Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 11267
Hei folkens, ny her men har søkt mye på edibles og hvordan gjøre det for å få best funk, har googlet mye og fant en oppskrift her inke som jeg fulgte. Jeg ble så jævlig stein...



———————————
Utstyr:

Kokeplate
Kjele
Termos

Indegrienser:

0,2-0,6g brun hasj
8g kakao
13g sukker
2 dl melk
Halv spiseskje melange(stekesmør)
En spiseskje kokosfett/olje (valgfritt)
———————————————

1. Først river vi hasjen i småbiter og putter den oppi termosen.

(Jeg har en ganske god hasj og da er 0,3 absolutt nok, kan også strekke deg til 0,5 men THC’en hitter 2,5 ganger sterkere ved oralt inntak, så ville ikke putta i for mye første runden)

2. Nå tar vi kakaopulver, sukker, smør, (ev.t kokos) og melk oppi kjelen, skru på varme (husk å vispe kontinuerlig i bunn så melka ikke svir seg)

3. Når det begynner å koke (eller rett før) drar du vekk kjelen og heller den oppi termosen

4. Nå setter du på korken på termosen for å stenge inne hele mixen og lar den blande seg.. la den deretter stå i 20 min cirka

5. Rist termosen godt for å få med alt av thc og fett fra bunnen i termosen, forså å helle det i en kopp (veldig varm, la den kjøle seg litt først, evt sett den i fryseren i 5 min

NÅ ER DU KLAR!!!;

6. Hiv i deg hele skakkaoen og vent.. etter 1-2 timer kommer du til å bli grisestein.





Her er det umulig å faile, jeg var småskeptisk til denne men angrer ikke ett sekund...

Jeg begynte å kjenne litt etter 30-40 min, ikke så mye og etter nesten 2 timer var jeg helt stoned... så vær tålmodig! Det tar tid når du inntar oralt.. men det hitter mye hardere. Det tar forskjellig tid på alle mtp metabolisme, hvor mye du har spist (funker best på tom mage)
, toleranse osv osv

(du kan nok også bruke grønt men da må du de-carbe det først, litt usikker på green da det er medt gunstig å bruke brunings på skakkao)
Anonym bruker
"Imponert Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du fant oppskriften her inne, hvorfor poste den på nytt når den allerede er her?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du fant oppskriften her inne, hvorfor poste den på nytt når den allerede er her?
Vis hele sitatet...
Den var dårlig beskrevet, denne er for de som evt måtte ha det inn med teskje, sånn som meg 🙈
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan melde om at om man ikke har erfaring med edibles, eller THC-11-Hydroxy (Stoffet THC omdanner seg til i leveren. Så vil 0.5 sende deg til månen og tilbake igjen, jeg var ihvertfall møkk balle fjern i over 24 timer, sist jeg lagde skakkao med 0.5g brunt. For uerfarene brukere ville jeg sagt, prøv med 0.1-0.2
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke mer effektivt å varme opp kokosolje med hasjen først? I feks vannbad?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke mer effektivt å varme opp kokosolje med hasjen først? I feks vannbad?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at du får mer effekt om du smelter hasjen i smør eller olje på svak varme og lar det putre litt (15-20min ish)
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde denne oppskriften etter punkt for punkt. Har aldri vert så skækk før tror jeg ������ takk til ts kp+
Jeg prøvde også denne herlige oppskriften! Sinnsykkt godt. Takk til ts
Anonym bruker
"Tilfreds Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
^ Glemte å bytte konto?


Akkurat denne oppskriften/fremgangsmåten har jeg delt flere ganger her inne. Funker veldig bra.
Bra oppskrift, omtrent det samme som jeg gjør hvis jeg skal lage det fra bunn av. Ofte bruker jeg heller rett i koppen med ren h melk.

Er du uerfaren med edibles så er det bedre å starte på f.eks 0,2 og heller lage flere porsjoner. Man kan bli så balle at man ikke helt vet hva man skal gjøre, og det er ikke mye moro.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Bra oppskrift, omtrent det samme som jeg gjør hvis jeg skal lage det fra bunn av. Ofte bruker jeg heller rett i koppen med ren h melk.

