENN!
Tv, playstation og laptop? Im in

Neida, men takk for en god og informativ tråd. Alltid fint når noen tar seg tid til å gjøre noe som kan hjelpe andre.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Hvordan var det å dusje ?
Vis hele sitatet...
Jeg mistet såpa en gang jeg satt i varetekt. Bøyde meg ned, og ingenting skjedde. Viftet til og med litt med rumpa, men neida. Fengsel er ikke som på amerikansk film vettu.

TurboOlsen: Ser du skriver at man ble sendt til høyrisiko om man ble tatt med nark. Hva satt du på egentlig? Åpen eller noe annet opplegg?

Uansett, vær glad du ikke satt på høyrisiko på et lite drittfengsel hvertfall. Ta Mysen som eksempel, der får du vært typ. fire timer ute av cella di totalt i løpet av helga, dørene stenges for kvelden 17.00 og det går helt til 09.00 neste dag før den blir åpnet igjen. Ikke så fett å være stuck så lenge med bare National Geographics og MTV som beste kanaler på TVen.

Marken: Frihetsberøvelse er helt jævlig, selv om man får lov til å ha Playstation. Selv om folk har gjort noe galt, så er ikke samfunnet tjent med å behandle dem dårlig tilbake! Betyr bare at vi kaster bort tia deres fullstendig mens de sitter inne (er ille nok som det er i dag), og at det blir flere gjengangere og hardere kriminelle.

Husk at han her satt på et lavere sikkerhetsnivå. Majoriteten av soningsplassene her i landet er høysikkerhet.
Sist endret av Nichotin; 19. februar 2010 kl. 14:34.
Skal muligens oppholde meg rundt 30 dager på Bjørgvin i nær framtid så passet jo bra med denne tråden, hehe.
Du har allerede listet opp det jeg ville vite, så har egentlig ikke så mange spørsmål.

Skal forøvrig inn for promillekjøring, vet du om det er der jeg vil havne da? Jeg vet ingenting om Bergen fengsel, men Bjørgvin høres jo ut som en litt streng leirskole så håper jeg havner der.

Fin tråd, skal spørre i vei om jeg kommer på noe mer!
Sist endret av DontYouKnow; 19. februar 2010 kl. 14:46.
Jeg har et spørsmål selv om jeg ikke skal inn.

Hvordan er maten der?
TROLLER ITTE
TurboOlsen's Avatar
Trådstarter
Dusjene er felles, men du låser døra når du går inn. Er vel 2 dusjer i hver etasje, og den får man for seg selv.

Er egentlig en stor leirskole ja.

Kommunikasjon i form av telefon, er åpen fra 11.30 - 00.00 om dagene.

Internett kan brukes på skolen der inne, eller via kontaktbetjent.

Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Jeg har et spørsmål selv om jeg ikke skal inn.

Hvordan er maten der?
Vis hele sitatet...
Maten er helt okey!

Fisk 2 ganger i uka, ofte skinkestek/oksestek, panert fisk, lasange, pizza, raspeballer, saltkjøtt, vossakorv osv.. Rikelig med mat.

Ellers til frokost, lunsj og kvelds er det brødmat, gjerne med rester fra middag o.l

Man kan også lage mat selv der inne som man kjøper i kiosken. F.eks Grandis.

Sitat av DontYouKnow Vis innlegg
Skal muligens oppholde meg rundt 30 dager på Bjørgvin i nær framtid så passet jo bra med denne tråden, hehe.
Du har allerede listet opp det jeg ville vite, så har egentlig ikke så mange spørsmål.

Skal forøvrig inn for promillekjøring, vet du om det er der jeg vil havne da? Jeg vet ingenting om Bergen fengsel, men Bjørgvin høres jo ut som en litt streng leirskole så håper jeg havner der.

Fin tråd, skal spørre i vei om jeg kommer på noe mer!
Vis hele sitatet...
Dersom du har et opphold på 30 dager, havner du nok på Bjørgvin ja.

Om du ikke liker deg der, er det bare å ta sats over 1,90m med gjerde

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Godt inlegg. Noe sier meg at jeg aldri skal i fengsel, da jeg hadde hata å bli detaljstyrt så jævlig, for å ikke snakke om at jeg hater å stå opp tidlig. Skulle dem fått meg opp 09:00 i en helg tror jeg dem måtte henta en vannslange
Vis hele sitatet...
Da er lukket avdeling noe for deg 23 timer på cella, 1 times lufting hver dag. Middag levert på cella, dusj og toalett på cella.
Kan man røyke på cellen?
og hvor ofte kom de på ransaking?
Sist endret av Wangsta; 19. februar 2010 kl. 15:21.
hvordan er det med bruk av PC?
kan man bruke private PC-er, eller er det sånne de låner ut?
er det ikke jævla dumt å laste ned musikk når du er der?
TROLLER ITTE
TurboOlsen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wangsta Vis innlegg
Kan man røyke på cellen?
og hvor ofte kom de på ransaking?
Vis hele sitatet...
Man må ut for å røyke. Du har egen nøkkel til rommet, så du låser deg ut og inn som du vil.

