Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1578
Får opp denne feilmeldingen på tlf enkelte ganger på tlf.
Telenor forteller meg at feilmeldingen som kommer opp på tlf forklarer meg at jeg blir avlyttet.

Noen tips eller råd for å få det vekk?
Noen andre som har opplevd dette?

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/Phanorama1985/DSC00056.jpg?t=1256249372
Er det noen grunn til at du skal bli avlyttet da?
Tviler litt, men de kan jo ha ment at det er lettere å avlytte deg, siden de ikke tilbyr kryptering.
Sitat av Phanorama Vis innlegg
Får opp denne feilmeldingen på tlf enkelte ganger på tlf.
Telenor forteller meg at feilmeldingen som kommer opp på tlf forklarer meg at jeg blir avlyttet.

Noen tips eller råd for å få det vekk?
Noen andre som har opplevd dette?
Vis hele sitatet...
Skjer dette på et spesifikt sted?
Blir du overvåket av en instans er det ikke bare-bare å "få det vekk", da må du jo "få vekk" de som utfører avlyttingen.

Sitat av mr_burn Vis innlegg
Er det noen grunn til at du skal bli avlyttet da?
Tviler litt, men de kan jo ha ment at det er lettere å avlytte deg, siden de ikke tilbyr kryptering.
Vis hele sitatet...
Avlytting av mobilnettet skjer så vidt jeg har forstått ved at man setter opp sin egen mobilbase så trafikken til den man skal overvåke går gjennom en sender man har kontroll på, da blir det vel naturlig at det er ukryptert og derfor lettere å hente dataene man leter etter i overvåkningen.
Jeg får kun opp den meldingen når jeg snakker med folk i hasj/lettere stoff miljø.

Noen som kan fortelle meg hva denne meldingen betyr?

Ingen som har sett denne før?
mulig du blir avlyttet.(men ikke at jeg har peil til å utale meg om det.)

"Kryptering tilbys ikke av operatøren. Usikker overføring." går det ann å kryptere en samtale?
Synes det høres litt rart ut at du kan bli avlyttet, siden jeg tipper Politiet i Norge vil få koblet seg på i telefonsentralen et sted der samtalen ikke er kryptert. Det er kun radiodelen som er kryptert. Men jeg er enig i at meldingen er var litt snodig.
Men blir du avlyttet av andre, med en falsk basestasjon kan jeg nok tro at en slik melding kanskje kan komme opp. Men hva slags grunn kan noen ha til å avlytte deg?

Noobpower: Mobilsamtaler i Norge er i dag kryptert. I gamle dager, i NMT sine dager, gikk trafikken ukryptert, til glede for alle med en radiomottaker for det frekvensområdet
Vil tippe at de andre kanskje er avlyttet, men siden det er to stk i en telefonsamtale så går det utover deg. Kanskje du er heldig som faktisk får vite det av telefonen din.
Tviler på at du blir avlyttet. Kan være flere grunner til at du får denne meldingen (Ciphering not provided by operator. Insecure transmission). Ring Telenor og si at du vil ha nytt simkort, fordi det gamle fungerer dårlig. Oppgrader SW på telefonen. Dette skal løse problemet.