Er du uerfaren med edibles så er det bedre å starte på f.eks 0,2 og heller lage flere porsjoner. Man kan bli så balle at man ikke helt vet hva man skal gjøre, og det er ikke mye moro.
Vis hele sitatet...
Takker. Ja jeg tok 0,8 , fikk en helvetes hjertebank, og spesielt om man ikke røyker så mye heller, da bør man ligge på 0,2/0,3 i starten ja
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
smalt ikke som forventet, var 0,5 cirka... kankje jeg burde tatt mer eller fikse noe bedre saker
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
3 og en halv time inn med 1g god fersk hasj. Merker ingenting:/
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
3 og en halv time inn med 1g god fersk hasj. Merker ingenting:/
Vis hele sitatet...
Da har du gjort noe ordentlig feil. Gjorde du instruksene riktig da? Hvis ikke ville jeg sjekket den hasjen engang til
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble «overraska» når jeg prøvde det her siden alt annet av edibles har aldri funka.
Har kun brukt edibles den siste tiden nå takk for oppskriften ts
Får de som er intresert har vi egen cannabis kokebok her på freak https://freak.no/forum/showthread.php?t=154729
Moret har diske opp med flere gode retter.
Blant annent en skakkao som er den beste jeg har prøvd. Slipper å bruke smør osv.
Sist endret av ReeferBear; 12. november 2020 kl. 12:04.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har du gjort noe ordentlig feil. Gjorde du instruksene riktig da? Hvis ikke ville jeg sjekket den hasjen engang til
Vis hele sitatet...

Eneste forskjellen var at jeg tok smør og rapsolje i et desiliter mål sammen med hasjen og tok vannbad. Hasjen er potent, blir ganske lost når jeg røyker.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eneste forskjellen var at jeg tok smør og rapsolje i et desiliter mål sammen med hasjen og tok vannbad. Hasjen er potent, blir ganske lost når jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Ja burde jo funka, men hvorfor bare følger du ikke punktene isteden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man hive hasjen i en skål med olje og slenge i ovnen istedet for å styre med vannbad? Hvor mange grader og hvor lenge bør den da stå i ovn?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man hive hasjen i en skål med olje og slenge i ovnen istedet for å styre med vannbad? Hvor mange grader og hvor lenge bør den da stå i ovn?
Vis hele sitatet...
Tja du kan lage biff ved å bare kaste den i ovnen og men det blir ikke noe bra resultat.

Gjør som de over her foreslår, å bare slenge det i noe olje i ovnen vil ta lengre tid enn å bare peise noe vann i en litt stor kjele og ta en mindre kasserolle e.l. og smelt smøret/kokosolje/olje og hasjen opp.
Sist endret av Dodecha; 9. desember 2020 kl. 15:17.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hahahahaha ble helt ødelagt av den oppskriften her! 10/10+++
Go!!
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skriver under på det. Sykt praktisk fremgangsmåte
▼ ... over en måned senere ... ▼
har du en idé om hvor mye grønt?
digg å ha i litt chili.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Supermegafon Vis innlegg
har du en idé om hvor mye grønt?
digg å ha i litt chili.
Vis hele sitatet...
Lag firecrackers. Med grønt må du decarbe i ovn. Kunne kanskje fått lagd en oppskrift på weed også.
Lagde firecrackers med 0,5 g på hver kjeks. En eller to er nok hahahaha
Sist endret av Politietsuger; 8. september 2021 kl. 04:05.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mulig å bruke vann istedenfor melk?
Noen som veit kor mye du skal ha oppi av alt?
Sitat av Yoomyslime Vis innlegg
Noen som veit kor mye du skal ha oppi av alt?
Vis hele sitatet...
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
Indegrienser:

0,2-0,6g brun hasj
8g kakao
13g sukker
2 dl melk
Halv spiseskje melange(stekesmør)
En spiseskje kokosfett/olje (valgfritt)
———————————————
Vis hele sitatet...
Les førstepost =)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Yoo, nå bumper jeg, men hvorfor ikke kan man bare bruke vanlig rett i koppen kakao pulver og ditche sukkeret? siden det er nok sukker i den posen uansett. Men fortsette med de smør/melk ingrediensene, siden det er jo fettet som aktiverer/får det til funke oralt. Jeg røyka en god stund, slutta nå, men aldri prøvd edibles! Tenker det er noe jeg vil prøve isteden for å røyke hvis jeg finner på å fikse.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Yoo, nå bumper jeg, men hvorfor ikke kan man bare bruke vanlig rett i koppen kakao pulver og ditche sukkeret? siden det er nok sukker i den posen uansett. Men fortsette med de smør/melk ingrediensene, siden det er jo fettet som aktiverer/får det til funke oralt. Jeg røyka en god stund, slutta nå, men aldri prøvd edibles! Tenker det er noe jeg vil prøve isteden for å røyke hvis jeg finner på å fikse.
Vis hele sitatet...

Jau, det funker. Er du enda latere som meg så deler du opp hasj og putter det i en kakao fra esso og drikker den på vei hjem
Knotete oppskrift..

Her har du en mer stabil decarb oppskrift, som krever minimalt oppvask også.

Sett ovn på varmluft 120 celsius, sett en kopp med en halv teskje smørr i.

Ta ut kopp når smørr er smeltet, og ovn er på 120 celsius.

Riv opp ønsket mengde hasj, og hiv i koppen.

Sett koppen tilbake i ovn, sett timer på 20min. Pass på at temperaturen holder seg. Jeg bruker et steketermometer for å være sikker. Åpner ovndøra om tempen stiger over 127 celsius.

Ta koppen med ferdig decarbet hasjsmørr ut, bland med varm sjokomelk eller noe annet varm veske.

Flotte med dette er at du også kan hive 5g oppi f.eks, så kan du la koppen kjøle ned og sette i kjøleskapet. Så kan du bare rive av en hasjsmørrbit og blande i kakkaoen uten å må decarbe for hver gang.

Du kan få opp til 5 ganger mer potent cannabis via oralt inntak, ikke 2.5. Ved å decarbe riktig.

127c i 22min er optimalt for cannabis som ikke er decarbet via oppvarming eller utsatt for oksygen og høyere enn anbefalt lagringstempratur over tid. Siden jeg ikke vet historien til hasjen jeg får tar jeg utgangspunkt i at den er litt decarbet fra før, derfor blir det litt lavere temp og tid i ovn.
Sist endret av Vilblistein; 5. mars 2022 kl. 15:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Yoo! Jeg prøvde denne oppskriften i går! Må si det var helt perfekt. Brukte en 0,2 ca siden toleransen min har droppet veldig, og det var perfekt dose.(må si at bønna er fra top hylle også) ble Ikke grise stein (sånn ubehagelig fjern), men må si jeg snubla litt når jeg skulle på do haha. Jeg ble bøyd på en ekstremt bra måte, Kakaoen var perfekt temp etter 20 min. Smakte godt. Null lukt, kokkelerte mens de nyktre kollektivern’e satt i stua;p en så mye bedre ting å gjøre enn å røyke! Rislunsjen jeg muncha som var en av mange ting smakte bedre enn noen gang! Trenger ikke å pusse bort dritt smaken man får av røykings! Anbefales 110%. dama skal få seg en liten sjokolade drikk på bursdagen sin nå snart gledes. Takk for oppskrift OP! Jeg vil anbefale og hoppe rett i dusjen etter man har slukt i seg en kopp da føler man seg ren og pen når det begynner å kicke<33
Sitat av Vilblistein Vis innlegg
Knotete oppskrift..

Her har du en mer stabil decarb oppskrift, som krever minimalt oppvask også.

Sett ovn på varmluft 120 celsius, sett en kopp med en halv teskje smørr i.

Ta ut kopp når smørr er smeltet, og ovn er på 120 celsius.

Riv opp ønsket mengde hasj, og hiv i koppen.