Ransaking var vel to ganger i løpet av perioden på 50 dager jeg var der.

Sitat av www2 Vis innlegg
hvordan er det med bruk av PC?
kan man bruke private PC-er, eller er det sånne de låner ut?
er det ikke jævla dumt å laste ned musikk når du er der?
Vis hele sitatet...
Du bruker din private PC.

Du kan ikke laste ned musikk, for du har ikke internett på rommet, og de andre pcene på skolen er alt blokkert på
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Du bruker din private PC.
Vis hele sitatet...
Du sier i første post at man ikke får ta med seg dvder og lignende. Er det noen kontroll på hva som finnes på harddisken din før du får den med deg inn?
Ang. nett så har jeg hørt det går ann å søke om mobilt bredbånd? (Correct me if I'm wrong)

En bekjent av en bekjent hadde hvertfall gjort det, men fikk avslag, så han bare tok med seg bredbåndet inn og sa det var minnepenn ellerno. - Så vidt jeg vet sitter han inne på cella fortsatt med god kommunikasjon til resten av verden.
Lurer også på om du kunne fylle harddisken med nedlastede filmer osv til laptopen?

Og angående maten, sett at du var vegetarianer, ville du fått veggismat da, eller må du ha holdt deg til potetene?

Og om du vil svare på det, hva satt du inne for? Hva satt de du sona med inne for? Drapsmenn på slutten av dommen sin og sånt?
TROLLER ITTE
TurboOlsen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Saape Vis innlegg
Lurer også på om du kunne fylle harddisken med nedlastede filmer osv til laptopen?

Og angående maten, sett at du var vegetarianer, ville du fått veggismat da, eller må du ha holdt deg til potetene?

Og om du vil svare på det, hva satt du inne for? Hva satt de du sona med inne for? Drapsmenn på slutten av dommen sin og sånt?
Vis hele sitatet...

Laptopen blir undersøkt først.

Maten er tilpasset ditt kostbehov. Du får etter hva du er, på en måte :P

Jeg satt inne for en mindre kriminell sak De som satt der var for mindre narkdommer, voldsdommer og trafikkdommer for det meste.

En pedofil blandt oss 89 andre

Sitat av lsrr Vis innlegg
Ang. nett så har jeg hørt det går ann å søke om mobilt bredbånd? (Correct me if I'm wrong)

En bekjent av en bekjent hadde hvertfall gjort det, men fikk avslag, så han bare tok med seg bredbåndet inn og sa det var minnepenn ellerno. - Så vidt jeg vet sitter han inne på cella fortsatt med god kommunikasjon til resten av verden.
Vis hele sitatet...

Mobilt bredbånd / mobiltelefon får du ikke inn.

MEN om du ikke har narksaker på deg, kan du lett smugle dette inn. Folk med narkdommer, får gjennomgått bagasjen ved ankomst.

En minnepenn er vel ikke så lett å skjule... Det som ligger på pcen kan vel lagres som skjulte filer?
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
En pedofil blandt oss 89 andre
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk det med han holdt jeg på å si? Ble han litt oversett eller var han med i resten av "gjengen"?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hvordan gikk det med han holdt jeg på å si? Ble han litt oversett eller var han med i resten av "gjengen"?
Vis hele sitatet...
Det er ikke tiendeklasse på en ungdomskole da, og jeg håper/tviler på at en 89 år gammel pedo har mange venner i et fengsel xD
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Det er ikke tiendeklasse på en ungdomskole da, og jeg håper/tviler på at en 89 år gammel pedo har mange venner i et fengsel xD
Vis hele sitatet...
tror ikke at han var 89, men at de var 89 personer i fengselet(?)
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
tror ikke at han var 89, men at de var 89 personer i fengselet(?)
Vis hele sitatet...
Haha, selvsagt, jeg blingsa litt der Det var for seint til at øynene mine gadd å gjøre jobben sin :/
Hvordan er rommene?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Soner for tiden i Bjørgvin fengsel, er nå på frigang, og kan komme med følgende tilleggsinfo:
K-Bygg: Her sitter som oftest de med kortere dom. Det er som oftest mye mer gjennomtrekk en på L-bygg, og ofte mer "action" dvs folk som skaper bråk,blir tatt for diverse ulovligheter m.m
Helgetilbudet er variert etter økonomi og bemanning.
De har f.eks i vinter hatt flere kinoturer,tur i næromdrådet og skiturer til Eikesdalen (alpint og langrenn). Disse utgiftene blir dekket av fengsel, men ved alpintur må du ut med en 50lapp i egenandel.

