Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1929
Hei

Fant denne på db.no

http://www.dagbladet.no/2009/11/26/n...erhet/9184949/

Noen som veit hvilket program ( programmer ) denne mannen bruker i videoen?

Ser jo ganske enkelt og greit ut.


Mvh!
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hei

Fant denne på db.no

http://www.dagbladet.no/2009/11/26/n...erhet/9184949/

Noen som veit hvilket program ( programmer ) denne mannen bruker i videoen?

Ser jo ganske enkelt og greit ut.


Mvh!
Vis hele sitatet...

det er core impact.

"Statsautorisert hacker" ???
Sist endret av saroth; 28. november 2009 kl. 00:36.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
My bad

Regnet med at det var en ny sak siden den lå på db forsiden
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
My bad

Regnet med at det var en ny sak siden den lå på db forsiden
Vis hele sitatet...
det er ny sak, men filmen er gammel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hadde vært fint om noen kunne mekke sammen en liten guide om hvordan man bruker Core Impact :P
Har selv en cracket Version, 7.5 men aner ikke hvordan man bruker den
http://www.ethicalhacker.net/content/view/56/24/

Litt lett Googling har vel aldri skadet noen? Dette var det første som kom opp da jeg tok et raskt søk.
Og man skal ikke se bort ifra at det finnes tutorials på Youtube og/eller andre steder.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Core Impact ser jo bare ut som ett script-kiddie program for rike folk...
Det er nevnt flere ganger tidligere i andre tråder, hvorfor bruke tid og krefter på å lage sine egne programmer når man kan bruke noe som allerede er laget? Jeg begynner å gå grundig lei den elitiske holdningen til mange av de såkalte "hackerne" rundt om kring, som mener at så lenge du ikke har kodet et svært monster av en hjemmekodet backdoor eller lignende, så er du ingen ordentlig hacker. Skiddie-sjargongen begynner å ligne mistenkelig på "newfag" fra 4chan, det er blitt et moteord folk bruker i hytt og pine, og folk som ikke kan hacke selv en gang bruker det flittig om alt og alle. Ordentlig hacking handler om å skaffe seg kunnskap om hvordan ting virker, og å dele denne kunnskapen med andre, og denne grunnsøylen i hva hacking er blir revet ned av uttrykk som skiddie og lignende.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
FrostSwirl: Folk deler kompetanse og jobber sammen med flere prosjekter (opensource), men i realiteten er det tonnevis av unger som vil "hacke", ikke for kunnskapens skyld, ikke for å jobbe med andre om å forbedre sikkerhet, men for å gjøre faen, no more no less.
Når det er målet, tror du trangen til å bruke tid på å lese og lære hvordan OS, hardware og nettverkstjenester/protokoller fungerer?

Nei, de vil ha noe de kan dobbelklikke på og så er de i gang, de fortjener rett å slett ikke få noe hjelp. All informasjonen man trenger er tilgjengelig på vår største samling av kunnskap: Internett, men "det er for vanskelig" og "jeg skjønner ikke dette". Tennåringer har fått et glorifisert bilde av hackere tredd nedover hodet og tror det er en rask vei til "status", man kan nesten dra paraleller med alle som skulle bli rockestjerne, men mistet motivasjonen når gitarspilling viste seg noe man faktisk må gi insats for å lære... noen år gikk og plutselig er folk helter om de klarer å henge med på gitarhero, som er musikkens scriptkiddies om du vil.

Derfor mener jeg scriptkiddie begrepet burde brukes enda.

Personer som virkelig viser innsats og vil lære informatikk, nettverk og sikkerhet vil finne dokumentasjonen og for det første starte fra den andre enden: Å lage noe fremfor å ødelegge/bryte seg inn i noe.
På den måten vil personen ha et solid faglig grunnlag til å kunne bryte seg inn i systemene, på samme måte som en safebygger ville ha det beste grunnlaget for å vite hvordan han skulle kunne bryte seg inn i en safe.

Så derfor blir folk grinete over scriptkiddies, de starter i feil ende, og må ta igjen ganske mye kunnskap for å skjønne hva de faktisk holder på med.

Jeg kan ikke å "hacke" i den forstanden jeg liker å bruke ordet, jeg har kodet noen småting og konsentrert meg mest på å lage ting etter at jeg kom over "drittunge" fantasien om å ødelegge for andre.
Over tiden er vel det nærmeste jeg har kommet hacking å kompilere exploits på linux systemer for å få root status samt noen php bugs her og der og bare dèt er jo milevis forbi disse "hackerne" du omtaler.
Sist endret av Dodecha; 12. desember 2009 kl. 14:39.
Jeg tror kanskje jeg formulerte meg litt feil i det forrige innlegget mitt; det er klart det er mange som bare er ute etter å gjøre faenskap, og de fortjener å bli kalt script kiddies (og værre ting), men det er også veldig mange som er ute etter å lære som blir kalt skiddies, fordi de starter med noe som faktisk utfører en handling. Det er veldig lett å miste fokus og interessen hvis man må hardkode og prøve seg fram i flere uker for å oppnå noe som helst synlig, i alle fall helt i starten av en læringsprosess. At man derfor leker seg med f.eks. Backtrack for å holde motivasjonen oppe, er ikke grunnlag for å bli kalt script kiddie.

Det mange ikke ser ut til å forstå er at ved å bruke nettopp sånne systemer som Core Impact (nevner dette eksempelvis fordi det er det tråden opprinnelig handler om, og jeg er veldig ute på noe offtopic nå) og Cain & Abel oppnår man både læring og resultater, uten noe særlig forkunnskaper, og at de er en god portal inn i hackerverdenen. Det er bare at mange misbruker muligheten sånne programmer gir dem, og ender med å bare ødelegge.
Veldig enig FrostSwirl,
Alt er jo nesten "Script Kiddie" for tida.

Alle må starte en plass for å se hva som går ann, og for å gjøre dem interresert,
og de fleste som bruker disse verktøyene vet at de ikke skjønner alt som foregår
og at de ikke er genier selv om de klarer å hacke en upatcha pc via en remote overflow fra 2004

Så lenge du ikke gjør så mye ut av det og er ydmyk, trenger du ikke hele tiden å bli skreket til at du bare er en
script kiddie og ikke kan en dritt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Frostswirl og nidare: Jeg mener at de fleste som blir gode innen programmering, sikkerhet og drift er folk som har intelligensen til å faktisk bruke internettet. Det kan hende at det bare er siste dråpen som renner over begeret for meg akkurat nå, men jeg blir totalt oppgitt over idiotien jeg kommer over daglig.
Ting som "hva er egentlig programmering?", "hvordan åpne porter" og selvfølgelig den infamøse iso brenningen er ting som enhver person med en pc kan søke på nettet og få detaljerte instrukser på. Men alikevell klarer folk å brilijere med å faktisk spørre om disse tingene på et forum. For meg som har vært på diverse nettfora over tiden blir parralellen å spørre personen ved siden av deg når du sitter på biblioteket i stedet for å faktisk lese i leksikonet som ligger rett forran øynene dine.
Det kan hende det er værre andre steder, men jeg vet ikke om et eneste tilfelle der begrepet har blitt brukt her uten at vedkommende har fortjent det. Flere av svarene her på forumet betegner jeg som å sy puter under armene på folk, og de som svarer gir bare opp om vedkommende ikke viser noe tegn til å ta til seg noe som helst av det som ble svart.