Sett koppen tilbake i ovn, sett timer på 20min. Pass på at temperaturen holder seg. Jeg bruker et steketermometer for å være sikker. Åpner ovndøra om tempen stiger over 127 celsius.

Ta koppen med ferdig decarbet hasjsmørr ut, bland med varm sjokomelk eller noe annet varm veske.

Flotte med dette er at du også kan hive 5g oppi f.eks, så kan du la koppen kjøle ned og sette i kjøleskapet. Så kan du bare rive av en hasjsmørrbit og blande i kakkaoen uten å må decarbe for hver gang.

Du kan få opp til 5 ganger mer potent cannabis via oralt inntak, ikke 2.5. Ved å decarbe riktig.

127c i 22min er optimalt for cannabis som ikke er decarbet via oppvarming eller utsatt for oksygen og høyere enn anbefalt lagringstempratur over tid. Siden jeg ikke vet historien til hasjen jeg får tar jeg utgangspunkt i at den er litt decarbet fra før, derfor blir det litt lavere temp og tid i ovn.
Vis hele sitatet...
Orka ikke lese alt, din så mye mer «knotete» ut, lag din egen perfekte oppskrift-tråd eller les alle svarene her så holder du kjeft eller se han jeg svarer under her nå ;** much løw from PolitietSuger(KUK I HELVETE!!!)

Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Yoo! Jeg prøvde denne oppskriften i går! Må si det var helt perfekt. Brukte en 0,2 ca siden toleransen min har droppet veldig, og det var perfekt dose.(må si at bønna er fra top hylle også) ble Ikke grise stein (sånn ubehagelig fjern), men må si jeg snubla litt når jeg skulle på do haha. Jeg ble bøyd på en ekstremt bra måte, Kakaoen var perfekt temp etter 20 min. Smakte godt. Null lukt, kokkelerte mens de nyktre kollektivern’e satt i stua;p en så mye bedre ting å gjøre enn å røyke! Rislunsjen jeg muncha som var en av mange ting smakte bedre enn noen gang! Trenger ikke å pusse bort dritt smaken man får av røykings! Anbefales 110%. dama skal få seg en liten sjokolade drikk på bursdagen sin nå snart gledes. Takk for oppskrift OP! Jeg vil anbefale og hoppe rett i dusjen etter man har slukt i seg en kopp da føler man seg ren og pen når det begynner å kicke<33
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Ingen årsak, har lagd 100vis av edibles og de har skjørt seg hver gang, testet deretter ut 7-8 forskjellige måter, og kom til at denne er best (mtp enkelheten) Kjempeglad jeg kunne hjelpe deg med en deilig high kompis!
Sist endret av Politietsuger; 13. mars 2022 kl. 06:01. Grunn: Homofili
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker bare kakao, sukker og h-melk. Funker fint, men lurer på om jeg får mer ut av det ved å bruke smør eller kokosfett i tillegg?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dumt spm. Kanskje, men hvordan måler dere opp? Pleier ta weed på øyemål, aldri måle.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funka ikke
▼ ... over et år senere ... ▼
Elsker denne oppskriften her. Kan den nesten utenatt. Er så lett og det funker så sinnsykt bra. Med mindre det er veldig hard hasj. Skjedde meg en gang og all hasjen var fortsatt i klumper i bunden. Uansett hva jeg prøvde funka ikke den hasjen men aldri opplevd det igjen. Og nå holder jeg på med å lage dette her igjen. Skal kose meg ✨
Sitat av SnakkerOmSola Vis innlegg
Elsker denne oppskriften her. Kan den nesten utenatt. Er så lett og det funker så sinnsykt bra. Med mindre det er veldig hard hasj. Skjedde meg en gang og all hasjen var fortsatt i klumper i bunden. Uansett hva jeg prøvde funka ikke den hasjen men aldri opplevd det igjen. Og nå holder jeg på med å lage dette her igjen. Skal kose meg ✨
Vis hele sitatet...
Følern, første kommentaren min her og jeg lagde den her for 2t20min sia og jeg må si jeg flyter bra godt