Rommene er så som så.
Oppusing er nødvendig egenltig på begge byggene, men p.g.a manglende penger så skjer det fint lite.
Maten er det også innsparinger på grunnet økonomi, og utvalget av pålegg er labert.
Middagene blir levert av et firma som holder til på Haukeland, og kvaliteten er helt ok, men all saus er enten smeltet smør, eller soyabasert. Så om du skal være der over lengre tid, så hold deg i aktivitet ellers legger du fort på deg.
På K-bygg har du enkeltrom og dobbeltrom. Enkeltrommene er mindre en enkeltrom på L-bygg.
Insatte på L-bygg har det som oftest roligere, ettersom det er overvåket av kamerarer i gangene, og har da kun 1 betjent som sitter i vakta der.

Data: Du får inn egen pc, men da skal du ha en særs god grunn for dette (skrive bok, nødvendig til skole etc), og denne vil bli gått igjennomm før du får den inn, og det som måtte vær av ikke-tillatte ting (f.eks mp3), blir slettet.
Internett er kun tilgjengelig på studierom på D-Bygg (d-bygg=skole), og har da ganske mange begrensninger\sperrer på hvilke sider du får bruke. man får t.d ikke sendt mail.

Blir du tatt for nark får du 1 sjangse til å skjerpe deg, og må som oftest da skrive en rusavtale og gå i rusteam.

Saker i avisen
http://www.ba.no/nyheter/article4431463.ece
http://www.ba.no/nyheter/article4121483.ece
http://www.ba.no/nyheter/article5006615.ece

Noe dere lurer på så er det bare å spørre
Offentlig side: http://www.kriminalomsorgen.no/index.php?id=365028
Sist endret av Frende; 22. mars 2010 kl. 10:23.
TROLLER ITTE
TurboOlsen's Avatar
Trådstarter
Kan jo legge til at dersom man går på skole, kan man få bruke pc, uten begrensninger på pauserommet til lærerene. Den er fri og åpen for alt. Kan bruke den i forbindelse med jobbsøking, sjekking av epost o.l

Men man bør alliere seg med lærerene, og være snill gutt
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Kan jo legge til at dersom man går på skole, kan man få bruke pc, uten begrensninger på pauserommet til lærerene. Den er fri og åpen for alt. Kan bruke den i forbindelse med jobbsøking, sjekking av epost o.l

Men man bør alliere seg med lærerene, og være snill gutt
Vis hele sitatet...
Som du sier så har trynefaktor _mye_ og si, med tanke på goder
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av spelley Vis innlegg
Har du tilgang på komunikasjon i form av internet? hvor ofte kan du ringe ?
Vis hele sitatet...
du har i utgangspunktet ikke tilgang til internett. men i regi av SKOLEN kan man få tilgang til selvstudie-pc'er på dagtid, med internett-tilgang. Men all mail funksjonalitet er sperret, også web-mail, og tilgang til alle "sosiale nettverk" som feks Facebook er sperret. Det er svært strenge filtre. Men man får iallefall lest nettavisene og googlet ulike tema.

Telefon har du tilgang til heøe tiden, og ubegrenset bruk fra telefonbokser. Telefonkrot må kjøpes i kiosken og det er nokså dyrt å ringe, særlig til mobil. Beregn ca 2,- pr minutt

Sitat av Frende Vis innlegg
Som du sier så har trynefaktor _mye_ og si, med tanke på goder
Vis hele sitatet...
det ER en pc på lærernes arbeidsrom, det er riktig. Men den er det svært få som får tilgang til og da som regel bare til spesifikke oppgaver hvor filtrene på de andre pc'ene er skrudd for stramt til. Å sjekke/skrive mail blir oppfattet som brudd på tillitten og vil føre til at man mister muligheten.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Godt inlegg. Noe sier meg at jeg aldri skal i fengsel, da jeg hadde hata å bli detaljstyrt så jævlig, for å ikke snakke om at jeg hater å stå opp tidlig. Skulle dem fått meg opp 09:00 i en helg tror jeg dem måtte henta en vannslange
Vis hele sitatet...
dette er vel litt av hele poenget med fengselsstraff...... og jeg er helt enig, klarer du å leve slik at det aldri blir aktuelt er det selvsagt å foretrekke, både for deg og samfunnet.

