Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1957
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har nettopp mottatt en tekstmelding hvor det står at "navn på person" har sendt deg en salgsmelding for kjøretøy med kjennemerke *og så står det oppført ett bil-nummer* med beskjed om at jeg burde logge meg på Vegvesen.no-bla bla bla bla / bla bla bla bla for å bekrefte eller av-bekrefte denne salgsmeldingen, og senest innen 10 dager. Hilsen Statens Vegvesen.

Problemet er at jeg ikke har kjøpt eller solgt noen som helst kjøretøy, i løpet av veldig lang tid. Så denne tekstmeldingen er tydeligvis reinspikka løgn og humbug. Kan dette være ren SVINDEL fordi en svindler forsøker å få meg til å trykke på en lenke i denne tekstmeldingen?

Eller var dette noen som har kjøpt eller solgt ett kjøretøy til noen helt andre, og så ført opp FEIL telefon-nummer ( = mitt telefon-nummer) en eller annen plass?? Burde jeg gjøre ett eller annet, eller burde jeg slette hele tekstmeldingen ettersom denne tekstmeldingen kanskje ikke angår meg i det hele tatt?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
siste, feil tlf nr
Kan du ikke bare logge deg inn på statens vegvesen sine sider og se? Eller ringe ditt imorra
Du kan jo gå inn på vegvesen.no og sjekke selv uten å trykke på linken i tekstmelding
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du finner svaret ved å sjekke linken i meldinga uten å åpne den
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
siste, feil tlf nr
Vis hele sitatet...
Av nysgjerrighet: Hva skjer dersom man bare sletter hele tekstmeldingen, og lar være å gjøre noe som helst?

Får dem som har kjøpt eller solgt dette kjøretøyet vite at dem har skrevet feil telefon nummer, sånn at dem kan fikse dette?
Hvor vanskelig er det å gå inn på din side hos SV?
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Av nysgjerrighet: Hva skjer dersom man bare sletter hele tekstmeldingen, og lar være å gjøre noe som helst?

Får dem som har kjøpt eller solgt dette kjøretøyet vite at dem har skrevet feil telefon nummer, sånn at dem kan fikse dette?
Vis hele sitatet...

Det merker de ganske fort når de sitter der å skal ordne bytte og ingen mottar meldinga
Sitat av junkhouse Vis innlegg
Hvor vanskelig er det å gå inn på din side hos SV?
Vis hele sitatet...
Men dersom Tråd-starter ikke har "kjøpt eller solgt noen som helst kjøretøy" i det hele tatt, så burde vel ikke navnet deres komme opp hos Statens Vegvesen i det hele tatt.
Igjen, lar seg enkelt sjekke.
Åpne nettleser>naviger til svv>logg inn på min side>avvis salgsmelding hvis det mot formodning ligger en der>logg ut>ta en kopp kaffe.