Men, når man først har stilt seg selv så klønete at det ikke er noen vei utenom, så er oppholdet faktisk helt greit. Det kommer veldig an på innstillingen og forventningene på forhånd. Forventer man å komme på ferieleir med restaurantmat og underholdning på kveldene, da har man et problem. Men innser man at man faktisk er i fengsel, så vil man bli gledelig overrasket over hvor fritt og behagelig det faktisk er, selvom det selvsagt er begrensninger.

Men man slipper å sitte på cella 23 timer i døgnet (slik man må i et "vanlig" fengsel), man slipper i utgangspunktet å bli ransaket og kontrollert til enhver tid, man får være utendørs og kan trene. Man får også være med på utflukter i helgene (forutsatt at man ter seg ryddig og greit og deltar på jobb/skoleaktiviteter å dagtid).

Det lønner seg å bruke tiden på jobb/skoleaktiviteter. Det får tiden til å gå fortere, og man får brukt litt energi. Man legger fort på seg om en ikke holder seg i bevegelse, selvom en trener noen timer i uka. Ikke fordi det er så mye mat eller bra mat, men fordi det er lite variert mat, med dårlig sammensetning, når det gjelder middagene.

Man MÅ ikke stå opp kl 9 i helgene, man kan velge å bli liggende til lunch kl 13.

Var der 60 dager og hadde ikke hatt noe problem med å vært der lenger (bortsett fra selvsagt at man helt mister kontrollen over alt som skjer på utsiden, som feks økonomi/inntekt)
Kan man ha på seg egne klær eller blir man iført type oransj kjeledress? Beklager om dette er opplyst om jeg har bare skumlest tråden.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Kan man ha på seg egne klær eller blir man iført type oransj kjeledress? Beklager om dette er opplyst om jeg har bare skumlest tråden.
Vis hele sitatet...
Fra kriminalomsorgen:
Hva må du ha med deg?
Du må ta med legitimasjon samt soningsinnkalling. Det forutsettes også at du tar med egne klær.
Det er jo søren meg bedre i fengsel enn det er i militæret. Tjener mer gjør man og.
Sist endret av BigFigWasp; 23. juli 2010 kl. 14:55.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Det er jo søren meg bedre i fengsel enn det er i militæret. Tjener mer gjør man og.
Vis hele sitatet...
Nja, men det er vel mye mer action i militæret da. Hvis man er utplassert riktig
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Nja, men det er vel mye mer action i militæret da. Hvis man er utplassert riktig
Vis hele sitatet...
Også havner man borte i langtvekkistan og blir sprengt opp av en landmine
Jeg bare spør for morroskyld, åssen er egentlig "data" sikkerheten? Kan man bare bruke proxy for å komme seg videre, eller er det skikkelig syke saker som en høyst normal nerd ville klart å komme igjennom?
Høres akkurat som Militæret, bare med Portfurbud.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Også havner man borte i langtvekkistan og blir sprengt opp av en landmine
Vis hele sitatet...
Ja eller ender opp med å stå rett opp ned stakato uttafor det store stygge gule huset i toppen av Henrik Ibsens gate og få leddgikt og kronisk tinitus av den jævla vinden...
Fåkk hele Bjørgvin, jeg har kompiser som sliter med det de kaller at vanlige folk holder seg til reglene. og eg spiste exsesy og gikk i gangene der som en zombie.
Sitat av eL Bohondo Vis innlegg
Fåkk hele Bjørgvin, jeg har kompiser som sliter med det de kaller at vanlige folk holder seg til reglene. og eg spiste exsesy og gikk i gangene der som en zombie.
Vis hele sitatet...
Den der må du forklare nærmere.
Sitat av eL Bohondo Vis innlegg
Fåkk hele Bjørgvin, jeg har kompiser som sliter med det de kaller at vanlige folk holder seg til reglene. og eg spiste exsesy og gikk i gangene der som en zombie.
Vis hele sitatet...
Sku nesten tru du har tatt den "exsesy'en" nå..
Sitat av MartinB Vis innlegg
Det er jo søren meg bedre i fengsel enn det er i militæret. Tjener mer gjør man og.
Vis hele sitatet...
Innsatt på Bjørgvin: 280/uke.
Menig i Forsvaret : 150/dag med muligheter for +19 hver dag som korporal.
I tillegg får de dimmepenger som er 28 835 (per. 1. Juli 2010).
Dette gir en vanlig menig 229 per dag i gjennomsnitt.

En menig i Forsvaret har i tillegg mye fritid.

Det burde vel enda all tvil om at innlegget ditt er tull og vas, selv om jeg må si meg enig i at innsatte i norske fengsel har det for godt i henhold til de lave straffene vi har.
kass treningsmuligheta har man?
TurboOlsen du sa at det var lov med opptil 24" tv hadde dere tv mottak på cellen eller kun i tv stuen??
Hvilke kanaler hadde dere spennende å vite.

Fekillix
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Også havner man borte i langtvekkistan og blir sprengt opp av en landmine
Vis hele sitatet...
Man må melde seg frivillig til utenlandstjeneste, ingen blir tvunget.
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Innsatt på Bjørgvin: 280/uke.
Menig i Forsvaret : 150/dag med muligheter for +19 hver dag som korporal.
I tillegg får de dimmepenger som er 28 835 (per. 1. Juli 2010).
Dette gir en vanlig menig 229 per dag i gjennomsnitt.

En menig i Forsvaret har i tillegg mye fritid.

Det burde vel enda all tvil om at innlegget ditt er tull og vas, selv om jeg må si meg enig i at innsatte i norske fengsel har det for godt i henhold til de lave straffene vi har.
Vis hele sitatet...
280 i uken ja, da var det jeg som blingsa litt. Da må jeg bare beklage.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sorry for at jeg drar opp en gammel tråd, men jeg har et spørsmål: Hvordan er det med intime damebesøk?
Sist endret av kortz; 19. november 2010 kl. 13:46.
Det går greit i fengsel.

Enkelte fengsler har faktisk tilrettelagte rom, tilrettelagt for et godt "fengselsknull" faktisk.
Man har en divan, kondomer, håndklær og dusj på slike rom blant annet.

De andre fengslene som ikke har slike rom, har vanlige rom.
Samme regel gjelder her som i eksempelet ovenfor; må man så må man.
Er det mye begrensninger på hva slags spill man kan ha osv også? Fks. lov til og ha med GTA? kanskje dumt spørsmål, men er jo så mye annet rart i fengselsvesenet at jeg hadde ikke blitt overrasket hvis en biltyv ikke fikk spille voldsspill :P
fengsel er mye bedre enn millitæret spør du meg
TROLLER ITTE
TurboOlsen's Avatar
Trådstarter
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Er det mye begrensninger på hva slags spill man kan ha osv også? Fks. lov til og ha med GTA? kanskje dumt spørsmål, men er jo så mye annet rart i fengselsvesenet at jeg hadde ikke blitt overrasket hvis en biltyv ikke fikk spille voldsspill :P
Vis hele sitatet...
Voldspill generelt er ikke lovlig..
Jeg planlegger ikke å komme til noen fengsel, men hvis det skulle skje så vil jeg vite noen ting:

* Er treningsrommene gode? Er utstyret bra?

* Kan man ha spill på pc'en som ikke er voldelige?

* Får man ikke ha med noen filmer eller noe musikk på pc'en sin? (!?)

* Hva får man kjøpt på kioskene?

* Er det god plass på rommene?
TROLLER ITTE
TurboOlsen's Avatar
Trådstarter
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Jeg planlegger ikke å komme til noen fengsel, men hvis det skulle skje så vil jeg vite noen ting:

* Er treningsrommene gode? Er utstyret bra?

* Kan man ha spill på pc'en som ikke er voldelige?

* Får man ikke ha med noen filmer eller noe musikk på pc'en sin? (!?)

* Hva får man kjøpt på kioskene?

* Er det god plass på rommene?
Vis hele sitatet...

Treningsrommene er helt basic

Man kan ikke ha spill på pcen

Ingen filmer eller musikk på pcen

Dagligvarer, snop, brus, snus, tobakk og alt du kan tenke deg.

Rommene er OK. Ca 7-8 kvadratmeter. Inkl kjøleskap, skrivepult, klesskap, speil, seng og en lampe.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Treningsrommene er helt basic

Man kan ikke ha spill på pcen

Ingen filmer eller musikk på pcen

Dagligvarer, snop, brus, snus, tobakk og alt du kan tenke deg.

Rommene er OK. Ca 7-8 kvadratmeter. Inkl kjøleskap, skrivepult, klesskap, speil, seng og en lampe.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan man ikke ha filmer og musikk på pc'en, mens konsoll og dvd spiller er lov?

Skjønte heller ikke hvorfor GTA4 ikke var lov, men alle andre 18+ spill gikk greit.